Страница 1 от 2
как да изчистя водният радиатор на toyota starlet 1990
Публикувано на: 15 Мар 2012 16:24
от tarikat_
здравей те бих искал да попитам някои промивал ли си е водният радиатор.казаха ми че ми е запушен.но за да ми го промият ми искат 60 евро.колата ми загрява когато карам по магистрала с скорост над 100км,когато я карам градско вав задраствания и по баири.казаха ми че радиатора ми е запушен.
аз провах с доста препарати но без успех.
вапросат ми е ?
Ако го извадя от колата и го напалня сас сярна кисилина ще го разваляли как мислите но няма да го оставям за далго със кисилината.
някои виждал ли е как отварят радиаторите да ги чистят.
Публикувано на: 15 Мар 2012 17:51
от mitoko
не се занимавай с ГЛУПОСТИ - сярна к-на
купи си НОВ радиатор
Публикувано на: 15 Мар 2012 18:01
от zi_zi_top
То нов радиатор е 60 евра, защо ще се занимаваш с "мъртвец".
Публикувано на: 15 Мар 2012 20:08
от tarikat_
за нов ми тарсят 120 евро в кипър.и за това искам да знам ако има някои химикал да го почистя с него.в горният краи на радиатора има капак които се отваря но незнам дали 6те мога да го затворя след това.има една фирма тук която ги отваря и ги почиства за 60 евро.
Публикувано на: 15 Мар 2012 20:40
от iovkito
Как пък го установиха това запушване на радиатора ? Бусът ми имаше подобен проблем - renault trafic , постоянно загряваше , за щастие не успях да го прегрея , първо смених термостата - без подобрение , след това водната помпа - беше полуразядена и не правеше добър дебит , но след нейната смяна пак позагряваше , най-накрая свалих радиатора и го промих , нямаше никакво запушване , но беше задънен целия с осили , пчели , мухи и какво ли още не , след външното му измиване всичко се оправи и повече проблеми не съм имал. Може да свалиш радиатора и в единия му отвор да сложих маркуч директно от чешмата и да видиш с какъв дебит тече от другия отвор.Естествено , не е нужно водата да се усилва много , необходимо е съвсем малко налягане. Ако на момента целият радиатор стане ледено студен - нямаш никакви запушвания.
Публикувано на: 16 Мар 2012 17:03
от tarikat_
възможно ли е проблема да не е в радиатора а в водната помпа.ако беше запушен радиатора не трябваше ли да загрява постоянно.външно съм го измил и вътре го мих с маркуч,и с един препарат.и незнам какво може да е.имали начи да разбера дали водната помпа работи добре.незнам от каде да започна защото колата е стара и в момента нямам пари за да си правя експерименти и да сменям наред :(
Публикувано на: 18 Мар 2012 10:59
от SFINKS
Започни с термостата , следващото е водна помпа
Публикувано на: 20 Мар 2012 19:19
от tarikat_
термостата е сменен нов е.като цяло правех ремонт на двигателя.смяна на сегменти и гумичките на клапаните.сменен е адренажният ремък и двете ролки оптяжна и паразитна.смениха ми и чукчето и наковалнята така им викам аз

имам и още един вапрос:
1.някои наясно ли е защо рано сутрин колата като я запаля и трябва да я форсирам малко и пука от време на време от какво ще е това.това е само сутрин.
Публикувано на: 20 Мар 2012 22:57
от kalin
tarikat_ написа:
1.някои наясно ли е защо рано сутрин колата като я запаля и трябва да я форсирам малко и пука от време на време от какво ще е това.това е само сутрин.
Провери си свещите - вероятно са за смяна/нагласяване на хлабината

Публикувано на: 21 Мар 2012 09:18
от tarikat_
за свещите ясно но за водната помпа искам да питам пак имали на4ин да се провери дали работи.точно където е капакът на адренажният ремък имам някаква влага(мокро)не мога да определя какво е може ли да е от водната помпа.вчера го забелязах.
Публикувано на: 21 Мар 2012 10:10
от SFINKS
нивото на антифриза намалява ли ?
Публикувано на: 21 Мар 2012 19:08
от tarikat_
утре пак ще проверя но последно като я гледах долях много малко
Публикувано на: 21 Мар 2012 19:10
от tarikat_
в раширителният съд
Публикувано на: 22 Мар 2012 00:22
от kalin
tarikat_ написа:за свещите ясно но за водната помпа искам да питам пак имали на4ин да се провери дали работи.точно където е капакът на адренажният ремък имам някаква влага(мокро)не мога да определя какво е може ли да е от водната помпа.вчера го забелязах.
Виж разширителния съд при работещ мотор, би трябвало да се вижда че влиза вода от горната тръбичка.
Ако водната помпа тече това не значи, че не работи

Публикувано на: 22 Мар 2012 01:14
от Japanese_fever
tarikat_ написа:в раширителният съд
Я си отвори капачката на радиатора и виж дали е догоре, ако не е го долей догоре и после в разширителния съд до резката мах. Това се прави при студен двигател.
Ако е отварян двигателя сменена ли е гарнитурата на главата, ако е сменена, правилно ли е затегната главата след това?