Страница 1 от 1

Проблеми с парното (климатроника) на колата

Публикувано на: 12 Окт 2006 20:16
от sth
Колата е Toyta Avensis модел 2001 с климатроник.
Температурата навън е 14 градуса (Целзий).
Влизам в колата ( леко загряла ) и врътвам температурата на 28 градуса. Разбира се копчето A/C ( климатик ) не е натиснато. Резултатът:
От двата странични отвора духа топъл въздух, а от централните отвори духа студен !?!
Сложих на 17 градуса - всичките духат студено.

:help:

Това нормално ли е ?
Ако да - защо?
Ако не - къде може да е проблема?

и .. ако някой знае от къде може да взема TCO PDF за тази кола ?

Публикувано на: 12 Окт 2006 21:29
от sluchaen_fen
Едната ми Корола (2004 г.) е с климатроник и е точно така.
Другата ми Корола (1999 г.) е с климатик и всички клапи духат затоплен въздух.

Преди десетина години имах Мерцедес 190 без климатик. При Бенца централните клапи духат само студен въздух когато всички останали клапи духат затоплен въздух. Тогава си мислех, че по този начин става по-ефективно проветряването на въздуха в салона на автомобила. Циркулацията на въздуха в салона изисква да се насочва затоплен въздух към по-студените неща - към пода и към стъклата (челно и странични). Въздуха излиза от ниската част на задните колонки на тавана. Централните клапи вкарват студен въздух, който излиза през леко отворения шибидах (мечтата на шваба от 80-те години). Така в салона въобще не се усеща миризмата от цигарите, защото пепелника е под централните клапи, които веднага увличат цигарения дим към шибидаха.

Публикувано на: 12 Окт 2006 21:55
от El Camino
Na powecheto koli srednite duhat studeno. I slawa bogu, shtoto toplq wyzduh ti isushawa ochite, presyhwa ti gyrloto i ako ne ti duha studenata w ustata, dylgo nqma da izdyrjash da ti se toplqt krakata na tiq na zadnata sedalka (primerno).

Публикувано на: 12 Окт 2006 22:09
от sth
Много Ви благодаря за инфо-то. Сега вече ще спя спокойно cool.gif

Публикувано на: 13 Окт 2006 08:59
от slowtraveler
При авенсиса къде с каква температура ще ти духа зависи и от това накъде си насочил въздуха.
Ако е към челното стъкло, през средните жалузи ти духа студен въздух, а към страничните и стъклото - топъл.
Но ако превключиш въздуха към жалузите на таблото (или смесено направление долу/горе) през средните жалузи ще ти тръгне топъл въздух. :thumbsup: