Страница 1 от 2
Малко ръждичка по калника. Дайте съвет!
Публикувано на: 19 Мар 2012 21:02
от toyota_corolla
Здравейте може би я има пусната тази тема и, ако е така се извинявам. Не бях мил колата от миналата година юли месец и вчера в предвид хубавото време реших да я измия за да падне лугата от зимния сезон. След като я измих окото ми видя ето тази гадна ръжда. Не е много ама пък дразни. Колата ми е Тойота Корола 1.4 vvt-i 2003 г. Вярно е, че японска кола на 8-9 г не е нормално да изгние, но тъй като имаше малка щета и може би на това се дължи. Та въпроса ми е, тъй като за толкова малко ръждичка не ми се сменя цял калник, а приятел ме посъветва да действам докато е време, а не да чакам като изгние повечко ми дайте съвет какво да правя. Има ли с нещо да се напръска докато е малко ( извинявам се, ако е прозвучало тъпо, но не съм много запознат) или да я закарам на майстор да го изчисти това нещо и да я напръска с боя. Ето и снимка, малко е лоша просто защото телефона ми беше под ръка и щракнах с него, утре ще снимам с фотоапарата и ще кача по-добри снимки. Става въпрос за заден десен калник. Благодаря ви и се извинявам, ако въпроса ви се е сторил досаден.

Публикувано на: 19 Мар 2012 21:07
от nikolov22
първо колега най вероятно королата ти е турска а не японска
сега се прави така всичко се смъква до гол метал отвън и от вътре
отвътре се третира с ръждопреобразувател задължително на вюрт
грунд и силикон и отгоре се боядисва а от вънка само с преобразовател грунд и боя

Публикувано на: 19 Мар 2012 21:10
от toyota_corolla
nikolov22 написа:първо колега най вероятно королата ти е турска а не японска
сега се прави така всичко се смъква до гол метал отвън и от вътре
отвътре се третира с ръждопреобразувател задължително на вюрт
грунд и силикон и отгоре се боядисва а от вънка само с преобразовател грунд и боя

До колкото съм запознат модел 2005 г мисля, че започват да ги правят в Турция, а тази по-скоро е английска, ама знае ли човек
И бая ли ще ме "обрулят", че все пак японското в цената не е като немското.
Публикувано на: 20 Мар 2012 16:33
от Petar
toyota_corolla написа:nikolov22 написа:първо колега най вероятно королата ти е турска а не японска
сега се прави така всичко се смъква до гол метал отвън и от вътре
отвътре се третира с ръждопреобразувател задължително на вюрт
грунд и силикон и отгоре се боядисва а от вънка само с преобразовател грунд и боя

До колкото съм запознат модел 2005 г мисля, че започват да ги правят в Турция, а тази по-скоро е английска, ама знае ли човек
И бая ли ще ме "обрулят", че все пак японското в цената не е като немското.
Много мие страно как ще почне да ръждясва на 9 години корола тъй като и дават 12 години гаранция от поява на корозия .Сигурно точно там е била щетата
Публикувано на: 20 Мар 2012 17:57
от SFINKS
Как ще започне да гние ли ???
Някой да забеляза че колегата с ръждата каза че
от Юли 2011 година не си е мил колата
Тва порше да е с такова отношение и то ще ръждяса
Колега , следващото миене за кога се предвижда , пролетта на 2013 ??
Публикувано на: 20 Мар 2012 18:13
от zi_zi_top
Най-добре е да не я мие въобще и няма да се вижда ръждата. Проблемът ще е решен евтино и ефикасно.

Публикувано на: 20 Мар 2012 21:06
от toyota_corolla
zi_zi_top написа:Най-добре е да не я мие въобще и няма да се вижда ръждата. Проблемът ще е решен евтино и ефикасно.

хаха колегите ме взехте за мезе и сте прави. Тъй като постоянно се налага да пътувам т.е по цял ден почти съм на педал и не ми остава време за автомивки. По-интересното е и може би смешното, че един приятел реши ей така за майтап въпросната ръжда да я мине с мокра кърпичка и за учудване ръждата изчезна. Предполагам а и вие казахте, че се получава от това, че не я поддържам външно добре т.е чакам да завали та да я измие. Калника стана като нов отдолу ама като, че ли пак има леко надигане на боята ( ще снимам и ще ви покажа). Както казах вече имаше малка щета но не ми се вярва проблема с ръждата да идва от там, защото е поддържана само в ТМ Ауто Изток София. Не знам и аз вероятно това се дължи на немарливото ми отношение към автомобила.

