Страница 1 от 2

Авенсис 1CD-FTV проблем с напреженията от алтернатора

Публикувано на: 05 Юли 2012 09:10
от guffa
Здравейте колеги,

От известно време явно имам проблем със зареждането на акомулатора от динамото и се надявам на вашата помощ.
Проблема е в това, че 2-3 пъти вече ми се случва да се изтощи акумулатора след като колата е работила известно време на ниски обороти с включен климатик. Проверихме състоянието на акумулатора, но той се оказа здрав. Следващата стъпка беше да проверм напреженията от алтернатора. резултатите са следните:
1. На ниски обороти без конуматори - 13,4 волта
2. На високи обороти без консуматори - 14,0 волта
3. На ниски обороти с включен климатик - 12,5 волта
4. На високи обороти с включен климатик - 13,5 - 13,6 волта.
Освен това забалязах, фаровете светят по-слабо на ниски обороти и по-силно когато поддам газ.

Та въпроса ми е нормални ли са тези волтажи или има проблем с алтернатора. Ако има проблем къде следва да го търся.
Моля знаещите колеги за помощ /а в нашия форум наистина има такива/, тъй като при мен читави специалисти май няма.

Re: Авенсис 1CD-FTV проблем с напреженията от алтернатора

Публикувано на: 05 Юли 2012 16:17
от Toyo_driver
Според мен проблема е в регулатора на напрежението на алтернатора(при промяна на оборотите би трябвало да поддържа един волтаж), но нека да кажат и другите колеги wink.gif

П.П. Не, че се имам за знаещ ама с това уточнение за "знаещите" колеги май много стесняваш кръга на хората, които ще ти отговорят laugh.gif tooth.gif punk.gif

Re: Авенсис 1CD-FTV проблем с напреженията от алтернатора

Публикувано на: 05 Юли 2012 16:38
от diesel_power
Има изгорял диод ,а може и два на алтернатора.
Тъй като се сваля трудно приготви някой лев за майстор .
Това лято има бум на изгорели диодни блокове при 1 CD .
Аз го отдавам на това ,че оригиналните им акумулатори са вече стари , не държат достатъчно ток и товарят алтернатора много .

Re: Авенсис 1CD-FTV проблем с напреженията от алтернатора

Публикувано на: 05 Юли 2012 18:45
от ss_mitko
diesel_power написа:Има изгорял диод ,а може и два на алтернатора.
Тъй като се сваля трудно приготви някой лев за майстор .
Това лято има бум на изгорели диодни блокове при 1 CD .
Аз го отдавам на това ,че оригиналните им акумулатори са вече стари , не държат достатъчно ток и товарят алтернатора много .
:thumbsup:
guffa написа: 1. На ниски обороти без конуматори - 13,4 волта
2. На високи обороти без консуматори - 14,0 волта
3. На ниски обороти с включен климатик - 12,5 волта
4. На високи обороти с включен климатик - 13,5 - 13,6 волта.
Освен това забалязах, фаровете светят по-слабо на ниски обороти и по-силно когато поддам газ.
Алтернаторът трябва да подържа постоянен волтаж с много малки разлики.

Re: Авенсис 1CD-FTV проблем с напреженията от алтернатора

Публикувано на: 05 Юли 2012 23:04
от guffa
Благодаря, колеги!

Сега поне знам, че проблем има и трябва да го решавам. Въпреки, че диодната плочка е сменявана преди 2-3 години (сигурно за същите тия диоди става въпрос wink.gif ), явно пак и е дошло времето. Тогава признаците обаче бяха други - при ниски обороти светваха три крушки на таблото, а при 2000+ оборота угасваха.

Diesel_power, тези диоди възможно ли е да се сменят еде по един, или пак цяла плочка? Питам, защото първия път в сервиза ми казаха, че е капсулована и се сменя цялата. И още един въпрос ако може - колко волта е нормално да поддържа алтернатора на ниски обороти при включен и изключен климатик?

Toyo_driver, може би не съм се изразил правилно и се извинявам за това. Имам предвид всички колеги, които са се сблъсквали с подобен проблем и са го решили. :thumbsup:

Re: Авенсис 1CD-FTV проблем с напреженията от алтернатора

Публикувано на: 06 Юли 2012 06:23
от diesel_power
До преди 2 години тези плочки не се намираха алтернативни имаше само оригинални ,които вървяха заедно с половината алтернатор.
Тогава като не е гаранционна се сменяха само диоди за по 4-5 лв бройката иначе оригинална беше около 1000 лв.

Ако акукулатора е хубав и добре зареден не трябва да пада под 13.9-13.8 на обороти с климатик.

Re: Авенсис 1CD-FTV проблем с напреженията от алтернатора

Публикувано на: 06 Юли 2012 09:13
от Toyo_driver
При вкл/изкл климатик не знам колко трябва да е ама в менюала пише, че без товар при обороти от празен ход до 5000 об трябва да е в границите 13.2 до 14 волта и ток 10 ампера или по-малко. При 2000 оборота и товар от дълги светлини + вкл вентилатор на парното на Hi - 30 ампера и повече. Разбира се ако акумулатора е напълно зареден може да показва/зарежда и по-малко wink.gif Дано да можеш да смениш само диодите.Успех :thumbsup:

Re: Авенсис 1CD-FTV проблем с напреженията от алтернатора

Публикувано на: 07 Юли 2012 10:07
от guffa
Така....

