Добавка "заместител на олово" за коли на газ?
Публикувано на: 02 Окт 2012 22:50
Какво мислите за използването на добавка за горивото (в бензина), от тези които са предназначени за стари двигатели, които не са проектирани за безоловен бензин? Преди 10-15 години имаше такъв проблем - старите (соц основно) коли разчитаха на оловото в бензина за смазване на клапаните. По-новите модели бяха съобразени с минаването на безоловен и клапаните/леглата бяха проектирани да работят без олово.
Сега ние (с газовите) имаме проблем, който странно напомня на този с минаването на безоловен. Та в тази връзка се разтърсих и видях че още се предлагат разни "заместители на олово" (Blei-Ersatz на немски, Lead substitute на английски). Например Liqui Moly 1010. Струва 13лв за 250мл, които са за смесване 1:1000 с бензина, т.е. са за 250 литра бензин.
Понеже газовите инжекциони все палят на бензин, а отделно някой могат да се пуснат при голямо натоварване да добавят бензин, а също и да връщат на бензин на празен ход, дали не е алтернатива да слагаме от тоя заместител в бензина си? Логично, малко по-гъстичко, мисля си за 1:500 например? Като цена не виждам да е проблем, ако ще и 1:100 да го направя (все пак времето на бензин е някакви единици проценти от общото).
Предполагам че разните FlashLube и подобни са идентични като химически състав, но са направени да минават през система за дозиране (няма как да се добавят в газта, а не се знае и не може да се разчита на това колко време ще е на бензин колата). Само че аз знам и мога да контролирам колко време съм на бензин, и мога да осигуря примерно 2-5% от времето да е на бензин. Някой може ли да помогне с идея в кой режим (на празен ход, в "лютеницата") е по-голям шанса тая добавка да стига до клапаните?
Та какво ви е мнението - не вярвам да навреди, аз ще пробвам за себе си, но ще трябва да почна да меря хлабините на изпускателните за да следя дали действа.
Между другото, като разглеждах видях че и Liqui Moly правят течност за мазане на клапани (модела е 4012) и споменават за подаването и през система "FlashLube" (точно тази марка присъства в документите на тоя Liqui Moly 4012).
А пък ако някой се сети и за сиромашка рецепта от преходните времена, с която е карал соц на безоловен (т.е., какво може да свърши работа като добавка), да казва.
Сега ние (с газовите) имаме проблем, който странно напомня на този с минаването на безоловен. Та в тази връзка се разтърсих и видях че още се предлагат разни "заместители на олово" (Blei-Ersatz на немски, Lead substitute на английски). Например Liqui Moly 1010. Струва 13лв за 250мл, които са за смесване 1:1000 с бензина, т.е. са за 250 литра бензин.
Понеже газовите инжекциони все палят на бензин, а отделно някой могат да се пуснат при голямо натоварване да добавят бензин, а също и да връщат на бензин на празен ход, дали не е алтернатива да слагаме от тоя заместител в бензина си? Логично, малко по-гъстичко, мисля си за 1:500 например? Като цена не виждам да е проблем, ако ще и 1:100 да го направя (все пак времето на бензин е някакви единици проценти от общото).
Предполагам че разните FlashLube и подобни са идентични като химически състав, но са направени да минават през система за дозиране (няма как да се добавят в газта, а не се знае и не може да се разчита на това колко време ще е на бензин колата). Само че аз знам и мога да контролирам колко време съм на бензин, и мога да осигуря примерно 2-5% от времето да е на бензин. Някой може ли да помогне с идея в кой режим (на празен ход, в "лютеницата") е по-голям шанса тая добавка да стига до клапаните?
Та какво ви е мнението - не вярвам да навреди, аз ще пробвам за себе си, но ще трябва да почна да меря хлабините на изпускателните за да следя дали действа.
Между другото, като разглеждах видях че и Liqui Moly правят течност за мазане на клапани (модела е 4012) и споменават за подаването и през система "FlashLube" (точно тази марка присъства в документите на тоя Liqui Moly 4012).
А пък ако някой се сети и за сиромашка рецепта от преходните времена, с която е карал соц на безоловен (т.е., какво може да свърши работа като добавка), да казва.