Страница 1 от 2

Проблем с климатик

Публикувано на: 14 Юли 2012 17:51
от alekksiev75
Здравейте колеги.Карам Авенсис 2001г. D4D.Реших да отида за профилактика на климатика за да видя дали иска дозареждане.И преди си работеше но сякаш имаше моменти когато охлаждаше по малко.Оказа се че в системата е имало 340гр. а е трябвало да бъдат 500гр. фреон.До тук добре,но само докато го заредиха по норма.Запалих колата и пуснах климатика когато я заредиха но все още беше закачена на машината.Оказа се че вдига прекалено голямо налягане,тоест няма охлаждане,но перката за климатика си върти.Майстора мокри и радиатора но никакъв ефект.Студено няма,а системата е пълна и помпата си включва.Не знам какво да правя.Сега не ползвам климатика за да не се спука някоя тръба заради голямото налягане,но и перката на климатика не изключва.Интересното е че и термометъра който ми показва външна температура не отчита правилно.Умирам от яд защо ми трябваше да ходя да го бърникам като си работеше.Моля помагайте,че в тез жеги не се издържа.

Re: Проблем с климатик

Публикувано на: 14 Юли 2012 18:10
от memorex
Мога да ти гарантирам само едно че във всеки специализиран сервиз могат да ти решат проблема .Не знам при кой майстор си ходил и не искам да ти давам насоки .Тръба надали ще се пръсне защото компресора има защита по високо налягане и изключва.
Не знам от къде си но отвори гугъл потърси спец.сервизи в твоя град за автоклиматици и отивай

Re: Проблем с климатик

Публикувано на: 14 Юли 2012 18:28
от alekksiev75
memorex написа:Мога да ти гарантирам само едно че във всеки специализиран сервиз могат да ти решат проблема .Не знам при кой майстор си ходил и не искам да ти давам насоки .Тръба надали ще се пръсне защото компресора има защита по високо налягане и изключва.
Не знам от къде си но отвори гугъл потърси спец.сервизи в твоя град за автоклиматици и отивай
Ами този майстор уж им разбира на две коли преди мен провери климатиците а и други хора са ми казвали че там са ходили направо не знам какво да правя.

Re: Проблем с климатик

Публикувано на: 14 Юли 2012 18:34
от alekksiev75
Майстора ми каза,че отстрани на радиатора на климатика има един цилиндър който е пълен с нещоси което да обирало конденза.Каза че е нещо като гел.Предположи че в него е проблема защото си е било консуматив.И той се помъчи да открие проблема.Източи фреона който беше налял и втори път зареди системата но същата работа.Каза че тази част може да я смени 40лв. струвала.

Re: Проблем с климатик

Публикувано на: 14 Юли 2012 18:47
от zi_zi_top
Този майстор къде прочете какво е количеството на фреона за твоя модел климатик. Струва ми се много 500 мл. И аз съм с 2,0 D4-D ДВГ и фреонът ми трябва да бъде 360-390 мл. Мисля, че трябва да провериш със сигурност колко трябва да е фреона и да отидеш "майсторът" да източи излишния. :thumbsup:

Re: Проблем с климатик

Публикувано на: 14 Юли 2012 19:39
от alekksiev75
zi_zi_top написа:Този майстор къде прочете какво е количеството на фреона за твоя модел климатик. Струва ми се много 500 мл. И аз съм с 2,0 D4-D ДВГ и фреонът ми трябва да бъде 360-390 мл. Мисля, че трябва да провериш със сигурност колко трябва да е фреона и да отидеш "майсторът" да източи излишния. :thumbsup:
Ами не знам къде го прочети.Влиза вътре в сервиза и явно е гледал от някъде.В колата преди да го източи имаше 340гр. а той наля 500гр.

Re: Проблем с климатик

Публикувано на: 14 Юли 2012 19:42
от alekksiev75
И на мен ми се стори че много има за доливане.Няма логика такова голямо количество да го няма.

Re: Проблем с климатик

Публикувано на: 14 Юли 2012 19:47
от TATI
По-старите коли, искат повечко фреон.
Королата, която е 98-ма събира 550, а Авенсиса само 440

Re: Проблем с климатик

Публикувано на: 14 Юли 2012 20:00
от TATI
alekksiev75 написа:Майстора ми каза,че отстрани на радиатора на климатика има един цилиндър който е пълен с нещоси което да обирало конденза.Каза че е нещо като гел.Предположи че в него е проблема защото си е било консуматив.И той се помъчи да открие проблема.Източи фреона който беше налял и втори път зареди системата но същата работа.Каза че тази част може да я смени 40лв. струвала.
Това е чиста проба индикатор, който ти показва дали имаш фреон или не. Ако се пени, значи е за допълване. Ако няма балончета, значи е наред. Жалко че новите нямат такъв индикатор, че да знае човек кога да не дава грешни пари.

Re: Проблем с климатик

Публикувано на: 14 Юли 2012 20:44
от memorex
Майстора ми каза,че отстрани на радиатора на климатика има един цилиндър който е пълен с нещоси което да обирало конденза.Каза че е нещо като гел.Предположи че в него е проблема защото си е било консуматив.И той се помъчи да открие проблема.Източи фреона който беше налял и втори път зареди системата но същата работа.Каза че тази част може да я смени 40лв. струвала.

