Страница 1 от 1
Въпрос за подгряване
Публикувано на: 21 Май 2012 12:10
от kiik
Знам (и съм го правил на Голф 3) че като има някакви проблеми по подгряването на дизела може да се подаде с проводник ток от плюса на акумулатора към шината на свещите и така колата да запали.
(Доколко е вредно или опасно това незнам)
Сега въпроса е може ли същата процедура да се прави и на по-модерна кола (т.е. с повече електроника) като някоя по-нова Тойота в случая
Има ли някаква опасност при по-модерните коли от такова палене с проводник по този начин?
Публикувано на: 21 Май 2012 14:18
от slowtraveler
Какъв е смисъла от упражнението?
Не е ли по-лесно и коректно да си смениш реленцето (което включва подгрева) или да си ремонтираш автомобила така, че да пали безпроблемно без да се опитваш да запалиш в прекия смисъл целия автомобил?
Съвременните автомобили особено лятото палят практически без подгрев...
Така, че ако колата не пали в топло време, то причината едва ли е подгрева...
Публикувано на: 21 Май 2012 17:02
от petar tc.
До колкото ми е извесно д4д подгрява когато темперетурата на двигателя е под 5 градуса.Не съм сигурен.
Публикувано на: 21 Май 2012 21:44
от kiik
slowtraveler написа:Какъв е смисъла от упражнението?
Не е ли по-лесно и коректно да си смениш реленцето (което включва подгрева) или да си ремонтираш автомобила така, че да пали безпроблемно без да се опитваш да запалиш в прекия смисъл целия автомобил?
Е добре, не се ли сещеш, че това не е обичайна практика, а питам за при възникнал проблем?
Днес например точно с една по-стара кола ми се случи и затов ами възникна въпроса - нямам набор от релета в джоба, нито знам кога и къде какво може да възникне за да лягам под колата да почвам да майсторя сам
Може да е реле, може да е бушон, може и доста други неща, но този метод знам че те спасява в такива случай
Та не разбрах все пак приложим ли е при коли с повече електроника?
Публикувано на: 21 Май 2012 22:21
от TATI
Ако можеш да докараш 11,5 волта на шината, може и да нямаш проблеми. Най-лесно е да пробваш и после да кажеш.
Публикувано на: 21 Май 2012 22:32
от slowtraveler
kiik, за досещане се досещам, ама в първия пост питаш за по-модерен автомобил. В последния споменаваш 'по-стара кола' та малко се обърках за какво точно питаш....
Имайки предвид, че управлението на подгрева е една от здравите системи (проста, с малко възможности за повреда) не виждам смисъл да се експериментира...
А практически удължения подгрев се ползва най-вече за замаскиране на друг проблем (точно на Голф ), заради който двигателя не иска да запали...
Публикувано на: 21 Май 2012 22:46
от kiik
Значи още веднъж:
На "по-стара кола" съм подгрявал по този начин при нежелание да запали и ме е измъквало от ситуации, докато ида до сервиз да си оправя съответния проблем.
Сега въпроса е на кола с повече електроники (т.нар. по-нова кола) дали подобно грубиянско подаване на ток от акумулатора към свещите няма да доведе до някаква повреда по финните части по двигателя.
То както каза някой, във веригата на свещите май няма кой знае какво толкова финно, но все пак.....да си питам
Подчертавам пак - само за да запаля да не седя на едно място, т.е. за да стигна до сервиз
Публикувано на: 21 Май 2012 22:55
от slowtraveler
Да се върнем отново - при сегашните температури по-съвременните автомобили (с много високо налягане на впръскване на горивото) палят въобще без подгрев...
Т.е. - щом не е запалила, бъркането с кабелите няма да помогне...
А ако не се подава подгрев (има нужда от бъркане с кабелите), то едва ли подаването на 12В би нарушило останалата електроника...
Но отново - подгрева на фиатчето съм го видял да работи само като зимата температурата бе -18С... Тогава поработи около 5-7 секунди...