Страница 1 от 6
Показание за разхода
Публикувано на: 13 Юни 2012 13:07
от kiik
Досега съм карал по-стари коли, отскоро карам кола с разходомер на таблото (Корола, дизел, 2002)
Свикнал съм да карам леко, внимателно, (подчертавам) без да форсирам много, като всеки шофьор знам и усещам кога коя скорост трябва да е включена и т.н.
На новата кола ако включа трета например в случай, когато по усет мисля, че трябва да е втора, показанието на разхода ми пада с около 2 л/100. Тоест излиза, че по-малко харчи колата, когато оборотите са по-ниски (това е ясно) и когато я усещам, че се "задъхва" при тази изкуствено по-висока предавка...
Та въпроса ми е - подвеждащи ли са тези показания на разходомера и вредно ли е за двигателя ако винаги почна да карам на по-високата предавка във всеки един момент?
П.С.: Разбира се не говоря за фрапиращи случаи, а за гранични положения, когато е хем за 2-ра хем за 3-та, или хем за 3-та, хем за 4-та и т.н...
Re: Показание за разхода
Публикувано на: 13 Юни 2012 19:14
от KiLLeR
Като е хем хем на тия гранични случаи не е проблем да караш на по-високата предавка. По-важното е да ускориш плавно и спокойно за да не натоварваш излишно агрегатите

Re: Показание за разхода
Публикувано на: 13 Юни 2012 20:23
от kiik
Не ги натоварвам, даже както казах, дори твърде внимателно карам по принцип....
Просто ме учудва, че излиза по-икономично да карам по начин, по който всеки инструктор би ми се скарал

Ако не е проблем това за мотора, явно ще трябва да се приучвам след толкова години да карам на по-високи предавки и "задъхваща се" кола

Re: Показание за разхода
Публикувано на: 13 Юни 2012 22:01
от KiLLeR
Струва ти се, че се задъхва, защото сигурно си под 2000 оборота, тогава е в турбо дупка и не е толкова еластична. Ускорява ли макар и по-бавно значи е наред. Виж вече ако при превключването на по-горна предавка я усещаш, че тресе като на "гаснене" (трудно по друг начин бих го описал, но предполагам, че ме разбираш) тогава вече е много висока предавката.

Re: Показание за разхода
Публикувано на: 13 Юни 2012 23:25
от kiik
Не, не, за гаснене дума не може да става......не сме начинаещи

просто се "задъхва" (по-точна дума не ми идва и на мен)
При каране в градски условия на предавка оборотите май винаги са под 2000, така че явно винаги е в тая дупка, за която казваш......и затова ми се струва, че почти през цялото време не карам "правилно"
Значи да считам, че не е вредно за двигателя, така ли?
Щото много ме блазни това рязко падане на разхода при избор на по-високата предавка

Re: Показание за разхода
Публикувано на: 13 Юни 2012 23:44
от memorex
kiik забележи на свободна колко ти показва без да даваш газ че ми е интересно.
Re: Показание за разхода
Публикувано на: 13 Юни 2012 23:54
от KiLLeR
Няма причина да има проблем. Стига да имаш нерви. Аз лично откачам, опитвал съм да карам така ама нимоа. Гледам да я държа около и малко над 2000 оборота, че тогава си ускорява перфектно в трафика biggrin.gif
Re: Показание за разхода
Публикувано на: 14 Юни 2012 09:11
от kiik
memorex написа:kiik забележи на свободна колко ти показва без да даваш газ че ми е интересно.
В спряло положение разбира се - "--".
А в движение, на свободна, по инерция, понякога 0.8, понякога 1-1.2, нещо такова е....не е едно и също.
Re: Показание за разхода
Публикувано на: 14 Юни 2012 18:22
от KiLLeR
memorex написа:kiik забележи на свободна колко ти показва без да даваш газ че ми е интересно.
Е то зависи от скоростта с която се движиш

Re: Показание за разхода
Публикувано на: 14 Юни 2012 20:40
от kiik
А как зависи от скоростта всъщност - право или обратнопропорционално?
Може би глупав въпрос, но нали след като си на свободна и по инерция двигателя би трябвало да си харчи, колкото си харчи на празен ход?
(при работа на място обаче дава "--" дисплея)
Re: Показание за разхода
Публикувано на: 14 Юни 2012 20:54
от KiLLeR
дава --- защото измерва л/км тоест след като не се движиш няма как да го изчисли. Не е на моточас примерно. Зависи обратнопропорционално т.е. колкото е по-голяма скоростта с която се движиш(по инерция говорим) толкова повече км изминаваш за времето което двигателя работи. Ако караш със 100 км и си по инерция разхода, който изписва е това, което харчи на място. Поне по моята логика biggrin.gif laugh.gif
Re: Показание за разхода
Публикувано на: 14 Юни 2012 21:36
от kiik
За 100-те км не съм много съгласен, но така влизаме във вечната тема за разхода, принудителния ПХ и т.н., която винаги като се захване в някой форум и отиват 5 страници мнения ;-)
Тук въпроса ми беше дали не мъча нещо двигателя с тоя мой нов за мен стил на каране.....
И да доложа - разходомера ми показва среден разход с АБСОЛЮТНА точност, колкото съм го сметнал по резервоара и горивото. Което би трябвало да значи, че и на стойностите на моментния разход би трябвало да мога да вярвамм.....пък ще свиквам с високите предавки някак

Re: Показание за разхода
Публикувано на: 14 Юни 2012 21:49
от memorex
На мен пък разходомера на свободна ми показва мах.Каква ли е причината
Иначе хич не го гледам карам по инстинкт.Искам да кажа че държа такива обороти че да мога да реагирам при нужда а не да я чакам да се набира.Все пак не е спортен автомобил
Re: Показание за разхода
Публикувано на: 14 Юни 2012 23:11
от kiik
Точно това ми е смисъла на темата - че инстинкта ми и разходомера показваха различни неща.
А при градско каране не става нужда да набира, тук проблема е обратния - излиза, че е по-икономично да се кара "недонабрала"
За извънградско, с изпреварвания там ит.н. е друго.....но там пък по други причини си пада разхода
Re: Показание за разхода
Публикувано на: 15 Юни 2012 09:01
от gicho
Разходът е по-нисък на по-висока предавка - с условието оборотите да не са прекалено ниски (примерно под 1300). Не знам за кой "инструктор" говориш, но не бих ги имал за еталон (повечето).
Ако колата само се "задъхва", това значи че си в идеалния режим за постигане на минимален разход (пак без да отиваш до твърде ниски обороти).
При твоят стил на каране, ускорявай и слагай по-висока предавка когато стигнеш 1800 оборота. После пак на следващата до 1800 и т.н. Слизай на по-ниска когато при намаляване на скоростта оборотите паднат под 1400-1300 примерно.
А бордовият компютър е абсолютно точен показател за моментния разход. Може да бърка с някакви проценти, но в общият случай това е винаги с толкова процента при всички режими. Т.е. за сравнително изследване на стилове на каране е достатъчно точен.