Ходих до сервиза, в който ми смениха диодната плочка първия път. Хората гледаха, мериха и казаха, че проблем няма.
С две думи - не я оставяй по-дълго време на ниски обороти с включен климатик, защото акумулатора не е първа младост /на три години е/ и по-бързо се изтощава. С нов акумулатор няма да го има проблема.

Ще се радвам някой колега със същата кола /Авенсис 2000г., 2,0L D4d/ да сподели дали и при него е така.
Аз за сега ще си карам така, защото нямам време да обикаям по сервизи в съседни градове, а вариантите при мен свършиха... dry.gif .
Когато дойде ред за нов акумулатор, тогава ще му мисля...

Благодаря на всички за съветите

Re: Авенсис 1CD-FTV проблем с напреженията от алтернатора

Публикувано на: 08 Юли 2012 08:16
от slowtraveler
При условие, че са проверили алтернатора - послушай съветите им (четките ОК ли са?)...
На времето точно на дизелов автомобил поради същия ефект (разреждане на дърт акумулатор на дърт автомобил) си бях направил светлинна индикация на таблото (червен светодиод), който засветваше при напрежение под 12.9В...
Колата нямаше климатик, но при включено отопление на задното стъкло заедно с вентилатор на МАХ индикацията светваше - напреженето падаше под 12.9В дори и при по-високи обороти...
П.С. (страничен ефект от тази индикация бе, че хората мислеха, че колата има аларма, защото няколко десетки секунди след изгасване на колата, светодиода светваше laugh.gif )

Re: Авенсис 1CD-FTV проблем с напреженията от алтернатора

Публикувано на: 08 Юли 2012 09:21
от Toyo_driver
Колега guffa, искам само да те питам първия път диодите ли сменихте или цялата диодна плочка? Проблема може да е в електрониката на самия блок....тойота са категорични ако волтажа не е в границите "replace voltage regulator" ermm.gif

Re: Авенсис 1CD-FTV проблем с напреженията от алтернатора

Публикувано на: 08 Юли 2012 13:30
от guffa
Цялата плочка е сменяна /или поне така казаха smile.gif /, даже ми върнаха старата. Но пък със сигурност новата не беше оригинална от Тойота, а някъква алтернативна, защото ремонта ми излезе стотина лв.
Този път алтернатора на са го сваляли за преглед, просто мериха напреженията, така че не знам в какво състояние са четките...

Колега Toyo_driver, в ръководството на Тойота споменава ли се дали въпросните напрежения са мерени с товар или без?

Колега slowtraveler, какво ктана след като смени акумулатора на въпросната кола /ако въобще си го сменял biggrin.gif /? Продължи ли да пада напрежението от алтернатора при товар или нещата се оправиха?

Въобще, възможно ли такива падове в напрежението при товар да са в следствие на стар акумулатор, а не на проблем в алтернатора? И може ли да се каже, че акумулатора ми стар, при положение, четази сутрин се наложи да паля 8 или 9 пъти в рамките на един час и около 3-4 изминати километра?

Въпросите май станаха повече от отговорите... Дано не ви досаждам ! biggrin.gif

Re: Авенсис 1CD-FTV проблем с напреженията от алтернатора

Публикувано на: 08 Юли 2012 16:40
от Rudy
Имам такова: Изображение и досега не съм го ползвал - сега ще взема да го боцна за проба.

Re: Авенсис 1CD-FTV проблем с напреженията от алтернатора

Публикувано на: 08 Юли 2012 17:13
от slowtraveler
guffa написа: Колега slowtraveler, какво стана след като смени акумулатора на въпросната кола /ако въобще си го сменял biggrin.gif /? Продължи ли да пада напрежението от алтернатора при товар или нещата се оправиха?

Въобще, възможно ли такива падове в напрежението при товар да са в следствие на стар акумулатор, а не на проблем в алтернатора? И може ли да се каже, че акумулатора ми стар, при положение, четази сутрин се наложи да паля 8 или 9 пъти в рамките на един час и около 3-4 изминати километра?...
Не съм го сменял... Просто следих да не пускам прекалено много консуматори едновременно...
Спор няма, че причината за такова разминаване на напреженията може да е регулатор или лоша връзка по кабелите...
Въпроса е дали има смисъл да се сменя регулатор и да се влагат пари при условие, че нещата са на ръба - щом и при празен ход напрежението е над 12.5В, то акумулатора не се разрежда и алтернатора успява да поеме консуматорите (въпреки, че не успява да зарежда и акумулатора).....

Re: Авенсис 1CD-FTV проблем с напреженията от алтернатора

Публикувано на: 08 Юли 2012 17:36
от Toyo_driver
guffa, както съм ти писал по-горе трябва волтажа независимо при какви обороти да е 13.2-14 волта а тока без товар да е до 10 ампера....при включени консуматори - 30 ампера и повече..за волтажа при включени консуматори не пише нищо но логиката е че не би трябвало да се променя при включени такива....не се стърпях и слязох да измеря как е при мен wink.gif волтаж при празен ход без товар 14.1, празен ход с товар - 14.1, при високи обори същата работа, амперите не ги мерих но празен ход с климатик 14.1, волтаж на акумулатора при угасен двг - 12,6, не знам дали майсторите ти са специализирани в ремонт на алтернатори/стартери ама не е зле да се обърнеш към такива щом тези не вършат работа sad.gif

Re: Авенсис 1CD-FTV проблем с напреженията от алтернатора

Публикувано на: 09 Юли 2012 08:38
от guffa
Toyo_driver, благодаря за отделеното време.

Явно трябва да отскоча до някой специализиран сервиз или поне добър майстор. Някой може ли да ми препоръча такъв в София?