Страница 1 от 1

Смяна на горивен филтър 1.4 D4D + снимки "отвътре" :)

Публикувано на: 23 Авг 2012 13:55
от stivi
Мисля да се пробвам сам да сменя горивния филтър на тойотата и в нета докато четох материали от рода на "как да го направим" срещнах едно http://www.ehow.com/how_6781648_change- ... rolla.html където пише първо да се извади бушона на помпата после да се запали двигателя и да работи докато угасне като така освобождаваш системата от налягане ,след това махаш минуса на акумулатора и тогава продължаваш със смяната ! Всичко това така ли е или са излишни упражнения ?

Re: Смяна на горивен филтър 1.4 D4D

Публикувано на: 23 Авг 2012 15:15
от TATI
Вадиш двата маркуча за нафтата, развиваш стария филтър, забърсваш потеклата нафта с парцалче, навиваш новия филтър, закачаш маркучите, обезвъздушаваш с помпичката, палиш и караш. Никакви паления, махане на минуси и вуду магии не са нужни.

Re: Смяна на горивен филтър 1.4 D4D

Публикувано на: 23 Авг 2012 15:17
от Me4oKyX
Тати е прав - лесно, бързо и безпроблемно. Поне 10-тина пъти така съм го сменял, грижи - НИКАКВИ :thumbsup:

П.П. На същия двигател...на същата Корола....

Re: Смяна на горивен филтър 1.4 D4D

Публикувано на: 23 Авг 2012 15:32
от stivi
Ей тука има доста подробно клипче на цялата процедура,за 2.0 D4D е но предполагам на 1.4 е същото !
http://www.youtube.com/watch?v=AuMPt_ajrjM

Re: Смяна на горивен филтър 1.4 D4D

Публикувано на: 23 Авг 2012 16:09
от TATI
Горе долу това е принципа. Само внимавай с кабелчетата и бърши хубаво нафтата, че много вони после.

Re: Смяна на горивен филтър 1.4 D4D

Публикувано на: 24 Авг 2012 00:09
от stivi
Me4oKyX написа:Тати е прав - лесно, бързо и безпроблемно. Поне 10-тина пъти така съм го сменял, грижи - НИКАКВИ :thumbsup: .
Мдааа,горе долу беше бързо и лесно докато стигнах до развиването на филтъра от конзолата му,не случайно човека в клипа се вижда как го е хванал на менгеме и го развива с ключ за филтри ,няма мърдане тая гад с подръчни средства и докато се потях, псувах и напъвах успях да счупя едното ухо с което се хваща към купето,не е болка за умиране и с едно ще се държи /другото ще го лепя с течен метал/ ама за пореден път се убеждавам че без подходящи инструменти и условия не трябва да се захващам с работа по колата която изисква повече от права или кръстата отверка и ключе 10 bash.gif Те народните мъдрости от рода на " И аз мога и тати може ама козата си сака пръч.." и " Шепа брашно да имаш дай на майстор да го умеси !" не са измислени току така ами за такива като мен sad.gif

Re: Смяна на горивен филтър 1.4 D4D

Публикувано на: 24 Авг 2012 09:30
от neznaiko
Не се отчайвай, бе човек! Ти пък да не мислиш, че тоя "майстор" дето може да меси, никога нищо не е оплескал? Ако отворят една тема кой какво е прецакал по колата си, съм сигурен, че ще има доста писания и смях. Не съм гледал, може и да има, де.
Погледни го от добрата страна - ако беше станало лесно, щеше да се захванеш с нещо по-скъпо и да строшиш него. Ако ти е кеф да си правиш нещата сам, не се отказвай, ами наблегни на по-добрата предварителна подготовка. Ако го правиш само за икономия и не те влече ... ти си решаваш, ама поне при мен това винаги е водело до набутване no.gif hmm.gif .

След дъжда качулка, ама поне за следващия път или за някой друг ентусиаст - аз успявам да ги развия с ръце, но задължително с кожени работни ръкавици и филтърът да е добре забърсан. С голи ръце ще си смъкнеш кожата, а с парцали приплъзва. Един познат беше ми препоръчал да пробия филтъра (след източване) с отверка, която да носи на бой с чук, че да не се строши пък тя biggrin.gif , и да я ползвам като лост за развиването, ама досега не ми се е налагало.

Re: Смяна на горивен филтър 1.4 D4D

Публикувано на: 24 Авг 2012 10:14
от stivi
Днес сутринта ходих до майстора да го развием и да ти кажа хванато на менгемето и с големия водопроводен ключ бая напъване трябваше за да тръгне,с ръце и ония пичове от Iron Man дето се разхождат с куфарите по 100 кг нямаше да се справят biggrin.gif Сега е намазано с Bizon течна стомана и довечера като стегне ще го монтирам !

Re: Смяна на горивен филтър 1.4 D4D

Публикувано на: 24 Авг 2012 10:43
от TATI
Аз поради тази причина филтрите (маслен и горивен) ги стягам само на ръка и после отвиването става за секунди.
Ама станалото станало. Внимавай да не пренатегнеш и болтовете на стойката, че да ти е лесно следващия път. Там няма нужда да са зверски стегнати.

Re: Смяна на горивен филтър 1.4 D4D

Публикувано на: 24 Авг 2012 13:05
от stivi
TATI написа: Внимавай да не пренатегнеш и болтовете на стойката, че да ти е лесно следващия път. Там няма нужда да са зверски стегнати.
Особено с този дето дето ухото му е залепено с Бизона много ще внимавам :thumbsup: То на инструкциите напечатани на самия филтър /на този дето го слагам японския а на на сваления италиански Alco/ си пише че се стяга само на ръка ама или в Тойота Бургас където е сменен на 60 000 са го стегнали с ключ или се е запекло уплътнението за 30 000км та беше толкова зор mad.gif

Re: Смяна на горивен филтър 1.4 D4D + снимки "отвътре" :)

Публикувано на: 24 Авг 2012 19:15
от stivi
Дето се вика всичко е добре когато завършва добре,филтъра е на мястото си конзолата е добре залепена /не съм напъвал с клещи но ми се струва че течната стомана здраво е спекла/ и даже направих едно основно почистване на двигателния отсек че от прах не се виждаше кое какво е ! Та сега е ред на обещаните снимки на "изкормения" филтър,трябва да отбележа че като го свалях от пробката си изтече само чиста нафта,вътре не намерих никаква "гняс,тиня,боза" или други производни който доста хора казват че намират в резервоарите се а просто една напоена с нафта филтърна хартия :thumbsup:Единствените дребни боклучета се виждат полепнали по разбата на долната капачка но те бяха толкова малко като за 30 000км че не си заслужава да ги споменавам. Така че както изглежда това дето първата смяна на горивен филтър на нова Тойота е на 60 000км си е съвсем в реда на нещата /ако се ползват само големи и доказани вериги/ и продължавам да се чудя как има хора дето пишат /не само в този форум/ че си сменят горивния филтър на всяка смяна на маслото /55лв е оригиналния от Toyota forever worthy.gif / !!! Този го смених на 35 000км понеже имах едни съмнения дали е сменен при това ТО на 60 000км понеже на следващото /75 000км/ се оказа че посещението на нашата кола в сервиза не е отразено нито в сервизната книжка нито в базата данни на Тойота Бургас !? Е убедих се че е сменен понеже както се вижда от снимките е Alco а те едва ли се ползват за първоначално вграждане :) На другата кола Голф 4 TDI вече е на 60 000км , преди зимата ще го сменя и на него да направя дисекция ама колата си върви на пушка така че едва ли ще открия кой знае какво!
Изображение
Изображение
Изображение