Страница 1 от 1

аиде пак се почна

Публикувано на: 03 Ное 2006 15:05
от SESKO
абе дали затова че радиатора ми е по голям с 10-12см. ама в студеното загрява много бавно и на път стрелката стои на 1/4 осбено ако пусна и парното , а изходящият маркуч на радиатора е винаги ледено студен
даите некви идеи

Публикувано на: 03 Ное 2006 15:22
от jamie
Провери термостата, сложи си кора пред радиатора (може и обикновен картон) и никога не пускай парното на ТОПЛО преди да е загрял поне наполовина (според стрелката).

Публикувано на: 03 Ное 2006 16:15
от SESKO
термостата е сменен , чакам да загрее и като тръгна на път долу горе добре ама като пусна парното и стрелката 1/4

Публикувано на: 03 Ное 2006 16:54
от slowtraveler
Провери още веднъж дали термостата ти е ОК.
С оригинален термостат ли е сменен (с абсолютно същата температура, щампована на корпуса като стария термостат).
Кога започва да ти топли предния радиатор?
Какъв е автомобила?
Ако управлението на парното е с въздушни клапи, не го разбирам много това с пускане на парното, чак когато колата е загряла.
Вярно е, че все пак има топлоотделяне, но командването на парното спира само въздуха през радиаторчето на парното, а антифриза пак ще си тече и ще трябва да се загрее в малкия кръг. :whistle:

Публикувано на: 03 Ное 2006 16:58
от jamie
Slow, ако управлението на парното е с кран в големия кръг - ще му сбърка доста температурите зимата. А дори ако е с въздушни клапи, има разлика дали се обдухва радиаторчето на парното или не.
Малкия кръг си е отделна бира - там да си гледа термостата.

Публикувано на: 03 Ное 2006 17:50
от SESKO
маркучето за парното е на малкия кръг и е с кранче
сложих картон на радиатора и ето какво се получава , като се има предвид че цифровия термомер тчита от испарителя на АГУ
и показание Н малко над 68 градуса
тези показания са с пуснато парно и тези стойности не се променят във времето независимо дали карам бавно ,бързо ,спускам или искачвам

Публикувано на: 03 Ное 2006 18:48
от ugabuga
spored men e termostata. ne bi triabvalo da ima znachenie kolko ti e goliam radiatora. slojil si niskotemperaturen termostat sigurno.

Публикувано на: 03 Ное 2006 19:00
от SESKO
мисля че пишеше 82 градуса на него
дали е рябвало да е повече незнам ,но такъв го дават по каталог

Публикувано на: 03 Ное 2006 19:36
от slowtraveler
2 Jamie,
Прав си ако е със кранче, но парното е винаги в малкия кръг.

2SESKO
При тебе обаче имаш и АГУ. Изпарителя също отнема доста топлина, така че е нормално да загрява по-бавно, но все пак ако термостата ти е добре и системата ти е ОК, би трябвало да достигне нормална температура.

Да не е объркана схемата на охлаждането и вместо от/към малкия кръг, допълнителната система за отопление на изпарителя да връща/взема течност от големия кръг?

Публикувано на: 03 Ное 2006 23:41
от agent dust
термостата е пълно дърво, сменяй го! няма от какво друго да НЕ загрява една кола, с парно или без, няма значение. единствения друг вариант е да ти е сбъркана водната система и да работи постоянно големия кръг - такива са ти симптомите. при изправна водна система и температурни датчици - колата не загрява само от термостат и нищо друго. и провери клемите на термодатчика на водата, може да се е разместила и да отчита грешно - тогава ако парното не духа топло - питата му е запушена или кранчето е клеясало и се отваря малко, или има проблем с управлението на парното. но ако термодатчика и маркучите са си наред - остава само термостат

Публикувано на: 04 Ное 2006 10:17
от SESKO
благодаря момчета
явно пак щте сменям термостат

Публикувано на: 05 Ное 2006 22:50
от javor_vd
Аз имам също един въпрос за термостат. За 4К двигател, на колко градуса трябва да отваря термостата? Щото преди около седмица го смених, че имах съмнения, че не затваря (поне лятото беше така). Купих си оригинален от ТМ Ауто и на него пишеше 88 град. а имам спомен, че по разни каталози за моя двигател е 82 град. Стария и новия термостат се различават по външен вид, но диаметъра им е еднакъв и пасвна идеално. За зимата е добре да отваря на по-висока темп., ама лятотот unsure.gif

Публикувано на: 05 Ное 2006 23:17
от slowtraveler
Няма значение лято ли е или зима - термостата трябва да ти отваря и поддържа температурата, за която е конструиран двигателя.
Разликата между добрия и калпавия термостат е температурната разлика между началото на отваряне и напълно отворения термостат.
Т.е. ако един започва да отваря на 82С и е напълно отворен на 85С, а друг - на 90С, то по-добрия е първият термостат, защото по-точно ще държи температурния режим. :thumbsup:

P.S. май наистина трябва да е на 88С (температурата е на започване на отваряне, а напълно отворен трябва да е 99-102С).
Не намерих инфо точно за този двигател, но същия термостат се използвал и във Форд (двигател CVH 1597cc Inline4 OHV 2v)...

Публикувано на: 06 Ное 2006 17:05
от javor_vd
10х слоу
jamie написа:...и никога не пускай парното на ТОПЛО преди да е загрял поне наполовина (според стрелката).
Е, това също не разбрах защо?

Публикувано на: 06 Ное 2006 20:42
от slowtraveler
Идеята на спиране на парното зимата до загряване на двигателя е, че колата по-бързо загрява и достигна оптималните параметри.
Веднага след старта не се губи топлина за затопляне на купето, а цялата топлина се запазва в двигателя.
Така по теория се намалява износването, защото при студен двигател износването е най-голямо.
Обаче честно казано аз никога не го правя, защото все пак колата е за да ми служи, а не аз да мръзна за да може двигателя да се стопли biggrin.gif
Освен това в момента в който за поразмразят стъклата аз тръгвам и тя веднага (много по-бързо от чакане и стоене на място) загрява до нормалната температура.