Страница 1 от 3

Инфо за Корола Е11, 1997 - 2000

Публикувано на: 01 Ное 2006 14:45
от Xeku
Колеги, помогнете с информация, книжки, линкове, PDF-и и т.н. за Тойота Корола 1999, 1.4 4Е-FE. Eдин приятел има такава и всякаква техническа информация ще му е от полза. Благодаря ви предварително! smile.gif

Публикувано на: 01 Ное 2006 16:05
от sluchaen_fen
Имам инструкция за експлоатация на български и на английски език (Owner's Manual). На последните 12 страници има полезно инфо за: каросерията (размери, тегло); двигателя; ремъци; масла; антифриз; гуми; предпазители; релета; лампички и др.
Мога да снимам последните страници с цифровото фото и да ги изпратя по мейла.

Публикувано на: 01 Ное 2006 20:34
от bobsn
Извинявам се, че се присламчвам към твоя въпрос, но дали някой не разполага с подобно ръководство за Авенсис 2001г. 2.0 д4д?

Публикувано на: 02 Ное 2006 08:11
от Xeku
suchaen fen, това, което ми предлагаш, ще свърши чудесна работа. Ако не ти представлява трудност, снимай това, което ти се струва важно и ми го прати на xeku@mail.bg Мерси много!

Публикувано на: 02 Ное 2006 19:17
от sluchaen_fen
Ще снимам по-важното от инструкцията и утре ще ти пратя мейл.

Зам. шеф на фирмен сервиз си спомни на бързо няколко неща за тази Корола:
Слабо място е 5-та предавка в скоростната кутия. Проблема се отстранява със 130 лева за муфа.
Релето на аларма "RANGER" (каквато са слагали на времето в ТМ-ауто) създава проблеми и не може да включи бензиновата помпа. Проблема се решава като се свали пластмасовата лайсна от шофьорския праг и се шунтира релето (проводника към помпата е сиво-............).
Катализатора се запушва малко по-бързо в сравнение с другите Тойоти, карани само с български бензин.
Двигателя 4Е-FE (1332 куб. см., 86 коня, 16 клапана) няма дебитомер, т.е. може да се сложи обикновено АГУ. Клапаните на 4E-FE имат по-дебели стебла от 1.4 VVT-i, което допуска АГУ на метан.
При миене на двигателя може да влезе вода около свещите, защото тапите (върху високоволтовите проводници) не уплътняват добре.

За радост досега не съм имал нито един от по-горе изброените "типични" проблеми за този модел.
Единствения проблем, който съм имал е късането на една шпилка при сваляне на джантите с пневматичен пистолет. Това било проблем за повечето японски коли. Нова шпилка е 6.70 лева, а нова гайка е 6.29 лева вкл. ДДС в ТМ-ауто. После си намазах всички гайки с графитна смазка.
Нови свещи DENSO в ТМ-ауто са 28.56 лева вкл. ДДС. В другите магазини са по-скъпи.
Пълна синтетика масло за скоростите в ТМ-ауто струва 44.88 лева за два литра. Скъпо е, но не исках да рискувам с друго масло заради слуховете, че при тази Корола има слабо място в скоростите.
Изгоряха ми три лампички за осветлението на циферблатите на приборите. Трябва "на ръка" да се развие жилото от скоростната кутия, за да може да се извади таблото.
Скоро ми падна пластмасовото връхче на лостчето за управление на входящия въздух за парното (засмукване на въздуха отвън или вътрешна циркулация на въздуха). Друг дефект нямам! Браво на японците.
Шофьорската чистачка е 51 см, дясната чистачка е 49 см. В инструкцията за експлоатация не намерих инфо за размера на чистачките. Пробвах 51 см за дясната чистачка, но чистачката опираше в дясната колонка на челното стъкло. Навсякъде (вкл. Метро) се продават комплекти от две чистачки - 51 см и 49 см.
Във всеки ключ има чип. Дубликат може да се направи само в ТМ-ауто срещу солидна сума пари. Намерих ключар, който за 100 лева може да направи дубликат включително обучение на чипа. Другият вариант е да се свали чипа от единствения останал ключ и после чипа да се залепи за постоянно върху четеца. Така колата ще се пали с най-обикновен дубликатен ключ от 10 лева, но сигурността за колата ще бъде намалена. При покупка на употребявана Корола трябва да се изискват всичките три ключа.

