аиде пак се почна

SESKO
Мнения: 105
Регистриран на: 29 Окт 2005 10:50
Местоположение: Павликени ; Велико Търново
Автомобил: Avensis T25 2.2D4D - 150hp
Благодарил/а: 1 път

аиде пак се почна

Мнение от SESKO » 03 Ное 2006 15:05

абе дали затова че радиатора ми е по голям с 10-12см. ама в студеното загрява много бавно и на път стрелката стои на 1/4 осбено ако пусна и парното , а изходящият маркуч на радиатора е винаги ледено студен
даите некви идеи

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 03 Ное 2006 15:22

Провери термостата, сложи си кора пред радиатора (може и обикновен картон) и никога не пускай парното на ТОПЛО преди да е загрял поне наполовина (според стрелката).

SESKO
Мнения: 105
Регистриран на: 29 Окт 2005 10:50
Местоположение: Павликени ; Велико Търново
Автомобил: Avensis T25 2.2D4D - 150hp
Благодарил/а: 1 път

Мнение от SESKO » 03 Ное 2006 16:15

термостата е сменен , чакам да загрее и като тръгна на път долу горе добре ама като пусна парното и стрелката 1/4

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Мнение от slowtraveler » 03 Ное 2006 16:54

Провери още веднъж дали термостата ти е ОК.
С оригинален термостат ли е сменен (с абсолютно същата температура, щампована на корпуса като стария термостат).
Кога започва да ти топли предния радиатор?
Какъв е автомобила?
Ако управлението на парното е с въздушни клапи, не го разбирам много това с пускане на парното, чак когато колата е загряла.
Вярно е, че все пак има топлоотделяне, но командването на парното спира само въздуха през радиаторчето на парното, а антифриза пак ще си тече и ще трябва да се загрее в малкия кръг. :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 03 Ное 2006 16:58

Slow, ако управлението на парното е с кран в големия кръг - ще му сбърка доста температурите зимата. А дори ако е с въздушни клапи, има разлика дали се обдухва радиаторчето на парното или не.
Малкия кръг си е отделна бира - там да си гледа термостата.

SESKO
Мнения: 105
Регистриран на: 29 Окт 2005 10:50
Местоположение: Павликени ; Велико Търново
Автомобил: Avensis T25 2.2D4D - 150hp
Благодарил/а: 1 път

Мнение от SESKO » 03 Ное 2006 17:50

маркучето за парното е на малкия кръг и е с кранче
сложих картон на радиатора и ето какво се получава , като се има предвид че цифровия термомер тчита от испарителя на АГУ
и показание Н малко над 68 градуса
тези показания са с пуснато парно и тези стойности не се променят във времето независимо дали карам бавно ,бързо ,спускам или искачвам
Прикачени файлове
na mqsto.JPG
na mqsto.JPG (141.63 KiB) Преглеждано 4800 пъти
v dvijenie.JPG
v dvijenie.JPG (155.55 KiB) Преглеждано 4800 пъти

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 03 Ное 2006 18:48

spored men e termostata. ne bi triabvalo da ima znachenie kolko ti e goliam radiatora. slojil si niskotemperaturen termostat sigurno.
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

SESKO
Мнения: 105
Регистриран на: 29 Окт 2005 10:50
Местоположение: Павликени ; Велико Търново
Автомобил: Avensis T25 2.2D4D - 150hp
Благодарил/а: 1 път

Мнение от SESKO » 03 Ное 2006 19:00

мисля че пишеше 82 градуса на него
дали е рябвало да е повече незнам ,но такъв го дават по каталог

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Мнение от slowtraveler » 03 Ное 2006 19:36

2 Jamie,
Прав си ако е със кранче, но парното е винаги в малкия кръг.

2SESKO
При тебе обаче имаш и АГУ. Изпарителя също отнема доста топлина, така че е нормално да загрява по-бавно, но все пак ако термостата ти е добре и системата ти е ОК, би трябвало да достигне нормална температура.

Да не е объркана схемата на охлаждането и вместо от/към малкия кръг, допълнителната система за отопление на изпарителя да връща/взема течност от големия кръг?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 03 Ное 2006 23:41

термостата е пълно дърво, сменяй го! няма от какво друго да НЕ загрява една кола, с парно или без, няма значение. единствения друг вариант е да ти е сбъркана водната система и да работи постоянно големия кръг - такива са ти симптомите. при изправна водна система и температурни датчици - колата не загрява само от термостат и нищо друго. и провери клемите на термодатчика на водата, може да се е разместила и да отчита грешно - тогава ако парното не духа топло - питата му е запушена или кранчето е клеясало и се отваря малко, или има проблем с управлението на парното. но ако термодатчика и маркучите са си наред - остава само термостат
status: за БАН

SESKO
Мнения: 105
Регистриран на: 29 Окт 2005 10:50
Местоположение: Павликени ; Велико Търново
Автомобил: Avensis T25 2.2D4D - 150hp
Благодарил/а: 1 път

Мнение от SESKO » 04 Ное 2006 10:17

благодаря момчета
явно пак щте сменям термостат

Аватар
javor_vd
Мнения: 74
Регистриран на: 29 Мар 2005 09:11
Местоположение: Sofia

Мнение от javor_vd » 05 Ное 2006 22:50

Аз имам също един въпрос за термостат. За 4К двигател, на колко градуса трябва да отваря термостата? Щото преди около седмица го смених, че имах съмнения, че не затваря (поне лятото беше така). Купих си оригинален от ТМ Ауто и на него пишеше 88 град. а имам спомен, че по разни каталози за моя двигател е 82 град. Стария и новия термостат се различават по външен вид, но диаметъра им е еднакъв и пасвна идеално. За зимата е добре да отваря на по-висока темп., ама лятотот unsure.gif
Toyota Corolla KE70, 4K, 1,3, '84

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Мнение от slowtraveler » 05 Ное 2006 23:17

Няма значение лято ли е или зима - термостата трябва да ти отваря и поддържа температурата, за която е конструиран двигателя.
Разликата между добрия и калпавия термостат е температурната разлика между началото на отваряне и напълно отворения термостат.
Т.е. ако един започва да отваря на 82С и е напълно отворен на 85С, а друг - на 90С, то по-добрия е първият термостат, защото по-точно ще държи температурния режим. :thumbsup:

P.S. май наистина трябва да е на 88С (температурата е на започване на отваряне, а напълно отворен трябва да е 99-102С).
Не намерих инфо точно за този двигател, но същия термостат се използвал и във Форд (двигател CVH 1597cc Inline4 OHV 2v)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
javor_vd
Мнения: 74
Регистриран на: 29 Мар 2005 09:11
Местоположение: Sofia

Мнение от javor_vd » 06 Ное 2006 17:05

10х слоу
jamie написа:...и никога не пускай парното на ТОПЛО преди да е загрял поне наполовина (според стрелката).
Е, това също не разбрах защо?
Toyota Corolla KE70, 4K, 1,3, '84

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Мнение от slowtraveler » 06 Ное 2006 20:42

Идеята на спиране на парното зимата до загряване на двигателя е, че колата по-бързо загрява и достигна оптималните параметри.
Веднага след старта не се губи топлина за затопляне на купето, а цялата топлина се запазва в двигателя.
Така по теория се намалява износването, защото при студен двигател износването е най-голямо.
Обаче честно казано аз никога не го правя, защото все пак колата е за да ми служи, а не аз да мръзна за да може двигателя да се стопли biggrin.gif
Освен това в момента в който за поразмразят стъклата аз тръгвам и тя веднага (много по-бързо от чакане и стоене на място) загрява до нормалната температура.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 45 госта