Страница 1 от 1

въпрос за стартер/бендикс

Публикувано на: 03 Сеп 2012 18:24
от rrumbo
Здравейте. Знае ли някой, в момента в който двигателя запали, дали малкото зъбно колело което се върти от стартера се връща автоматично(отцепва се от голямото зъбно колело, въртящо двигателя) или се връща чак когато, когато ключа за запалването се върне обратно. Може би при различните модели е различно. Не можах да намеря такава тема с търсачката.

Re: въпрос за стартер/бендикс

Публикувано на: 03 Сеп 2012 20:30
от vesko.t
Връща се само "автоматично", ако може така да се каже, от центробежните сили и от конструкцията му, такава е идеята на конструкцията, независимо от марката и модела...

Re: въпрос за стартер/бендикс

Публикувано на: 03 Сеп 2012 21:31
от slowtraveler
Когато ключа е на 'стартер' соленоида постоянно ще се опитва да изхвърли зъбчатката към венеца, а при зацепването по-високата скорост на венеца ще изхвърля обратно зъбчатката...
И така - докато държиш 'стартер'...
Звука не е много приятен :whistle:

Re: въпрос за стартер/бендикс

Публикувано на: 03 Сеп 2012 23:49
от dimov
Стартерът предава въртеливото движение на "малкото" зъбно колело най-често посредством инерционен съединител (нещо като велосипедна контра). Когато то се движи с по-голяма скорост от венеца на маховика, този съединител е зацепен. Когато двигателят "запали" и венецът започне да се движи с по-голяма скорост от зъбното колелце, този съединител отцепва, но колелцето все още е в контакт с венеца, опитвайки се да го "догони"(все едно, че велосипедът е набрал скорост и когато въртиш педалите по-бавно те сякаш не му действат) но се връща в изходно положение, едва след като върнеш ключа от положение "старт" или се прекъсне напрежението към бобината, изхвърляща бендикса.Това е принципът, но при различните модели има различни начини за защита от неволно задържане, когато вече двигателят е запалил или от включване на стартера при работещ двигател.

Re: въпрос за стартер/бендикс

Публикувано на: 04 Сеп 2012 13:04
от slowtraveler
Не всички стартери са така (поне на тези, които съм виждал това не е така)...
На някои бендикса физически се изхвърля от венеца, когато венеца се движи по-бързо от зъбчатката на бендикса.
Това става заради спирални канали по вала на стартера, и когато венеца завърти обратно зъбчатката спрямо вала, същата се прибира към стартера по тези каналчета...

Re: въпрос за стартер/бендикс

Публикувано на: 05 Сеп 2012 08:00
от ceko26
Няма такива самоизхвърлящи и самоприбиращи се бендикси.Докато не отпуснеш ключа на запалването маховика и зъбното колело са зацепени.Точно както е описал dimov .Зъбното колелце на бендикса се върти свободно в едната посока и след като двигателя заработи не предава въртеливото движение на електромотора за да не се пръсне.

Re: въпрос за стартер/бендикс

Публикувано на: 05 Сеп 2012 08:49
от slowtraveler
ceko26 написа:Няма такива самоизхвърлящи и самоприбиращи се бендикси....
Щом казваш....
Изображение
Има и самозацепващи се (при стартиране на ел.двигателя не соленоида, а инерцията на пиньона го завърта спрямо оста на ел.двигателя и по същия тоя винт го зацепва с венеца)... :thumbsup:

Re: въпрос за стартер/бендикс

Публикувано на: 09 Сеп 2012 11:03
от ceko26
Искаш да ме убедиш, че въртящ се електродвигател с мощност около 1 к.с се блъска в спрял маховик и го завърта и така 150 - 200 000 км???????????
Това на снимката мотопед ли е или нещо много ретро? Ако е - стартера се самозацепва когато двигателя е спрял ,а след запалване се отцепва, това е много различно от самоизхвърлящ се бендикс от обороти.
http://www.youtube.com/watch?v=bx3xniNw ... re=related гледай клипчетата много добре е обяснено след като не си отварял стартер.

Re: въпрос за стартер/бендикс

Публикувано на: 09 Сеп 2012 11:12
от ceko26
http://www.youtube.com/watch?v=9PWG6Il_ ... re=related обясни какво се случва в 2 и 3 тест.

Re: въпрос за стартер/бендикс

Публикувано на: 19 Окт 2012 15:49
от whitefang
И на мен ми е интересна тази тема. Може би при различните модели е различно.
На мойта тотка колкото и да държиш ключа на старт ,след като запали
характерния неприятен хъркаш шум не се чува.
За сметка на това в момента на запалването се чува
шум като от щракане на реле което сякаш прекъсва работата на стартера
все едно ,че си пуснал ключа вече. Интересно как ЕКУ-то разбира ,че двигателя
сам се върти вече и трябва да задейства това реле да изключи ?
stupid.gif

Re: въпрос за стартер/бендикс

Публикувано на: 19 Окт 2012 16:02
от memorex

Re: въпрос за стартер/бендикс

Публикувано на: 19 Окт 2012 16:05
от mirott
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif Mалеее...

Re: въпрос за стартер/бендикс

Публикувано на: 19 Окт 2012 17:07
от whitefang
memorex написа:Един жокер от мен:
http://www.autoshop101.com/forms/h7.pdf
Пише че за дизеловите се ползва стартер с редуциращи предавки и over-running съединител ,който връща бендикса.
Моя такъв ли е ? Не разбрах за какво всъщност служи това Safety-Cancel Реле и има ли го при мен
или е само за джипките и ако да ,то ли е това което изключва ?

Re: въпрос за стартер/бендикс

Публикувано на: 19 Окт 2012 19:02
от memorex
[quote="whitefang"][quote="memorex"]Един жокер от мен:
http://www.autoshop101.com/forms/h7.pdf[/quote]
Пише че за дизеловите се ползва стартер с редуциращи предавки и over-running съединител ,който връща бендикса.

Да би трябвало да е така но не гарантирам


Не разбрах за какво всъщност служи това Safety-Cancel Реле и има ли го при мен
или е само за джипките и ако да ,то ли е това което изключва ?[/quote]

То не изключва ами помага на баир на джипките и включва на баир .Ти нямаш такова