Бях пуснал едно мнение но сее изгубило по трасето.Така аз мисля пък че става дума за филтър осушител обикновено пълен със силикагел на гранули.Проверява се разликата в температурите на вх. и изх. тръбичка от осушителя/при работещ комп/.Входящата нормално е топла а изходящата не трябва да е много студена.Ако е много студена и прави конденз значи осушителя е задръстен и трябва да се смени.
Този осушител обира влагата във фреона .Ако някой тарикат ти напомпа въздух заедно с фреона после имаш повишено налягане и забит осушител

Re: Проблем с климатик

Публикувано на: 14 Юли 2012 22:06
от Me4oKyX
Всяка кола си има табелка под капака колко и какъв фреон събира ..... но като цяло нещо те е метнал, щото Тойота с над 800гр фреон не съм виждал ..... като цяло смени нещо майстора или ти си не разбрал правилно нещичко.....

Re: Проблем с климатик

Публикувано на: 15 Юли 2012 01:13
от PESHO OT MARS
Нещо смещно малко ми се вижда количеството фреон което спрягате.
На Карината по книга са 750 грама, когато ходих на профилактика бяха останали само 450. Климатика си работеше но една идея по-бавно започваше да духа студено. Но разликата от почти празен преди да сработи пресостата за ниско налягане и пълен е горе долу малка.

Та тия 360 ми се виждат доста малко, дори пършивата ми Хонда с мижавия си кондензатор заради който прави 25+бара във високата страна по каталог събира 650 грама.

Re: Проблем с климатик

Публикувано на: 15 Юли 2012 11:48
от Toyo_driver
Мда стана жега и климатиците взеха да издъхват wacko.gif. Според аутодатата количеството е 400-500гр за кола с климатик и 440-480гр за климатроник наляганията трябва да са 14-16 бар за високо и 1,5-2,5 за ниско налягане при включен клима на макс, вентилатор на макс и 1500 об., но ако са по-високи твърде вероятно причината е повече фреон или въздух в системата. unsure.gif Майстора вакумира ли системата преди да зареди, при вакума трябва да стане ясно дали има теч отнякъде, вкара ли масло с фреона? А иначе меморекс-а е прав...ако има запушен филтър дехидратор ще имаш конденз, а може и скреж по тръбите до него. А Тати ти говори за прозорче, което се намира по тръбите на системата, което показва дали има балончета във фреона - при коректно зареден климатик трябва при изключване да се появят балончета за кратко и да изчезнат, в случай че при вкл климатик вървят постоянно значи количеството е малко и трябва да се дозареди(както е при мен laugh.gif ). На капака при мен пише при необходимост да се дозареди със 100гр+/-50гр. Както Ме4окух ти каза и при теб трябва да има някаква такава табелка за количество и вид на фреона wink.gif

Re: Проблем с климатик

Публикувано на: 15 Юли 2012 13:59
от alekksiev75
Toyo_driver написа:Мда стана жега и климатиците взеха да издъхват wacko.gif. Според аутодатата количеството е 400-500гр за кола с климатик и 440-480гр за климатроник наляганията трябва да са 14-16 бар за високо и 1,5-2,5 за ниско налягане при включен клима на макс, вентилатор на макс и 1500 об., но ако са по-високи твърде вероятно причината е повече фреон или въздух в системата. unsure.gif Майстора вакумира ли системата преди да зареди, при вакума трябва да стане ясно дали има теч отнякъде, вкара ли масло с фреона? А иначе меморекс-а е прав...ако има запушен филтър дехидратор ще имаш конденз, а може и скреж по тръбите до него. А Тати ти говори за прозорче, което се намира по тръбите на системата, което показва дали има балончета във фреона - при коректно зареден климатик трябва при изключване да се появят балончета за кратко и да изчезнат, в случай че при вкл климатик вървят постоянно значи количеството е малко и трябва да се дозареди(както е при мен laugh.gif ). На капака при мен пише при необходимост да се дозареди със 100гр+/-50гр. Както Ме4окух ти каза и при теб трябва да има някаква такава табелка за количество и вид на фреона wink.gif
Гледах за табела под капака но не можах да видя.Майстора вакумира системата и вкара масли в системата.Аз поне доколкото видях на машината изписва всяка една операция която извършва и предполагам няма как да ме излъже за да вкара въздух.Проблема е че като запалих колата и пуснах климатика налягането стигна до 35 бара.До преди да му я закарам климатика си работеше перфектно дори и в най големите жеги.Все си мисля че е вкарал повече фреон.

Re: Проблем с климатик

Публикувано на: 16 Юли 2012 13:43
от extel
И аз имах точно същия проблем преди месец. Оказа се че наистина някои от елементите по климатичната система са консуматив и хората си ги сменяват на запад от България, но не и тук! Та моя съвет е обратно при майстора, цялата процедура на ново и да ти сипе 50 мг. по- малко охлаждаща течност.
А в прикачения файл може да видиш точно колко е необходимо да бъде.