prius 3 написа:..
Моментният разход е повече от нормално да скача, но и да пада. Ако бях продължил щеше да видиш и разход под 5/100 при тази скорост. но важното е че при 150 км/ч разхода е между 6,5-7/100.
Обърни внимание на енергийните потоци и кога разхода малко скача! Веднъж даже спорихме с теб, че при висока скорост на Приус батерията му пада и започва да работи само на ДВГ. Ето виждаш каква всъщност е действителността. Батерията не пада, а системата си я поддържа в готовност. ...
Така е - моментния разход не е определящ...
Ако си спомняш когато спорихме за високата скорост имахме предвид скорости близки до 'терминалната', и то обсъждайки как точно е 'ограничен' хибрида - до скоростта, която може да достигне само с ДВГ - т.е. тогава при ускорение хибрида добавяше някоя друга к.с. и батерията свършваше.
Замервал ли си каква е разликата между индикирана и GPS скорост на Приуса? Навярно реалната скорост при индикирана 151км/ч ти е между 135-140км/ч?
Имайки предвид геометричната прогресия на въздушното съпротивление спрямо скоростта, навярно бензиновия двигател ти е работил с около 60% от максималната мощност и са му оставали още 40% резерв за поддържане на батерията в номинален заряд - нищо учудващо няма в това...
При 130км/ч (по GPS) разхода на 147к.с. бензинка, претъпкана с хора и багаж из гръцките магистрали ми направи среден разход 7.4л/100км при врътнати около 1000км....
Нагоре в скоростите - разхода вече тръгва да скача, което явно е видно и при Приуса - голямата разлика в моментния разход (колкото и да не е определящ) например между 120км/ч и 151км/ч...
Предполагам, че критическата скорост, над която Приуса ще се е изравнил като разход с автомобил с ДВГ, подобен клас и въздушно съпротивление ще е около 150км/ч (по GPS), защото от там нататък навярно електрониката ще реши, че ДВГ вече е прекалено натоварен за да отделя енергия за зареждане на акумулатора....
А все пак 150км/ч (по GPS) са превишение по магистралата, но в границата приемлив допуск +10км/ч спрямо сегашните правила, и поне аз много често се движа точно с тази скорост забита в темпомата..
Моментния ми разход в този случай 'плува' между 3 и 14л/100км, а средния (в зависимост от преобладаващия вятър) между 8.5 и 9.5л/100км..
Дизелак навярно би го направил около 8л/100км...
За градско и извънградско не говорим - там хибрида е безспорен фаворит, защото има възможност да използва пълния капацитет и преимущества на хибридната система...
Моля не считай поста ми за заяждане, а като опит за намиране на истината.
Ако имаш възможност - пробвай за 20-30км с около 150км/ч (или 149км/ч) по GPS на сравнително равен участък - ще е интересен резултата и дали средния разход ще скочи над 8.5л/100км..