въпрос за разход при спускане в двигателен режим

SESKO
Мнения: 105
Регистриран на: 29 Окт 2005 10:50
Местоположение: Павликени ; Велико Търново
Автомобил: Avensis T25 2.2D4D - 150hp
Благодарил/а: 1 път

въпрос за разход при спускане в двигателен режим

Мнение от SESKO » 13 Ное 2006 09:39

Вярно ли е че ако автомобил с инжекционен двигател се спуска на 5 предавка без да се подава газ , в двигателя не се подава абсолютно никакво гориво и разхода е = 0 ?
Защото ако я оставиш на 1 или 2 предавка без газ не гасне а бавно ,бавно като дизел си върви

b_d

Мнение от b_d » 13 Ное 2006 10:03

ПОВЕЧЕТО инжекциони прекъсват подаването на гориво при определени обстоятелства. Например, ако са изпълнени следните условия:
1. Затворен дросел;
2. Обороти над 1500(1800);
3. Загряла двигател;

За различните марки и модели съответно има разлика, но това е принципа на работа общо взето.

ToyotaFan
Мнения: 201
Регистриран на: 13 Сеп 2004 08:23
Местоположение: Sofia

Re: въпрос за разход при спускане в двигателен режим

Мнение от ToyotaFan » 13 Ное 2006 11:59

SESKO написа:Вярно ли е че ако автомобил с инжекционен двигател се спуска на 5 предавка без да се подава газ , в двигателя не се подава абсолютно никакво гориво и разхода е = 0 ?
Защото ако я оставиш на 1 или 2 предавка без газ не гасне а бавно ,бавно като дизел си върви
Разхода би трябвало да е близо до 0, но все пак не точно 0!
Все пак автомобила не гасне, т.е. нещо поддържа работата на двигателя... а все още не е измислен перпетуум мобиле... :-))

b_d

Re: въпрос за разход при спускане в двигателен режим

Мнение от b_d » 13 Ное 2006 12:16

ToyotaFan написа: Разхода би трябвало да е близо до 0, но все пак не точно 0!
Все пак автомобила не гасне, т.е. нещо поддържа работата на двигателя... а все още не е измислен перпетуум мобиле... :-))
В този случай колата се движи от инерцията и/или от гравитацията, двигателя се ползва като спирачка и разхода би трябвало да е =0, ако не текат инжекторите. Съответно колата си намалява скоростта и като падне под определени обороти пак се подава гориво.

SESKO
Мнения: 105
Регистриран на: 29 Окт 2005 10:50
Местоположение: Павликени ; Велико Търново
Автомобил: Avensis T25 2.2D4D - 150hp
Благодарил/а: 1 път

Мнение от SESKO » 13 Ное 2006 12:20

Мисълта ми е , че мой познат ми го обясни така :
Когато я оставя да си бръмчи на 1-2 предавка или свободна , копютъра си определя колко бензин да подава на двигателя според натоварването му ,зада не угасне и колата си поддържа обороти
А когато в движение се махне кракът от газта автомобилът влиза в спирачен двигателен режим и компа прекъсва подаването на гориво защото не е необходимо тъй като автомобила се движи от набраната инерция
Тоест ако се спускаш на свободна разход (макар и много малък) има ,
но ако се спускаш включил на някоя предавка разхода е = 0

Та интересуваше ме дали е вярно това негово обяснение , не че някога се спускам на свободна или мисля да го правя

b_d

Мнение от b_d » 13 Ное 2006 12:53

прав е в общи линии, но зависи от конкретната имплементация

Аватар
alex_varna
Мнения: 295
Регистриран на: 27 Юни 2006 01:22
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 1 път

Мнение от alex_varna » 13 Ное 2006 13:45

Не разбирам много от такива неща , но скоро и аз се чудих за същото нещо. Разхода на гориво при спускане на скорост не е ли равен на разхода на гориво, когато автомобилът е в покой?
Последно промяна от alex_varna на 13 Ное 2006 18:11, променено общо 1 път.
TOYOTA AVENSIS 2012 г., 2.0 D4D 124 КС
TOYOTA YARIS, 2004 г. 1000 куб., vvti
PEUGEOT 407, 2006г., 2000 куб., HDI

Ex:
TOYOTA AVENSIS , 1999 г. 2000 куб. TD

SESKO
Мнения: 105
Регистриран на: 29 Окт 2005 10:50
Местоположение: Павликени ; Велико Търново
Автомобил: Avensis T25 2.2D4D - 150hp
Благодарил/а: 1 път

Мнение от SESKO » 13 Ное 2006 17:55

явно докато е в режим на спирачка разхода е = 0
можеби за по голяма икономия на дълъг път заради дълги спускания
незнам ,но мисля някога когато не бързам много да пробвам

El Camino

Мнение от El Camino » 13 Ное 2006 19:46

SESKO написа:явно докато е в режим на спирачка разхода е = 0
можеби за по голяма икономия на дълъг път заради дълги спускания
незнам ,но мисля някога когато не бързам много да пробвам
Заради разхода и предимно заради емисиите:). И перипетум мобиле е измислен - верно е 0 biggrin.gif.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Мнение от slowtraveler » 13 Ное 2006 19:52

Разхода е 0 не само при инжекторите при принудителния празен ход.
Повечето карбуратори също имат ел.клапан, който отрязва горивото при принудителен празен ход.
Ако не работи - лошо, и то не само заради горивото....
Тъй-като при този режим дросела е затворен, вакуума в смукателния колектор е най-голям то карбуратора започва да пуска много бензин(ако клапана не ти работи). Получава се преобогатена смес, която не може да се запали в цилиндрите и започва да детонира в ауспуха (паткане).
Клапанчето се казваше економайзер и се пробваше като му откачиш кабела при работа на празен ход - двигателя угасваше.

При инжекторите с тея многото сензори и управления нямат никакъв проблем с реализирането - просто спират инжекторите.

На Астра 1.6 16V и сега на Авенсиса 1.6 се включва между 1500 и 1800об/м .
Особено добре се чувства при включен климатик при обороти около 2х/об - около 1-2 секунди след отпускане на газта по надолнище. Първоначално чувстваш нормалното спиране, а след това спирането се увеличава мъъъничко
:thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 51 госта