Страница 1 от 3
Чукане в кормилната система!
Публикувано на: 31 Мар 2012 22:30
от TONOV
При каране на паваж. Авенсис 99г. Или симптоми на разбита рейка на кормилната система или разбити карета /две/ на оста на волана! Като гаранционна потропа, с една огромна масльонка нещо и направиха под волана, спря за малко и после продължи 12 години! Купих си чисто нова кола и тази ще я вдигна на трупчета за да видя, какво ме тормозеше 13 години! Мисля, че и други колеги са страдали от този проблем! На 120 000 км. е!
Re: Чукане в кормилната система!
Публикувано на: 01 Апр 2012 09:01
от mafiota
TONOV написа:При каране на паваж. Авенсис 99г. Или симптоми на разбита рейка на кормилната система или разбити карета /две/ на оста на волана! Като гаранционна потропа, с една огромна масльонка нещо и направиха под волана, спря за малко и после продължи 12 години! Купих си чисто нова кола и тази ще я вдигна на трупчета за да видя, какво ме тормозеше 13 години! Мисля, че и други колеги са страдали от този проблем! На 120 000 км. е!
може да е от всичко по кормилната система - карета на волана или външни/вътрешни кормилни накрайници.
Публикувано на: 01 Апр 2012 10:39
от desotodorov
Хм, толкова години кормилен накрайник, най малкото щяха да го хванат при регулиране на предницата...виж - каренцата на волана са много вероятни виновници, ама ми е чудно как собственика го е изтърпял 12 години

Публикувано на: 01 Апр 2012 14:31
от CuMo
В тая връзка и аз да питам.
При легнали полицаи и дупки, движение на задницата във вертикално направление, чувам от задницата почукване.
Ходих на канал, влизах от долу, клатих носачите, биалетките, люлях я - не се чува. Трябва колата да подскочи сякаш, за да чуя чукането.
Като че ли е от местата където се захващат амортисьорите към купето.
Но все пак дайте насока, дали да го диря там.
Биалетките са сменени преди 2000км, чисто нови са, не е от тях, те се хващат лесно.
А много мразим нещо по колата ми да не е в ред.
Публикувано на: 01 Апр 2012 14:44
от mafiota
CuMo написа:В тая връзка и аз да питам.
При легнали полицаи и дупки, движение на задницата във вертикално направление, чувам от задницата почукване.
Ходих на канал, влизах от долу, клатих носачите, биалетките, люлях я - не се чува. Трябва колата да подскочи сякаш, за да чуя чукането.
Като че ли е от местата където се захващат амортисьорите към купето.
Но все пак дайте насока, дали да го диря там.
Биалетките са сменени преди 2000км, чисто нови са, не е от тях, те се хващат лесно.
А много мразим нещо по колата ми да не е в ред.
имах същият проблем 1:1, и след смяна на тампоните на реактивната щанга се оправи. Не са скъпи, но много често лопа и от тяхц

Публикувано на: 01 Апр 2012 15:25
от CuMo
Колко пари са горе долу?
Да имам ориентация при евентуална смяна.
Публикувано на: 01 Апр 2012 15:44
от mafiota
CuMo написа:Колко пари са горе долу?
Да имам ориентация при евентуална смяна.
мисля, че около 7...8лв. беше единият, марка RBI. Сменят се лесно, просто трябва канал, или някак да повдигнеш задната част на колата (например да я качиш на бордюр) и да се гмурнеш под нея. Държат се с помоща на две планки захванати с болтчета за купето.
Ето за какво става въпрос:
а тук е цялата тема:
http://carina-e.ru/viewtopic.php?f=5&t=2840
Публикувано на: 01 Апр 2012 15:52
от CuMo
Голям да порастнеш!
Тия руснаци карат при още по-тежки условия.
Тоя има половин тон кал, луга и сол отдолу.
Публикувано на: 01 Апр 2012 22:37
от desotodorov
Аз моите ги смених като сменях биалетките, най-лесно работата става, като след като вдигнеш колата си намериш нещо с подходяща дължина (аз ползвах дърво някакво) - да влезе под носача при вдигнато положение --> слагаш под носача и пускаш надолу, докато не усетиш че стабилизиращата щанга вече не е под напрежение...така и тампона и биалетката се ссменят елементарно, стига да няма проблеми с отвиването - по 10мин на компонент.
При улегнали тампони обаче не се поучава почукване а тъпо бумтене - все пак желязото играе в гумена "среда"

според мен Симо трябва да си провери страничните стабилизиращи щанги там мисля беше с гуменометален тампон, който ако улегне може да се разтропа. По принцип тия щанги се сменят целите, но поради високата им цена, някой беше описвал тук във форума че може да им се смени само гумения елемент...мхмх...макар че - трявбва да се намери подходящ такъв.
А да... и за солта и лугата - миналата седмица като сменях гумите на моята, над гърнето забелязах нещо - някаква кора, помислих че някаква ламарина се е отварила или нещо подобно, ама като го "почесах" с ключа се оказа че това е кора образувана от сол, мамицата и ...как установих че е от сол..ми...на вкус...

.
Публикувано на: 02 Апр 2012 10:11
от valcho_91
Според мен проблема е в задната стабилизираща щанга. Решението е просто смяна на тампоните. Аз го чувах същия звук докато не ги смених

Публикувано на: 04 Апр 2012 00:41
от CuMo
Смених ги днес. 6лв бройката.
Катче ли изчезна почукването и задницата се постегна в завоите!
Благодаря на всички помогнали!!!
Публикувано на: 04 Апр 2012 01:43
от Japanese_fever
mafiota написа:
имах същият проблем 1:1, и след смяна на тампоните на реактивната щанга се оправи. Не са скъпи, но много често лопа и от тяхц

Да, може да е от тях.
Също може да е от болтове на шарнирите или тампони на шарнирите.
То не е едно нещо, от където може да хлопа.
Публикувано на: 04 Апр 2012 18:44
от mafiota
абе ние малко пооспамихме темата, ама някакво развитие с проблема на автора ??
Публикувано на: 04 Апр 2012 20:33
от zi_zi_top
Аз все пак залагам на карета на кормилния вал.
Публикувано на: 04 Апр 2012 21:27
от TONOV
Ще ги сменя и ще пиша за резултата! Сега вече ги търся! Някой може ли да ми ги предложи на сносна цена?