Страница 1 от 1

Великото Отмъщение на Нисан или НЕМА ГА ИСКРАТА!

Публикувано на: 23 Окт 2006 08:47
от LordDigital
Историята е по-надолу ,но техническия въпрос е защо няма искра?

Ето и подробносите.

Автомобила е Nissan Sentra (Sunny) 1996 със GA16DE 1.6L Engine. ECM модула е OBD2. След смяна на мотора ,се изгуби искрата. Инжекторите получават сигнал и работят ,но искра няма. Това значи ,че компютъра знае че мотора се върти => CPS-а работи.

Насочихме се към прецакан Ignition модул (на тази кола ,CPS ,Ignition са вкарани във общ модул наречен още Distributor). Взехме от работеща кола целия модл ,сложихме го и пак не виждаме искра. Решихме че може би не гледаме за искрата правилно (всички кабели изкарани ,на единия закрепена свещ и опряна във маса) ,та закачихме всичко на работещ автообил и разбирасе искрата се вижда (и чува).

Извадихме ScanTool. Имахме код AFM и код 1320. Изчистихме кода за Дебитомера ,но 1320 остана. Този код не можеше да бъде декодиран от ScanTool сега като се разрових излиза ,че е:

P1320 - Ignition Error.

Не можах да намеря повече информация ,но по това което съм чел от Тойото-Университетските книги това е код които значи че ЕКУ-то не получава ОБРАТНА ВРЪЗКА от Coil-a ,че е продуцирана успешно искра.

Значи излиза че ЕКУ-то праща сигнал към Модула да продуцира искра ,същия този модул е гарантирано изправен - тогазва защо не работи?

Всичките жици влизат към него ,идват от един голям сноб. Явно повечето от тях са във ред ЩОМ като там влиза и CPS-a и тои работи. Нямаме Осцилоскоп на този ScanTool ,но със уреда виждам че при SteadyState на всеки един конектор имам или +5 ,или +12 или стабилни земи.

Даваите идеи... днеска със колегата Алтезов сме омували 2 часа и нищо повече не можахме да измислим - освен ,че Нисан SUX...


А за тез които им се чете кратка предИстория - това е колата на бащата. Преди 2 месеца пукна глава на супер-мега странно място. Пукнатината е малка ,но проклета. Пробвахме да я лепиме ,да и баеме ,да и хвърляме кокалчете ма не ще - излиза си масло и излиза. Смяна на GA16 глава е ... безнадежно сложна процедура ,така че взех цял мотор. 3 нощи са въртяхме във сервиза бригадата да го слагаме и връзваме ,скъсахме и полуоските по пътя към успеха - ма във краина сметка мотора излиза че е вероятно прецакан (компресиа от 30 до 50 Psi на цилиндрите) ,все още има шанс като запали да се поКомпресира ,ма за да запали искра няма...

Публикувано на: 23 Окт 2006 08:49
от LordDigital
Допълнение:

Ето един като мене:

http://www.nissanforums.com/ga16de-1-6l ... p1320.html

За съжаление не е дал обратна връзка какво е станало.

Идеята ми е утре да се насоча към масите. Вероятно има постояна маса на куплунга ,и е вероятно замасена някъде по мотора. Освен това може би за силово генериране на искра са разчита на масата на Distributor-a към то главата. Ша пусна два кабела да видя какъв ша е ефекта.

Публикувано на: 23 Окт 2006 09:44
от b_d
Аз бих проверил жиците към/от ECUто (сигналните) и бих проверил да не се замасява някоя от тях. Щото ако сте прехабили некоя изолация в бързината ще ви се такова таковата да я откриете.

Публикувано на: 23 Окт 2006 20:27
от agent dust
нямате ли на схема пиновете на ЕКУ-то и на тоя сложния модул - да знаете точно кой кабел да търсите и да го прозвъните че целия сноп е сложна работа

Публикувано на: 24 Окт 2006 04:54
от LordDigital
Исктара я оправихме - оказа се проблем на жицата която влиза във куплунга (при определени ъгли прекъсва).

Колата обаче пак не пали ,мотора има компресия от 20-30psi na цилиндри 1 до 3 и съответно 40psi на 4-ти цилиндър. Като въртя 2-3 минути после със blower-a изкарвам бензин само от 4-ти цилиндър.

Въпроса ми е някои слагал ли е много стоял мотор ,и дали има смисал да го кисна със масло 1-2 дена и после да оптивам да го паля или просто да почвам да сменям със друг?

Публикувано на: 24 Окт 2006 05:43
от PAKETA_1
подари го тоя нисан на В35ГТР - той нали много ги обича

Публикувано на: 24 Окт 2006 16:15
от V35GTR
^kakto da rechem onaia toyoda deto ia tarkaliash iz chicago, edvam edvam, na sedmia dvigatel