Страница 1 от 2
МОЛЯ за малко Помощ, Toyota Yaris 2002TS 1.5 /датчик Ламбда
Публикувано на: 02 Май 2012 14:33
от ivantarlev
Здравейте. ПРеди 2 седмици майками се сдоби с посочената тойота. Много хубава и стегната колица, но както винаги има едно "НО.
На таблото светна чек лампата за изгорелите газове и не изгасна.
Днес я пратих на сервиз, казаха "Изгорял датчик на ламда сондата".
От това което прочетох във форумът видях нещо за 2 сонди една след друга, че самата ламбда е вид датчик, но за дадчик на ламбда сондата не прочетох. Казаха оригинален над 300 - 400 лв, универсален за 100 на лева, който обаче не сработи .
Някой с подобни проблеми, възможно решение?
Благодаря.[/b]
В последният пост прикачих снимка!!!
Публикувано на: 02 Май 2012 15:55
от memorex
1.Не пращай никога жена на сервиз в 99% от случаите ще опитат да излъжат нещо.Защото казваш пратих я.
2.Мисля да става въпррос за О2 датчика или иначе казано MAF sensor,или дебитомер.Възможно е последния да не е изгорял ами да е замърсен и е лесно да бъде почистен
3.Ако е изгорял трябва нов но кажи освен лампата на таблото имаше ли други симптоми/обороти,тягя и т.н/
4.Не се разбира точно пробва ли да сложиш нов неоригинален и какво не сработи
5.Оторизиран сервиз ли посети
Публикувано на: 02 Май 2012 16:16
от lubooo
ако е първата сонда колата ще има завишен разход на гориво , ако е втората решението ти е една втулка за 20 лв , но няма как да се разбере от това което си дал като информация дали е първата сонда или втората

Публикувано на: 02 Май 2012 17:35
от ivantarlev
Момчета могада разглобя и сглобя копютър със затворени очи но от коли не разбирам.
Принципно я пратих при приятел. Той от своя страна при негов. Понеже съм карал Мазда 121 1.4, оборотите по звук за мен са нормални. Покарах Яриса, няма "запъвания", лети. Казаха ми че щом свети лампата за изгорелите газове може да вдигне разходът на гориво. Това ще се разбере дали е така след 2-3 дена като я покараме. Понеже лампата светна вчера.
А това което не сработи, е някакъв универсален датчик. Каквото и да значи това. ТОест в елкона са сложили някъв неоригинали с надеждата да се разпознаят и да тръгне. Но уви не е станало. УТре ще го махнат и ще върнат стария. После ще се търсят варианти.
Ако кажете какво точно да попитам монтьора, ще ми е по лесно да ви отговоря след това.
п.п. Ако става с почистване и е нещо което може да се свърши пред блока, къде и с какво трябва да се почисти, след като върнат утре старият датчик?
Публикувано на: 02 Май 2012 18:09
от Scott
ivantarlev написа:Ако кажете какво точно да попитам монтьора, ще ми е по лесно да ви отговоря след това.
Ами най-малкото да ти каже кода на грешката, записана за да светне чек ламБата. В зависимост от апаратурата, ако може да ти даде и т.нар. live data - графика на ламбда сондата ще е още по-добре.
Публикувано на: 02 Май 2012 20:41
от Espace&Yaris
Дай код за грешка. Всичко друго са свободни съчинения без картинка.
memorex написа:
2.Мисля да става въпррос за О2 датчика или иначе казано MAF sensor,или дебитомер.Възможно е последния да не е изгорял ами да е замърсен и е лесно да бъде почистен
Под О2 датчик се разбира ламбда сонда. MAF е дебитомер.
Публикувано на: 02 Май 2012 21:04
от memorex
Прав си.Набързо писах и исках да кажа на колегата къде може да е грешката.Разбира се че най точно се установява с диагностика.Моята идея е че нищо не пречи да извади дебитомера и О2 сензора и да ги почисти със подходящ спрей преди да посети майстор нали затова си пишем тука.Но както виждам вече е късно те са взели стария.Даже очаквам да са го почистили и да се е оказал добре и сега да го сложат като за нов.
