Страница 1 от 2

1.4 d4-d няма мощност преди 2000 оборота

Публикувано на: 28 Окт 2012 19:42
от Dizzle
Здрасти колеги. Тъкмо наскоро похвалих колата, че е безпроблемна и то кво излезе.. Та нямам никаква мощност до 2000 оборота- набира като москвич. Днес ходих да я напомпят малко (чип) и дори с новите настройки до 2000 оборота е голяма мъка. Пробвах същата кола, правена дори с доста по-слаби настройки и дърпа здраво във всички обороти. Според хората от сервиза, може да е проблем с турбото / геометрията. При подаване на газ маркуча на турбото си остава мек, а някакво клапанче на турбото (трябва да се движи) работи избирателно и не както трябва. Усещането до 2000 оборота е сякаш сме се качили 5 човека по 100 килограма, сякаш нещо я спъва. Разкачиха дебитомера и същата работа. Провериха ЕГР дали не остава отворен - наред си е. На диагностиката нищо не излиза - няма грешки. На 60 000км е, съмнявам се,че може да е от катализатора. Другото предположение беше,че може от нагара от "качественото" ни гориво геометрията да е зацепила някак.. Някой имал ли е такъв проблем?

Re: 1.4 d4-d няма мощност преди 2000 оборота

Публикувано на: 28 Окт 2012 21:22
от LEXUS
Турбината не е с променлива геометрия и по принцип има турбо-дупка под 1800 об./мин., но впредвид това,че си я карал 60 000км. и си отлично запознат с това, явно сега е станала доста по-тромава под 2000 об./мин. от преди.
Моят съвет е диагностика в Тойота.

Re: 1.4 d4-d няма мощност преди 2000 оборота

Публикувано на: 28 Окт 2012 21:38
от Dizzle
Турбината Е с променлива геометрия, все пак колата е 2007 година. Диагностика правихме и няма никакви грешки. Ще се повторя - маркуча на турбото си остава мек дори при подаване на газ..

Re: 1.4 d4-d няма мощност преди 2000 оборота

Публикувано на: 28 Окт 2012 21:46
от LEXUS
Dizzle написа:Турбината Е с променлива геометрия, все пак колата е 2007 година. Диагностика правихме и няма никакви грешки. Ще се повторя - маркуча на турбото си остава мек дори при подаване на газ..
Може би ме е заблудила слабостта под 1800 об./мин. и съм помислил,че турбината не е с променлива геометрия.

Re: 1.4 d4-d няма мощност преди 2000 оборота

Публикувано на: 28 Окт 2012 22:26
от memorex
Провери си всички вакуми и после пак поствай.Кой маркуч ти е мек.LEXUS каква е тази турбо дупка под 1800 min-1 То турбото доста преди това работи .Пък и за какво ти е турбо

Re: 1.4 d4-d няма мощност преди 2000 оборота

Публикувано на: 28 Окт 2012 22:33
от LEXUS
То работи,ама с по-слабо налягане. Под 1800 оборота реагира по-бавно докато се усети нагнетяване. И как за какво ти е турбо? biggrin.gif

Re: 1.4 d4-d няма мощност преди 2000 оборота

Публикувано на: 28 Окт 2012 22:56
от Dizzle
Този,който влиза кьм кулера, а при подаване на газ би трябвало да е твърд

Re: 1.4 d4-d няма мощност преди 2000 оборота

Публикувано на: 28 Окт 2012 23:13
от memorex
[quote="Dizzle"]Този,който влиза кьм кулера, а при подаване на газ би трябвало да е твърд[/quote]

Какво разбираш под твърд ? на 1800 мин-1 надали налягането е повече от 1 кг/см2 .

Re: 1.4 d4-d няма мощност преди 2000 оборота

Публикувано на: 29 Окт 2012 10:20
от Dizzle
до 4000 оборота го пробвахме и си остава мек, а трябва да е доста високо налягането, поне колкото на гумите :)

Re: 1.4 d4-d няма мощност преди 2000 оборота

Публикувано на: 29 Окт 2012 11:51
от memorex
Нема ли достъп да бутнеш с рака таз геометрия та да видиш разликата

Re: 1.4 d4-d няма мощност преди 2000 оборота

Публикувано на: 29 Окт 2012 12:00
от Yuli
Dizzle написа:... а някакво клапанче на турбото (трябва да се движи) работи избирателно и не както трябва. ...
За 1.4 d4-d в схемата на обслужване влиза вакуумната помпа (мисля на 150 000 км ), т.е. това не е детайл с живот равен на живота на двигателя, ами консуматив. Тя прави вакуума, който движи геометрията на турбото. При едно мое посещение в сервиза по отношение на омасляване на един маркуч я сваляха за да я огледат - явно е "проблемно място" за този двигател.
Ето ти малко инфо за диагностика на проблема:
http://toyota-corolla.ru/rm04f1ru/repai ... w002x.html

Re: 1.4 d4-d няма мощност преди 2000 оборота

Публикувано на: 29 Окт 2012 12:50
от Dizzle
Yuli написа:
Dizzle написа:... а някакво клапанче на турбото (трябва да се движи) работи избирателно и не както трябва. ...
За 1.4 d4-d в схемата на обслужване влиза вакуумната помпа (мисля на 150 000 км ), т.е. това не е детайл с живот равен на живота на двигателя, ами консуматив. Тя прави вакуума, който движи геометрията на турбото. При едно мое посещение в сервиза по отношение на омасляване на един маркуч я сваляха за да я огледат - явно е "проблемно място" за този двигател.
Ето ти малко инфо за диагностика на проблема:
http://toyota-corolla.ru/rm04f1ru/repai ... w002x.html
благодаря колега, ще пробвам да я раздвижа. Ако не стане нищо - в Реал Турбо да я погледнат. Някой има ли впечатления от тях? И от питстоп ме насочиха натам..

EDIT: потърсих мнения за въпросните РЕАЛ ТУРБО и едно добро не видях. Всички се заканват повече да не стъпват там.. Някой може ли да ми препоръча кадърен сервиз или човек в София? Благодаря предварително

Re: 1.4 d4-d няма мощност преди 2000 оборота

Публикувано на: 29 Окт 2012 14:17
от Creep
Моята е на 25000км и също ми се струва че е станала доста по-зле от преди в ниските. Но след 2000 си наема доста добре, зле е на 1-ва и 2-ра, примерно когато искам да потегля по-бързо не се получава. И преди беше мудна (все пак 1.4 дизел), но си мисля че не беше чак толкова зле.

Re: 1.4 d4-d няма мощност преди 2000 оборота

Публикувано на: 29 Окт 2012 15:05
от Dizzle
същата работа колега. първа и втора са много слаби. на 2-ра при 1400 оборота натискам газта до дупка и едва едва за 5 сек стига до 2000 оборота и тръгва. от РЕАЛ ТУРБО сега ми заявиха,че геометрията се управлявала от електронен блок с моторче, които не се предлагат отделно..

Re: 1.4 d4-d няма мощност преди 2000 оборота

Публикувано на: 29 Окт 2012 16:37
от Yuli
Dizzle написа:същата работа колега. първа и втора са много слаби. на 2-ра при 1400 оборота натискам газта до дупка и едва едва за 5 сек стига до 2000 оборота и тръгва. от РЕАЛ ТУРБО сега ми заявиха,че геометрията се управлявала от електронен блок с моторче, които не се предлагат отделно..
Абсолютна глупост! Няма никакъв мотор. :censored: Егати и сервиза...а ти искаш добри отзиви за него да видиш.
Има вакуумен драйвер който движи лопатките. Когато нямаш вакуум, няма и какво да ги задвижи. Това е и причина за мудната реакция на мотора в ниските. Първо се създава вакуум за да мръднат лопатките, после се губи време и за повишаване на налягането във въздушните пътища. Затова и на този мотор достатъчен въртящия момент идва след 1500 оборота около 120-130Нм и истинското вървене е след 1800 оборота и достигането на 190Нм. При 1400 оборота си малко над 100 Нм, което за кола със тегло минимум 1400 кг.(кола + шофьор) си е трагично малко. Аз дори съм гледал, че навиците ми за смяна на предавките са такива, че под 1500 никога не я оставям да падне. Те дори и стрелките съветващи за смяната на предавките не ти позволяват това.
Електрическите мотори за управление на геометрията са масови по-отскоро, реакцията е по-бърза и дупката по-малка. Въртящият момент може да се манипулира с тях да е на максимум и от около 1500 оборота. Но това не е за 1.4 д4д.
Колега, ползвай линка дето ти пратих и разгледай и всичко "наоколо". Има още много важни диагностики които може да се направят около турбото и управлението му. Всичо е описано най-подробно. С тази документация и инструменти може да разглобиш и сглобиш отново цялата кола. :thumbsup: