Страница 1 от 1

Добавка "заместител на олово" за коли на газ?

Публикувано на: 02 Окт 2012 22:50
от gicho
Какво мислите за използването на добавка за горивото (в бензина), от тези които са предназначени за стари двигатели, които не са проектирани за безоловен бензин? Преди 10-15 години имаше такъв проблем - старите (соц основно) коли разчитаха на оловото в бензина за смазване на клапаните. По-новите модели бяха съобразени с минаването на безоловен и клапаните/леглата бяха проектирани да работят без олово.
Сега ние (с газовите) имаме проблем, който странно напомня на този с минаването на безоловен. Та в тази връзка се разтърсих и видях че още се предлагат разни "заместители на олово" (Blei-Ersatz на немски, Lead substitute на английски). Например Liqui Moly 1010. Струва 13лв за 250мл, които са за смесване 1:1000 с бензина, т.е. са за 250 литра бензин.
Понеже газовите инжекциони все палят на бензин, а отделно някой могат да се пуснат при голямо натоварване да добавят бензин, а също и да връщат на бензин на празен ход, дали не е алтернатива да слагаме от тоя заместител в бензина си? Логично, малко по-гъстичко, мисля си за 1:500 например? Като цена не виждам да е проблем, ако ще и 1:100 да го направя (все пак времето на бензин е някакви единици проценти от общото).
Предполагам че разните FlashLube и подобни са идентични като химически състав, но са направени да минават през система за дозиране (няма как да се добавят в газта, а не се знае и не може да се разчита на това колко време ще е на бензин колата). Само че аз знам и мога да контролирам колко време съм на бензин, и мога да осигуря примерно 2-5% от времето да е на бензин. Някой може ли да помогне с идея в кой режим (на празен ход, в "лютеницата") е по-голям шанса тая добавка да стига до клапаните?
Та какво ви е мнението - не вярвам да навреди, аз ще пробвам за себе си, но ще трябва да почна да меря хлабините на изпускателните за да следя дали действа.
Между другото, като разглеждах видях че и Liqui Moly правят течност за мазане на клапани (модела е 4012) и споменават за подаването и през система "FlashLube" (точно тази марка присъства в документите на тоя Liqui Moly 4012).
А пък ако някой се сети и за сиромашка рецепта от преходните времена, с която е карал соц на безоловен (т.е., какво може да свърши работа като добавка), да казва.

Re: Добавка "заместител на олово" за коли на газ?

Публикувано на: 03 Окт 2012 14:47
от la4o
http://www.ebay.co.uk/itm/LPG-Autogas-J ... _597wt_934
виж това само като идея. дозатора капе маслото направо в колектора (на газ)

Re: Добавка "заместител на олово" за коли на газ?

Публикувано на: 03 Окт 2012 16:58
от gicho
Това си е стандартната система за смазване като V-Lube и FlashLube. Това е което монтират фирмите като "система за омасляване на клапаните".

Re: Добавка "заместител на олово" за коли на газ?

Публикувано на: 03 Окт 2012 20:16
от ceko26
Колега прекалено си осведомен за да питаш това скрита реклама ли е? За мен има много по смислен начин да си изхарча парите.

Re: Добавка "заместител на олово" за коли на газ?

Публикувано на: 03 Окт 2012 23:25
от gicho
А, така ли прозвуча? Няма такова нещо, от скоро съм с газ на тойотката и се чудя дали ще я прецакам без смазване. Нямам, или по-точно нямах, доверие в подобни системи за смазване. Но сега гледната ми точка вече е друга, и става въпрос за моята кола. Затова мисля на глас и се надявам да стане дискусия.
Разните фирми пишат за 5-6 капки от техните химии в минута. Ако концентрацията е подобна (най-малкото понеже цената на заместителя и консуматива за смазващите системи е съизмерима) , то би трябвало да гоня поне еквивалента на половин капка (надявайки се фирмите да са презапасили дозировката). Т.е. ако не мога да постигна половин капка в минута за варианта със заместител в бензина,то няма смисъли по-добре да сложа някоя от тия системи. Ще трябва да посмятам колко заместител мога да прекарам с бензина. Но на първо приближение, около 10л бензин, с 10-токтатно засилена доза до 1:100, са 10 мл заместител на месец. Което звучи май недостатъчно, а това 1:100 пък е плашещо също.
На следващото зареждане с бензин ще пробвам с 1:300 за начало и ще следя дали влияе на работата на бензин.

Re: Добавка "заместител на олово" за коли на газ?

Публикувано на: 04 Окт 2012 01:11
от lubooo
и аз сложих газ , и да ти кажа скоро четох една тема в чужд форум относно vvt-i двигател на газ без тия системи .. та момчето беше минало преглед на тия клапани преди да сложи газ и 20 хил км по късно пак беше минал преглед и в общи линии няма никаква разлика , така че ако караш спокойно и не я юркаш в високите обороти и си следиш нивото на маслото ме съмнява да стане проблем :thumbsup:

Re: Добавка "заместител на олово" за коли на газ?

Публикувано на: 04 Окт 2012 08:41
от gicho
Това е интересна и полезна информация. Случайно да пазиш линк към форума? Интересно ми е дали има по-подробна информация за колата (примерно на колко хил.км тотално е) и дали ще има развитие. Някъде четох че промяната в хлабините на клапаните се проявява след 30-40хил.км на газ, затова ми е интересно да следя дали пича ще опресни информацията по-нататък.
Отделно има значение и режима на каране, тип и настройка на газовата, състояние на колата и т.н.

Re: Добавка "заместител на олово" за коли на газ?

Публикувано на: 04 Окт 2012 09:37
от lubooo