Страница 1 от 1

въпрос за разход при спускане в двигателен режим

Публикувано на: 13 Ное 2006 09:39
от SESKO
Вярно ли е че ако автомобил с инжекционен двигател се спуска на 5 предавка без да се подава газ , в двигателя не се подава абсолютно никакво гориво и разхода е = 0 ?
Защото ако я оставиш на 1 или 2 предавка без газ не гасне а бавно ,бавно като дизел си върви

Публикувано на: 13 Ное 2006 10:03
от b_d
ПОВЕЧЕТО инжекциони прекъсват подаването на гориво при определени обстоятелства. Например, ако са изпълнени следните условия:
1. Затворен дросел;
2. Обороти над 1500(1800);
3. Загряла двигател;

За различните марки и модели съответно има разлика, но това е принципа на работа общо взето.

Re: въпрос за разход при спускане в двигателен режим

Публикувано на: 13 Ное 2006 11:59
от ToyotaFan
SESKO написа:Вярно ли е че ако автомобил с инжекционен двигател се спуска на 5 предавка без да се подава газ , в двигателя не се подава абсолютно никакво гориво и разхода е = 0 ?
Защото ако я оставиш на 1 или 2 предавка без газ не гасне а бавно ,бавно като дизел си върви
Разхода би трябвало да е близо до 0, но все пак не точно 0!
Все пак автомобила не гасне, т.е. нещо поддържа работата на двигателя... а все още не е измислен перпетуум мобиле... :-))

Re: въпрос за разход при спускане в двигателен режим

Публикувано на: 13 Ное 2006 12:16
от b_d
ToyotaFan написа: Разхода би трябвало да е близо до 0, но все пак не точно 0!
Все пак автомобила не гасне, т.е. нещо поддържа работата на двигателя... а все още не е измислен перпетуум мобиле... :-))
В този случай колата се движи от инерцията и/или от гравитацията, двигателя се ползва като спирачка и разхода би трябвало да е =0, ако не текат инжекторите. Съответно колата си намалява скоростта и като падне под определени обороти пак се подава гориво.

Публикувано на: 13 Ное 2006 12:20
от SESKO
Мисълта ми е , че мой познат ми го обясни така :
Когато я оставя да си бръмчи на 1-2 предавка или свободна , копютъра си определя колко бензин да подава на двигателя според натоварването му ,зада не угасне и колата си поддържа обороти
А когато в движение се махне кракът от газта автомобилът влиза в спирачен двигателен режим и компа прекъсва подаването на гориво защото не е необходимо тъй като автомобила се движи от набраната инерция
Тоест ако се спускаш на свободна разход (макар и много малък) има ,
но ако се спускаш включил на някоя предавка разхода е = 0

Та интересуваше ме дали е вярно това негово обяснение , не че някога се спускам на свободна или мисля да го правя

Публикувано на: 13 Ное 2006 12:53
от b_d
прав е в общи линии, но зависи от конкретната имплементация

Публикувано на: 13 Ное 2006 13:45
от alex_varna
Не разбирам много от такива неща , но скоро и аз се чудих за същото нещо. Разхода на гориво при спускане на скорост не е ли равен на разхода на гориво, когато автомобилът е в покой?

Публикувано на: 13 Ное 2006 17:55
от SESKO
явно докато е в режим на спирачка разхода е = 0
можеби за по голяма икономия на дълъг път заради дълги спускания
незнам ,но мисля някога когато не бързам много да пробвам

Публикувано на: 13 Ное 2006 19:46
от El Camino
SESKO написа:явно докато е в режим на спирачка разхода е = 0
можеби за по голяма икономия на дълъг път заради дълги спускания
незнам ,но мисля някога когато не бързам много да пробвам
Заради разхода и предимно заради емисиите:). И перипетум мобиле е измислен - верно е 0 biggrin.gif.

Публикувано на: 13 Ное 2006 19:52
от slowtraveler
Разхода е 0 не само при инжекторите при принудителния празен ход.
Повечето карбуратори също имат ел.клапан, който отрязва горивото при принудителен празен ход.
Ако не работи - лошо, и то не само заради горивото....
Тъй-като при този режим дросела е затворен, вакуума в смукателния колектор е най-голям то карбуратора започва да пуска много бензин(ако клапана не ти работи). Получава се преобогатена смес, която не може да се запали в цилиндрите и започва да детонира в ауспуха (паткане).
Клапанчето се казваше економайзер и се пробваше като му откачиш кабела при работа на празен ход - двигателя угасваше.

При инжекторите с тея многото сензори и управления нямат никакъв проблем с реализирането - просто спират инжекторите.

На Астра 1.6 16V и сега на Авенсиса 1.6 се включва между 1500 и 1800об/м .
Особено добре се чувства при включен климатик при обороти около 2х/об - около 1-2 секунди след отпускане на газта по надолнище. Първоначално чувстваш нормалното спиране, а след това спирането се увеличава мъъъничко
:thumbsup: