Страница 1 от 2
Някой да има идея от какво може да е?
Публикувано на: 02 Апр 2012 20:25
от Vesko
Напоследък забелязох, че когато си завъртя волана в крайно ляво положение и потегля без да държа волана той "забравя" да се върне в средно положение. Ако е завъртян в крайно дясно положение ефекта го няма. Не е от настройки на предницата, защото днес ги проверяваха. Също така в офиален сервиз я оглеждаха отдолу (а и преди две седмици беше на обслужване), както и в още един сервиз. Но и на двете места не откриха видима причина. Някой да се е сблъсквал с подобенпроблем?
ПП: Преди седмица си смених зимните гуми с летни, но проблема го имаше и със зимните.
ПП: Отдавна не бях има проблем с ходовата част на тойота преди да й е свършила гаранцията biggrin.gif
Публикувано на: 02 Апр 2012 21:31
от zi_zi_top
Веско, да ти призная твоите проблеми винаги събуждат в мен инспектор Стрезов от юношеските ми години.
Купи един силиконов шпрей отиди в Друмник и ги накарай много старателно да ти измият предницата отдолу (те по принцип го правят преди да влезеш в сервиза) и накарай някой в сервиза да ти напръска тампоните и шарнирите по кормилната уредба, а също така и опорите на Макферсоните.
Ако не се оправи, нямам други предложения.

Публикувано на: 02 Апр 2012 22:15
от desotodorov
Много трябва да са корозирали/разбити кормилните накрайници и опорите на макферсоните за да започнат да задържат, струва ми се че преди да се стигне до това колегата щеше отдавна да ги е усетил, по звуците, които издават, според мен в рейката би трябвало да е проблема.
Публикувано на: 02 Апр 2012 22:32
от divaka_t
провери си тампоните на носа4ите
Публикувано на: 02 Апр 2012 22:51
от zi_zi_top
desotodorov написа:Много трябва да са корозирали/разбити кормилните накрайници и опорите на макферсоните за да започнат да задържат, струва ми се че преди да се стигне до това колегата щеше отдавна да ги е усетил, по звуците, които издават, според мен в рейката би трябвало да е проблема.
Следващият етап е да започне да ги чува и усеща. Зимата има достатъчно пясък и прах, които хубаво се набиват навсякъде. А при скоростите, които развива Веско всичкото това се набива под високо налягане до неподозирани дълбини.

Публикувано на: 02 Апр 2012 23:27
от Vesko
Днес пипаха всякакви части под мотор ана колата. И двама различни майстори казаха че нищо и няма на колата... ама и има

Публикувано на: 02 Апр 2012 23:39
от zi_zi_top
Веско, а ти по какъв повод установи този проблем?
Публикувано на: 03 Апр 2012 01:20
от JapCar
Vesko написа:Днес пипаха всякакви части под мотор ана колата. И двама различни майстори казаха че нищо и няма на колата... ама и има

Щом е сигурно, че настройките на предницата (надлъжен/напречен )наклон са ОК, дали не е нещо механично в рейката...
Може да опиташ да вдигнеш предницата с 2 крика и да въртиш крайно ляво/дясно да видиш има ли разлика (без запален двг за да не работи хидравликата)
На колите без хидравлика при вдигната предница, можеше хващайки едната гума с две ръце,да въртиш управлението до двете крайни точки (имитирайки изправянето от колелата към волана) и би се усетила разлика в съпротивлението, но когато има и хидравлика не съм опитвал дали е възможно, но може да се опита и това при изгасен и запален двг.
Идеята е, че ако има някакво механично затягане, би се усетило трудно на волана, когато колелата са на земята, а и хидравликата работи...
Публикувано на: 03 Апр 2012 06:06
от nowyaris
Vesko написа:Днес пипаха всякакви части под мотор ана колата. И двама различни майстори казаха че нищо и няма на колата... ама и има

Дай да ти дам Яриса,бе човек,18 хиляди де не си ги дал.Нали щеше да гледаш биелетките?
Публикувано на: 03 Апр 2012 08:23
от Vesko
nowyaris написа:Vesko написа:Днес пипаха всякакви части под мотор ана колата. И двама различни майстори казаха че нищо и няма на колата... ама и има

Дай да ти дам Яриса,бе човек,18 хиляди де не си ги дал.Нали щеше да гледаш биелетките?
Е нали ходих в сервиз

Че аз и да ги гледам все тая biggrin.gif
А проблема го открих случайно, като ми беше завъртян волана в крайно ляво положение и той не се върна

Публикувано на: 03 Апр 2012 08:57
от baba_metca
А дали можеш да си направиш експеримента с друг подобен лексус. Да видиш дали не идват така от фабриката. Идеята всъшност ми е, да покажеш на майсторите че имаш проблем и да се захващат да си го оправят. Ако трябва да сменят цялата предница. Най-лесно ще е да сменят гумите на тестовия с твоя (с джантите направо), за да се изключат всякакви съмнения в тях. От там на сетне да се завират отдолу и да действат.
Публикувано на: 03 Апр 2012 11:50
от desotodorov
JapCar написа:Vesko написа:Днес пипаха всякакви части под мотор ана колата. И двама различни майстори казаха че нищо и няма на колата... ама и има

Щом е сигурно, че настройките на предницата (надлъжен/напречен )наклон са ОК, дали не е нещо механично в рейката...
Може да опиташ да вдигнеш предницата с 2 крика и да въртиш крайно ляво/дясно да видиш има ли разлика (без запален двг за да не работи хидравликата)
На колите без хидравлика при вдигната предница, можеше хващайки едната гума с две ръце,да въртиш управлението до двете крайни точки (имитирайки изправянето от колелата към волана) и би се усетила разлика в съпротивлението, но когато има и хидравлика не съм опитвал дали е възможно, но може да се опита и това при изгасен и запален двг.
Идеята е, че ако има някакво механично затягане, би се усетило трудно на волана, когато колелата са на земята, а и хидравликата работи...
За усещане - 100% ще го усети - няма как - за да не се връща волана, значи има сериозно съпротивление, и според мен би трябвало да е в рейката - дали е механично или хидравлично. Не съм сигурен...имам някакъв смътен спомен, за колега при който някакво уплътнение се беше разпаднало и запушило една от тръбичките на хидравликата на рейката, ама какви бяха симптомите съм забравил.
Публикувано на: 03 Апр 2012 12:38
от xtreme
Имаш ли пълна разпечатка от стенда за релгаж ? Прилича ми на проблем с надлъжния наклон(castor) на дясното колело. Ако колата е задно, и си посвикнал да не въртиш много много(едно от предимствата на задното) вероятно проблема ти е точно там.Като цяло самоцентрирането на колелата идва основно от castor-a, и евентуално от агресивен, или заварен диференциал, но второто едва ли е твоя случай

. На колите със задно castor-a обикновено е над 6 градуса и задвижващите колела са задните и затова при тях най-лесно се усеща , ако има проблем. Започва да ти се налага да връщаш волана :P
Публикувано на: 03 Апр 2012 14:26
от LEXUS
desotodorov написа:
За усещане - 100% ще го усети - няма как - за да не се връща волана, значи има сериозно съпротивление, и според мен би трябвало да е в рейката - дали е механично или хидравлично. Не съм сигурен...имам някакъв смътен спомен, за колега при който някакво уплътнение се беше разпаднало и запушило една от тръбичките на хидравликата на рейката, ама какви бяха симптомите съм забравил.
Усилването на волана е електрическо,а не хидравлично.
Публикувано на: 03 Апр 2012 14:35
от Scott
LEXUS написа:Усилването на волана е електрическо...
Имаме познал верния отговор - не стигат тоците, щото Веско дава много газ като тръгва