Публикувано на: 03 Ное 2006 08:59
от b_d
sluchaen_fen написа: Шофьорската чистачка е 51 см, дясната чистачка е 49 см. В инструкцията за експлоатация не намерих инфо за размера на чистачките. Пробвах 51 см за дясната чистачка, но чистачката опираше в дясната колонка на челното стъкло. Навсякъде (вкл. Метро) се продават комплекти от две чистачки - 51 см и 49 см.
В "Делина" - гумаджинийцата при семинарията - се продават чистачки шампион и поединично. Взимаш твоите и отиваш да мериш.

Публикувано на: 03 Ное 2006 13:18
от sluchaen_fen
bad_dog написа:Взимаш твоите и отиваш да мериш.
Хулиганите ги взеха без да ме питат и затова се наложи да екпериментирам, защото няма по какво да меря.
Първо взех един комплект с две чистачки по 51 см.
После видях, че дясната чистачка опира в колонката. Затова взех още две чистачки по 49 см. Така направих комбинацията 51 см и 49 см.
След време случайно забелязах, че в същата търговска мрежа има опаковка с две различни по дължина чистачки - 51 см и 49 см. Първия път не съм бил достатъчно наблюдателен и съобразителен. Сега вече знам как да пазарувам и дано не забравя до следващата кражба на чистачките. :thumbsup:

Публикувано на: 03 Ное 2006 13:58
от El Camino
Mi to si pishe obiknowenno na zadnata strana za koq kola stawat. Az wzeh predi dwa dni za Carinata - 55 i 45 mai bqha, no komplekt. Boschovski nomer 342.
Estestweno, che moje i da se kombinirat pootdelno ako znaesh dyljinite. Ponqkoga moje da e po izgodno dori.

Публикувано на: 03 Ное 2006 21:44
от bobsn
Аз си купувам чистачките поединично щото досега не са ми здавали багажа 2-те едновременно, а и пред шофьора държа да е с притескателен спойлер. В магазинчето дето ги пазарувам разполагат с едни опаковки по 50 или 100 чистачки от размер. Тези опаковки били за сервизи или вносители на коли, дето допълнително окомплектоват автомобилите. Мрката е "Шампион" и съм доволен както от качеството им, така и от цената която е почти наполовина от опакованите поотделно или на чифт. Магазинчето обаче е в Габрово (намира се срещу старото кино "Майчина грижа".

Публикувано на: 04 Ное 2006 12:10
от Xeku
Все още нямям мейл sad.gif Ама си го чакам! wink.gif

Публикувано на: 04 Ное 2006 16:43
от sluchaen_fen
Xeku написа:Все още нямям мейл sad.gif Ама си го чакам! wink.gif
Не съм направил хубави снимки.
Първо пробвах вечер на изкуствена светлина - нищо не става. Светкавицата не се включва при близък план (режим "Macro"). Пробвах с настолна лампа - не става добре заради отблясъците от гланцираната хартия на инструкцията.
Вчера след обяд пробвах на терасата на дневна светлина - не ми харесаха снимките (навярно заради облачното време).
Днес бях зает в следобедните часове и сега се прибрах у нас, но вече е сумрачно. Остава да пробвам утре при хубава дневна светлина.
Дайте съвет за снимане. Мислех, че снимането е просто нещо, но не бях снимал документи с много малки букви. В "Macro" режим фокусното разстояние е от 50 см до 150 см. За да хвана в кадър само една страница, отдалечавам апарата на 30-35 см от инструкцията.

Публикувано на: 04 Ное 2006 18:04
от Caesar
Skener нямаш ли?

Публикувано на: 04 Ное 2006 18:57
от plpenov
Що не пробваш да снимаш в нормален режим, и после през фотошопа да ги увеличиш и коригираш съответно!

Публикувано на: 04 Ное 2006 20:39
от sluchaen_fen
Caesar написа:Skener нямаш ли?
Имам, но е в офиса и не знам как се работи с него. Машината е принтер, скенер, копир "Ксерокс" от големите, за които трябва да си поне студент по ІТ-технологии, за да го помолиш да работи.
plpenov написа:Що не пробваш да снимаш в нормален режим, и после през фотошопа да ги увеличиш и коригираш съответно!
Интересно предложение. Досега не съм пробвал в нормален режим, защото трябва да съм отдалечил апарата на разстояние над 150 см от инструкцията (обекта за снимане).
Утре снимам с цифровия апарат и ако пак се получат леко размазани малки букви, ще трябва в понеделник да разуча скенера.

Публикувано на: 05 Ное 2006 22:56
от Xeku
Получих ти мейла, много ти благодаря! Снимките са добри, текстовете се четат много добре! Щом си решил да направиш цялата книжка в електронен вид, добре, но на мен и моя приятел ни трябват само споменатите последни страници с техническата информация. Благодарности за усилията и готовността ти да помогнеш, въпреки трудностите, пред които си се изправил! :hello1: