Страница 1 от 1

Съвети за евентуална смяна на двигателя Corolla E11

Публикувано на: 04 Окт 2012 21:34
от djoten
Здравейте колеги, преди година станах собственик на въпросния автомобил. Явно е бил наблъскан с добавки, защото в началото не гореше масло. След смяната му обаче започна малко по малко да пропушва и понагорява, а сега вече отива на над литър за 10000 км. Понеже съм инвестирал обаче доста пари в автомобила и дефакто е почти непродаваем, реших да се вкарам във филма с отваряне на двигателя. Мисля да пробвам със смяна на вложките и ако не се оправи ще трябват кардинални решения. Едното е да продължа нататък сменяйки сегменти и евентуално бутала и лагери. Другия вариант е swap на друг двигател. И ето го въпроса ми...така може да се наложи да сменя двигателя, ще ми пасне ли 4A-GE на мястото на стария ми 4A-FE? Предполагам, окабеляването е задължително за смяна, но скоростна кутия, полуоски и др. не съм сигурен дали ще паснат. Та моля хора начетени и запознати да помогнат :thumbsup:

Re: Съвети за евентуална смяна на двигателя Corolla E11

Публикувано на: 04 Окт 2012 22:59
от мехаННика
Извинявам се за невежеството, но какво е това "вложки на двигателя"? При литър на 10000 км карай и си усили "вложеното" спокойно. Ако все пак си максималист, то едни сегменти, комплект гарнитури и ремонт на глава в повечето случаи са достатъчни. Думи като swap, diff, и други използвани от wannabe демонстрират само познания по английски, ако питаш за замяна на двигателя с друг вид, това е голямо,скъпо и вълнуващо приключение с неясен край..и цена..

Re: Съвети за евентуална смяна на двигателя Corolla E11

Публикувано на: 04 Окт 2012 23:42
от djoten
Вложки = маслосъбирачи, гумички и тем подобни нарицателни...не съм искал да си показвам познанията по английски, гледам да пиша правилно. Благодаря за съвета, лошото е че вече надминава тоя заветен литър разход и колкото да не искам да съм максималист ще трябва да стана. boxed.gif

Re: Съвети за евентуална смяна на двигателя Corolla E11

Публикувано на: 05 Окт 2012 09:01
от PESHO OT MARS
Е с колко точно го подминава този литър?

Защото вчера четох в книжката че 1/1000 е нормално при раздаване на газ мъжката. Като се замислиш колко струва литър масло или два за тези 10000 км. предполагам ще се убедиш че е безсмислено от икономическа гледна точка. Друг е въпроса от емоционална/психологическа.

Единственото което се сещам ако маслото е много да почне да цапа свещи или други мизерии, но ако нямаш такива проблеми по-добре не пипай. А и GE мотора има повечко разлики по сравнение с FE серията. Ако толкова решиш да сменяш мотор по-лесно ми се струва 4A-FE да сложиш, предполагам по-малко ядове ще имаш.

Re: Съвети за евентуална смяна на двигателя Corolla E11

Публикувано на: 05 Окт 2012 09:28
от Златин
Карам Карина с такъв двигател, гори към 2 литра масло на 10 000 км. и смятам, че е нормално, върви добре, не гори много бензин/газ. Но всеки си има стандарти.

Re: Съвети за евентуална смяна на двигателя Corolla E11

Публикувано на: 05 Окт 2012 21:08
от djoten
Много ме дразни това постоянно проверяване на масло, доливане. При пътуването ми из родопите преди няма месец за 1500 км. ми изгори 600 мл. Като се спускам по планинските пътища (говоря за около 6-7 км ППИ) на скорост и после съм като падащ самолет уцелен в двигателя. Колите зад себе си почти не ги виждам. Другото, поддържам си колата измита постоянно, а след мен.... stretcher.gif Сега гледам някакви добавки временно да намеря, но ще се прави двигателя, защото знам как вървеше в началото и как върви сега...да разбирам, че не ми препоръчвате варианта със подмяна на мотора?

Re: Съвети за евентуална смяна на двигателя Corolla E11

Публикувано на: 05 Окт 2012 22:54
от PESHO OT MARS
По-добре ремонт отколкото да се опитваш да садиш двигател.

Re: Съвети за евентуална смяна на двигателя Corolla E11

Публикувано на: 12 Окт 2012 22:05
от djoten
PESHO OT MARS написа:По-добре ремонт отколкото да се опитваш да садиш двигател.
Съгласен съм, но има вариант двигателя да е много износен като го отворим. Тоя двигател 7A-FE го дават сходен на 4A-FE, ако някой има идея дали ще пасне на скоростната кутия и полуоските ще са ОК да драсне.

Re: Съвети за евентуална смяна на двигателя Corolla E11

Публикувано на: 12 Окт 2012 22:41
от zi_zi_top
Дори и това да пасне останалата "периферия" и окабеляването е много вероятно да не паснат и тогава ще влезеш в приключение с неясен край и цена както те предупреди мехаННика.
Дори да е износен ДВГ с основен ремонт ще минеш по-тънко, а и със сигурност ще станат нещата както се очаква. :thumbsup:

Re: Съвети за евентуална смяна на двигателя Corolla E11

Публикувано на: 12 Окт 2012 22:46
от djoten
Четох преди малко темата на една колежка, която я закърпили с 1600 лева за ремонт на двигателя. От тая гледна точка почнах да търся от сега всякакви варианти, като всяко компетентно мнение е добре дошло.

Re: Съвети за евентуална смяна на двигателя Corolla E11

Публикувано на: 15 Окт 2012 12:20
от Vokil
По мое мнение подмяната на сегментите и вложките няма да надхвърли 500лв ако няма да се шлайфа блока.Казвам го от личен опит на няколко такива коли. Освен това тоя двигател е адски здрав :) и не си струва да го сменяш :) Ако искаш пиши ми едно лично за подробности.

Re: Съвети за евентуална смяна на двигателя Corolla E11

Публикувано на: 21 Окт 2012 22:34
от Оги
След като смениш масло и филтър третирай с адекватна доза УМ, Ресурс или Реметал- ако разхода на масло не се понижи чувствително - смени гумичките на клапаните.
Поздрави за джиджаната корола ! wink.gif

Re: Съвети за евентуална смяна на двигателя Corolla E11

Публикувано на: 22 Окт 2012 17:40
от djoten
Оги написа:След като смениш масло и филтър третирай с адекватна доза УМ, Ресурс или Реметал- ако разхода на масло не се понижи чувствително - смени гумичките на клапаните.
Поздрави за джиджаната корола ! wink.gif
Съмнявам се, че колата е имала добавки когато я купувах, за това не искам да й слагам. Мерси за комплимента, дай да видим и твоята количка :)

Re: Съвети за евентуална смяна на двигателя Corolla E11

Публикувано на: 23 Окт 2012 10:10
от Оги
Значи добавките, които ти препоръчах работят на нови масло и филтър. Съдържат микрочастици на цветни метали, които разнесени от маслото попадат в каналите на сегментите, при температурата, на която работи мотора се разширяват и уплътняват цилиндро-буталната група и лагерите на коляновия вал така, че и мотор за моргата който е може да тръгне стига да запали и мине 200 км. Спад в разхода на масло при такова третиране ще ти покаже, че мотора има проблем с уплътнението на цилиндрите. Ако обаче разхода на масло не се повлияе от такова третиране- това означава, че гумичките на клапаните са за смяна защото не могат да се "опушат" от каквито и да са добавки. Те понякога дори се разпадат на части, помисли колко време са били подложени тез каучукови елементи на маслена баня при температура малко под 100 гр !? - на мястото им понякога не остава нищо, което да уплътнява стъблата на клапаните и маслото си минава през тях без никаква пречка.
Тези добавки работят при стриктно спазване на рецептата. Ако не ебаваш какво пише и какво се прави- само даваш едни пари без да има ефект или с големи дози и неадекватно третиране рискуваш съвсем да скапеш мотора. Не те плаша, ако ползуваш такова нещо чети указанието и го прилагай точно.
Това ще може да те ориентира какво решение да вземеш.
-Моята е същата но бяла, без екстри и с Е мотор. Миналата седмица я взехме без почти никакви забележки, като нова е на 14 г. все едно е вървяла в космоса. От лятото се търкаляше из сайтовете ами продавача бе до една граница без особен трафик и не се е пазарил особено та се включих. Всъщност не моя, аз само я купих и ще участвам в обслужването но и се радвам повече откакто за своя.