Благодаря ви все пак ще снимам отново и ще кача за да си кажете компетентното мнение.
А следващото миене ще е.... смятам вече да е по-честичко biggrin.gif
Публикувано на: 20 Мар 2012 22:25
от whitefang
Взели или са прави . До някъде .Там където имаш кал държи влага перманентно под нея(калта/ де) . друг е въпроса че тва хич не е лека ръжда което се вужда на снимката ми си е здрав "гнилоч" .Ако "леката" щета е била там и са нагрявали с оксижена да изрпавят е нормално да е така ,ама ако знеш къде е била щетата не е нормално да не го държиш чисто и сухо това място .освен ако блокид-а не е по дебел слой от ламарината

.Мии си колата колега.Има цветове който и 1-час не изкарват да им личи че са мити ,ама нямат по 5 -санта кал под която има още 10 санта ръжда

(тука разбирай ,че тоя цвят в който е колата ти след час изглежда че не е мита,всяка прашинка се вижда,ама прави разлика между излглежда прашна,немита и найстина се нуждае от миене)
Публикувано на: 21 Мар 2012 10:06
от saho
Смесите с които се обработват улиците зимно време са много агресивни. Пред дома ми имам едни ламаринени шахти и след една "приятна разходка" из София като паркирах отгоре им си измих с маркуч колата най вече отдолу. Буците лед паднали на ламарините ги бяха направили кафяви... Това става и с колата.
А тия ръжди аз бих ги почистил грундирал и после съвсем тънък слой боди.
Публикувано на: 21 Мар 2012 10:14
от scorpion
От снимката ми се струва, че нещо не е направено както трябва. Така или иначе мисля, че ако колегата има все пак желание и някакви технически умения с около 50 лева ще си оправи проблема сам
Ако ръждата не е проникнала сериозно и направила дупки ....... Спрейче/лак според цвета, грунд, добро почистване, малко кит, добро облепване с отсичане по ръба отвътре, пръскане и готово. Е, разбира после с 2000 шкурка финно отсичането, шлайф и полир пастичка и има няма половин ден удоволствие

Публикувано на: 01 Апр 2012 22:56
от toyota_corolla
Здравейте, ето и снимки след въпросното минаване с мокра кърпичка. laugh.gif Е, не си е за смях, ама все пак

Публикувано на: 01 Апр 2012 23:31
от zi_zi_top
Този калник е поправян съвсем "през пръсти". Само Бог знае колко много кит са му нашопали.

Публикувано на: 02 Апр 2012 00:35
от toyota_corolla
zi_zi_top написа:Този калник е поправян съвсем "през пръсти". Само Бог знае колко много кит са му нашопали.

А уж в Тойота е правен

Публикувано на: 02 Апр 2012 16:02
от desotodorov
nikolov22 написа:първо колега най вероятно королата ти е турска а не японска

Хм, при королите до 2002 мисля, сигурния признак за това че колата е турска бяха страничните пластмаси - на турските бяха черни, на японските - в цвета на купето. На колегата лайсната е в цвета на купето, а и VIN-а му би казал с абсолютна сигруност, но мисля че това не е от значение в случая.
За калника - оставили са си ръцете в Тойота, не са обработили повърхността преди да нанесат кита --> логични резултат - опадал кит и ръжда, сега трябва цялата операция да се повтори, като преди това се "свали" стария кит...но - гаранцията ти вече е минала и колегите от Тойота са чисти кат' бебешки дупета.
Мен ако питаш - карай така, докато не изгние тотално, не започне да те дразни достатъчно и направо смени калника. Щото риска да ти го "оправят" по същия начин е голям.
Публикувано на: 02 Апр 2012 21:15
от toyota_corolla
desotodorov написа:nikolov22 написа:първо колега най вероятно королата ти е турска а не японска

Хм, при королите до 2002 мисля, сигурния признак за това че колата е турска бяха страничните пластмаси - на турските бяха черни, на японските - в цвета на купето. На колегата лайсната е в цвета на купето, а и VIN-а му би казал с абсолютна сигруност, но мисля че това не е от значение в случая.
За калника - оставили са си ръцете в Тойота, не са обработили повърхността преди да нанесат кита --> логични резултат - опадал кит и ръжда, сега трябва цялата операция да се повтори, като преди това се "свали" стария кит...но - гаранцията ти вече е минала и колегите от Тойота са чисти кат' бебешки дупета.
Мен ако питаш - карай така, докато не изгние тотално, не започне да те дразни достатъчно и направо смени калника. Щото риска да ти го "оправят" по същия начин е голям.
И без това мисля да я покарам докато ме "изтърпи" и след това да я сменям с друга или Тойота или Хонда.
