Страница 1 от 1
смяна на ангренажен ремък
Публикувано на: 27 Мар 2012 09:43
от grisha
Корола 2,0 д-4д 2005 116 к.с.
на колко километра се сменя ангренажа, някой има ли представа колко излиза смяната на ремък, ролки, чух че и водна помпа се сменя задължително
Публикувано на: 27 Мар 2012 10:19
от bmitev
Колега, ангренаж е добре да го сменяш на 100-150 хил. км, но след консултация в сервиз. Те могат да преценят по-добре дали ремъка има следи от стареене, отпускане, както и да проверят състоянието на ролките. Това за водната помпа за пръв път го чувам, че е задължителна подмяната на някакъв период

Публикувано на: 28 Мар 2012 09:29
от baba_metca
Това за водната помпа го правят, защото така и така ще се разкача всичко. При една евентуална повреда на помпата, пак ще се разкачат същите неща, все едно ремък ще сменяш. А труда при една такава смяна излиза колкото частите, а понякога и повече (в зависимост от това колко ти струва ремъка, ролките и помпата). Но никъде няма писано, че помпата се сменя с ремъка. То ако беше така, щяха да си го пишат в книжката и щеш, не щеш, да си я смениш и нея.
За това кога трябва да се сменя ремъка, най добре се обади в сервиз на Тойота, щом нямаш книжка (предполагам, че нямаш, щом питаш за интервалите). Те от там ще ти кажат на колко км или години се сменя и си го спазвай, не случайно са дадени тези интервали. На Авенсис със същия двигател и от същата година, ремъка се сменя на 105 000км(годините не ги помня), така че интервалите не са къси. Но не означава, че за Королата ще е точно същия, провери си.
Публикувано на: 28 Мар 2012 11:10
от Petar
Ехубаво де ама при напълно здрава водна помпа защо трябва дасе сменя аз вече втори ремък сменям и водната помпа сие здрава
Re: смяна на ангренажен ремък
Публикувано на: 28 Мар 2012 14:58
от toyota_corolla
grisha написа:Корола 2,0 д-4д 2005 116 к.с.
на колко километра се сменя ангренажа, някой има ли представа колко излиза смяната на ремък, ролки, чух че и водна помпа се сменя задължително
На сервизната книжка при мен пише на 105 хил.км
Re: смяна на ангренажен ремък
Публикувано на: 08 Ное 2012 18:32
от galeks
Здравейте колеги !
Надявам се да ми подскажете къде мога да проверя състоянието на ремъците ми(и цена),на сервизна книжка и километри не мога да се доверя.
Все още не съм решил този ангажимент по смяната и се интересувам живо и от цената на комплект за смяна на ангренажен ремък (всички ремъци)
+ обтегач за avensis d-4d 2.0 2001г. SB153DBN00E034974
+ казаха ми че се сменяла и водна помпа и ориентировъчна за смяна (труд) от 120 лв. на горе в зависимост от сменените части.
район София - Люлин ...
Re: смяна на ангренажен ремък
Публикувано на: 08 Ное 2012 18:44
от TATI
Ангренажен ремък се сменя на 105к км, но само ако е оригинален. Водна помпа, САМО ако има проблем. Другите ремъци са според зависи, но не пречи да се сменят заедно с ангренажния, така и така се свалят и те. Хубаво е да сменят и всички паразитни ролки, както и обтегача. Ако сменяте в оторизиран сервиз, получавате и гаранция една година.
Re: смяна на ангренажен ремък
Публикувано на: 08 Ное 2012 21:43
от veso_hds
TATI написа:Ангренажен ремък се сменя на 105к км, но само ако е оригинален. Водна помпа, САМО ако има проблем. Другите ремъци са според зависи, но не пречи да се сменят заедно с ангренажния, така и така се свалят и те. Хубаво е да сменят и всички паразитни ролки, както и обтегача. Ако сменяте в оторизиран сервиз, получавате и гаранция една година.
В оторизираните сервизи частите са доста скъпи.Целия комплект(ремъка,двете ролки и обтегача)можете да закупите от Toyota forever от раздела сервизи/магазини на много добри цени.После може да ги смените пак в оторизиран сервиз,но няма да има гаранция.Или пък да ги смените при някой читав майстор.Процедурата не е много сложна и скъпа.
Re:
Публикувано на: 09 Ное 2012 08:03
от slowtraveler
bmitev написа:... сменяш на 100-150 хил. км, но след консултация в сервиз. Те могат да преценят по-добре дали ремъка има следи от стареене, отпускане, както и да проверят състоянието на ролките....
Сменя се на километри по книжката...
Ако колата е втора ръка без 100% гаранция за предходни действия или километри - сменяй ангренажен ремък и ролки веднага без да се замисляш...
Всякаква 'диагностика' на ангренажен ремък и ролки е недостоверна - както ремъка изглежда идеален и без износване/напукване, така може в следващите 100км да се скъса поради вътрешно износване (умора на материала - нишките) и т.н.
Пораженията при повечето съвременни коли при скъсан ремък често са 'ужасяващи', а ремонта - скъпоструващ.
Да оставим настрана въпроса, че колата може да те остави в много важен момент и на неудобно място.
Колегите по-горе са написали защо се сменя водната помпа - така главата ти е мирна следващите 60-100х.км и не пипаш нищо...
Ролките ги смени и тях на всяка цена. Смяна на ремък без ролки е безпредметна, защото една проблемна ролка къса новия ремък моментално (имам такъв опит от 'икономии'

)..
Re: смяна на ангренажен ремък
Публикувано на: 09 Ное 2012 23:04
от desislav
Колега сменяй всичко навреме и следи интервалите за да не береш ядове-по късно.
Re: смяна на ангренажен ремък
Публикувано на: 11 Ное 2012 13:04
от baba_metca
Мой много добър приятел си смени всички ремъци и ролки в неоторизиран сервиз преди 5 седмици. Купи си оригинални части, но от друго, по-евтино място пък ги сменял някъде при някакъв познат. Излезе му с малко над 200лв по-евтино. Кара Рено Меган 2 на 6г, чисто ново си го купи. След 3 дена скъса пистов ремък, всъщност само няколко писти се късат, обаче те късат ангренажа и не е много ясно кое, но нещо му къса и спирачен маркуч. Всичко това се случва докато е спрял да говори по телефона (добре, че бил съвестен този ден) и колата била само на свободна и го спохожда малкия дявол. Сега е с малко над 1200лв назад, притеснение, че ако се бе движел, е можел изобщо да не спре и 5дни без кола (което са още допълнителни разходи). И какво стана, тъй като частите са от едно място, пък ремонта от друго, всеки обвинява другия и накрая сам си плаща последвалия ремонт. И за какво, за едни 200 и косур лв по-малко на 6г. Някои хора и по 10г. карат, докато сменят тези неща.