Великото Отмъщение на Нисан или НЕМА ГА ИСКРАТА!
Публикувано на: 23 Окт 2006 08:47
Историята е по-надолу ,но техническия въпрос е защо няма искра?
Ето и подробносите.
Автомобила е Nissan Sentra (Sunny) 1996 със GA16DE 1.6L Engine. ECM модула е OBD2. След смяна на мотора ,се изгуби искрата. Инжекторите получават сигнал и работят ,но искра няма. Това значи ,че компютъра знае че мотора се върти => CPS-а работи.
Насочихме се към прецакан Ignition модул (на тази кола ,CPS ,Ignition са вкарани във общ модул наречен още Distributor). Взехме от работеща кола целия модл ,сложихме го и пак не виждаме искра. Решихме че може би не гледаме за искрата правилно (всички кабели изкарани ,на единия закрепена свещ и опряна във маса) ,та закачихме всичко на работещ автообил и разбирасе искрата се вижда (и чува).
Извадихме ScanTool. Имахме код AFM и код 1320. Изчистихме кода за Дебитомера ,но 1320 остана. Този код не можеше да бъде декодиран от ScanTool сега като се разрових излиза ,че е:
P1320 - Ignition Error.
Не можах да намеря повече информация ,но по това което съм чел от Тойото-Университетските книги това е код които значи че ЕКУ-то не получава ОБРАТНА ВРЪЗКА от Coil-a ,че е продуцирана успешно искра.
Значи излиза че ЕКУ-то праща сигнал към Модула да продуцира искра ,същия този модул е гарантирано изправен - тогазва защо не работи?
Всичките жици влизат към него ,идват от един голям сноб. Явно повечето от тях са във ред ЩОМ като там влиза и CPS-a и тои работи. Нямаме Осцилоскоп на този ScanTool ,но със уреда виждам че при SteadyState на всеки един конектор имам или +5 ,или +12 или стабилни земи.
Даваите идеи... днеска със колегата Алтезов сме омували 2 часа и нищо повече не можахме да измислим - освен ,че Нисан SUX...
А за тез които им се чете кратка предИстория - това е колата на бащата. Преди 2 месеца пукна глава на супер-мега странно място. Пукнатината е малка ,но проклета. Пробвахме да я лепиме ,да и баеме ,да и хвърляме кокалчете ма не ще - излиза си масло и излиза. Смяна на GA16 глава е ... безнадежно сложна процедура ,така че взех цял мотор. 3 нощи са въртяхме във сервиза бригадата да го слагаме и връзваме ,скъсахме и полуоските по пътя към успеха - ма във краина сметка мотора излиза че е вероятно прецакан (компресиа от 30 до 50 Psi на цилиндрите) ,все още има шанс като запали да се поКомпресира ,ма за да запали искра няма...
Ето и подробносите.
Автомобила е Nissan Sentra (Sunny) 1996 със GA16DE 1.6L Engine. ECM модула е OBD2. След смяна на мотора ,се изгуби искрата. Инжекторите получават сигнал и работят ,но искра няма. Това значи ,че компютъра знае че мотора се върти => CPS-а работи.
Насочихме се към прецакан Ignition модул (на тази кола ,CPS ,Ignition са вкарани във общ модул наречен още Distributor). Взехме от работеща кола целия модл ,сложихме го и пак не виждаме искра. Решихме че може би не гледаме за искрата правилно (всички кабели изкарани ,на единия закрепена свещ и опряна във маса) ,та закачихме всичко на работещ автообил и разбирасе искрата се вижда (и чува).
Извадихме ScanTool. Имахме код AFM и код 1320. Изчистихме кода за Дебитомера ,но 1320 остана. Този код не можеше да бъде декодиран от ScanTool сега като се разрових излиза ,че е:
P1320 - Ignition Error.
Не можах да намеря повече информация ,но по това което съм чел от Тойото-Университетските книги това е код които значи че ЕКУ-то не получава ОБРАТНА ВРЪЗКА от Coil-a ,че е продуцирана успешно искра.
Значи излиза че ЕКУ-то праща сигнал към Модула да продуцира искра ,същия този модул е гарантирано изправен - тогазва защо не работи?
Всичките жици влизат към него ,идват от един голям сноб. Явно повечето от тях са във ред ЩОМ като там влиза и CPS-a и тои работи. Нямаме Осцилоскоп на този ScanTool ,но със уреда виждам че при SteadyState на всеки един конектор имам или +5 ,или +12 или стабилни земи.
Даваите идеи... днеска със колегата Алтезов сме омували 2 часа и нищо повече не можахме да измислим - освен ,че Нисан SUX...
А за тез които им се чете кратка предИстория - това е колата на бащата. Преди 2 месеца пукна глава на супер-мега странно място. Пукнатината е малка ,но проклета. Пробвахме да я лепиме ,да и баеме ,да и хвърляме кокалчете ма не ще - излиза си масло и излиза. Смяна на GA16 глава е ... безнадежно сложна процедура ,така че взех цял мотор. 3 нощи са въртяхме във сервиза бригадата да го слагаме и връзваме ,скъсахме и полуоските по пътя към успеха - ма във краина сметка мотора излиза че е вероятно прецакан (компресиа от 30 до 50 Psi на цилиндрите) ,все още има шанс като запали да се поКомпресира ,ма за да запали искра няма...