За колегата с проблема питай в твоя таен сервиз кой датчик свалиха и си вземи си стария иди при някой свестен майстор да ти направи диагностика и да разбере къде е проблема и да замери стария .След това ако искаш пак може да пишеш преди да си оставиш колата за смяна .
Публикувано на: 02 Май 2012 22:27
от ivantarlev
Те това нещо са махнали , подозрително ми прилича на една от сондите.
Екстри като диаграми е нямало. Апаратът с който е правил замерванията е бил мобилен.
Утре ще върнат старото на мястото му и ще се ходи на копютър /истински/. Не се смейте :-)
Оказа се че наш близък имал елкон, ние бяхме убедени че няма.
Те тва с 4 жички имали смисъл да се чисти и да се пробва или....?
Имам идруг въпрос, този неоригинален датчик/сонда/, имали шанс да си е сработил нормално, но проблемът със чек лампата да е от друго място и за това да си свети. /Пак не се смейте/
Публикувано на: 03 Май 2012 11:10
от ivantarlev
Днес пробваха 2-3 неоригинални сонди, нищо не става. А нещо не могат да намерят оригинална по варненските магазини.
Публикувано на: 03 Май 2012 11:20
от lubooo
Публикувано на: 03 Май 2012 11:30
от ivantarlev
Да мерси, случайно го намерих в търсачката тази сутрин и му писах. Дано да отговори.
Публикувано на: 03 Май 2012 15:43
от Espace&Yaris
Виж сега, колегата правилно ти го е написал по-горе с изключение на чистенето на сондата със спрей. Връщай си старата оригинална сонда - в тази връзка защо са и отрязали кабелите? Извади MAF-а и го почисти със спрей за карбуратори. Като се натрупат по него маслени налепи, а това е неминуемо защото и маслените пари вървят през него и Яриса почва да бие грешка или за бедна или за богата смес(не помня точно) на първа ламбда. И майсторите първосигнално се хвърлят на нея. Върни старата сонда, изчисти MAF-а и нулирайте грешката. И след това на всяка смяна на масло профилактично го чистете. Аз така правя и никакви проблеми нямам оттогава.
Публикувано на: 03 Май 2012 16:00
от ivantarlev
Espace&Yaris написа:Виж сега, колегата правилно ти го е написал по-горе с изключение на чистенето на сондата със спрей. Връщай си старата оригинална сонда - в тази връзка защо са и отрязали кабелите? Извади MAF-а и го почисти със спрей за карбуратори. Като се натрупат по него маслени налепи, а това е неминуемо защото и маслените пари вървят през него и Яриса почва да бие грешка или за бедна или за богата смес(не помня точно) на първа ламбда. И майсторите първосигнално се хвърлят на нея. Върни старата сонда, изчисти MAF-а и нулирайте грешката. И след това на всяка смяна на масло профилактично го чистете. Аз така правя и никакви проблеми нямам оттогава.
Ами отрязаха го щото универсалните сонди намат букса. Сега ще пробваме такава сонда но с букса за тойотата. На 2 рият елкон също казаха че тази "задната" сонда е изгоряла, въобще не отчита нищоно копютъра. В крайна сметка Forever даде добра цена за оригинална.
Вече и тази алтернативната сонда с буксата ако не стане пак, преди да се поръча оригинална , ще пробваме с почистването. Трябвали в сервиз да се чиси тоя сензор,ако не, как изглежда и как се извършва почисването . :-)
Благодаря все пак на всички отзовалисе на проблема ми.
Публикувано на: 03 Май 2012 16:50
от Espace&Yaris
Оф, уморих се. ДАЙ КОД ЗА ГРЕШКА!!!!!
Публикувано на: 03 Май 2012 17:19
от ivantarlev
Espace&Yaris написа:Оф, уморих се. ДАЙ КОД ЗА ГРЕШКА!!!!!
Ами нямам код за грешка. Не се сърди :-) Не съм присъствал на елконите. За варна 2 ри майстор казва че този който сме ходили бил най добрия тука. Със сигруност е била изгоряла.
Не помня точно кода - но беше
"Прекъснато отопление на 2 ра ламбда сонда. "
Самата сонда също била изгоряла