Страница 1 от 7

Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)

Публикувано на: 24 Фев 2012 17:39
от Japanese_fever
Мечо, тази тема е специално за теб.

Подканям те да обясниш за, 5W30 маслото и защо според теб не е подходящо за климата на България?
Попитах те няколко пъти в различни теми за това масло, но не ми отговори, за това отварям специaла тема.

Докато ни обясниш защо не е, аз продължавам да твърдя, че:
Japanese_fever написа:Не си запознат с характеристиките на маслата.

Публикувано на: 24 Фев 2012 18:02
от stevepy
Колеги,сравнително "зелен" съм във форума за да правя забележки,но мисля че този ваш спор започна да става банален и безмислен.
Само за протокола-аз лично предпочитам 5W-40.

Публикувано на: 24 Фев 2012 18:10
от Japanese_fever
Това не е спор, просто някой като твърди нещо трябва да знае как да го обясни защити с факти.
Според мен МечоКух заблуждава хората като постоянно повтаря, че това масло, цитирам:
"не е подходящо за климата на България"

Тази тема не е за кой какво масло предпочита и кой с какво масло кара, а специално за 5W30!

Публикувано на: 24 Фев 2012 20:58
от ceko26
Единствено заради по-високата цена. По-възможност трябва да се кара със предписаното в книжката тоест 5W30.

Публикувано на: 24 Фев 2012 21:11
от mincho
Аз утре сменям маслото на версото/1.8 2002 ввти/ с 5w30.По каталог го дават точно за България.За нашият климат.
:thumbsup:

Публикувано на: 24 Фев 2012 23:47
от Vesko
ceko26 написа:Единствено заради по-високата цена. По-възможност трябва да се кара със предписаното в книжката тоест 5W30.

И къде в книжката пише изрично с какво масло да се кара? В моята пише, че е добре да се кара с 0W20, ама с условие. А условието е токов анеясно дефинирано, че да се чуди човек с какво да кара tongue.gif

Публикувано на: 25 Фев 2012 01:03
от Me4oKyX
Japanese - нищо не разбирам аз ..... ползвайте си маслото спрямо книжките - те хората по сервизите трябва работа да имат.... Едно е на хартия, че са еднакви, съвсем различно е на практика... На няколко коли дизели, Тойоти пробвах 5в30 и резултата беше липса на 5-800грама за 8000км .... до ден днешен, Тойотите се карат с 5в40 и никоя не гори масло.... Или ако липсва, то липсват 100 грама за 8000км.... Една и съща марка, един и същи клас, на какво ли се дължи това !? laugh.gif Разликата е, че лятно време става на вода това масло и не държи на по-голямо натоварване. ВЯРНО, ако го караш автомобила плавно, спокойно и лекинко винаги, може да нямаш проблеми, ама аз не познавам много такива хора.... да не говорим, че е по-скъпо, което ОЩЕ по-малко има смисъл от него..... И за скоростите съм си правил експерименти със два вида, близки по характеристики масло и пак книжката не е много точна в крайния резултат.... Ама къв смисъл да ти изцитирам всичко като характеристика, като реално няма да е такъв ефекта !?!? Няма да навлизам в пълната теория и да обеснявам маслата наново, просто защото грам нямам желание, пък нека според теб да не знам.... Но мойте коли нямат грижи, не горят масло, вървят като луди, горят по-малко от средно статистическите тук изказани разходи.... Та явно аз съм в грешката biggrin.gif

Публикувано на: 25 Фев 2012 01:51
от Japanese_fever
Значи според теб една кола щом гори масло значи маслото става на вода и не смазва, така ли?
МечоКух написа:Разликата е, че лятно време става на вода това масло и не държи на по-голямо натоварване.
Каква е разликата в работната темп. на двигателя през зимата и през лятото? През лятото стрелката на антифриза до червеното ли ти се вдига?

Нека те запитам директно, защото виждам, че не може да го обясниш, но да те насоча:

Какво означава последното число от вискозитета на маслото независимо дали 30 или 40?

Публикувано на: 25 Фев 2012 02:20
от Me4oKyX
Благодаря за насочването приятелю, но просто и ясно не ми се занимава с тези технически подробности, както вече казах.... Технически си прав, теоретично, пак си прав, но практично НЕ Е така ..... Щом го гори, значи не е добре, няма да обеснявам хиляди процеси, за да те убеждавам, че нещо е така.... Просто си е факт, пък който иска да си кара с каквото иска... Всеки има право на избор, аз избирам да НЕ влизам в чисто технически теоретични спорове.... Ти избираш да вярваш, че производителя ти мисли доброто и че щом той го е направил така, значи така е най-добре biggrin.gif Аз не съм от тези хора, аз съм от лудите, които искат пълния потенциал на нещо, просто защото то го може ....

Поздрави, няма да се занимавам с повече обяснения, просто нямам нито време, нито желание да навлизам в такива пререкания :thumbsup:

Публикувано на: 25 Фев 2012 03:07
от Japanese_fever
Добре Мечо, разбрах че говориш от опит искам само да спомена 4 неща преди да приключим:

1. Последното число от вискозитета показва вискозитета на маслото при 100С°, което се приема че е работната темп. на двигателя, която не се влиае от това дали навън е зима или лято тъй като двигателя работи при една и съща темп. нали за това имаш антифриз да ти поддържа оптимална и постоянна темп. в двигателя.

При 100С° 5W30 e по-рядко от 5W40. Това значи, че маслената помпа изпомпва по-голямо количесто масло в минута, 5W30, отколкото 5W40, защото първото е по-рядко.

2. Гъстотата на маслото се определя от отва как е проектиран двигателя.
Ако има повече луфтове (може да има и като нов зависи как е проектиран и с какво масло е тестван) може да се препоръчва малко по-гъсто масло, ако обаче има малки хлабини инженерите се преценили, че по-тънкото масло го смазва по-добре, тъй като на високи обороти достига навсякъде, където се изисква мазане.

3. През зимата сутрин, когато колата не е загряла двете масла имат еднакъв визкозитет, защото и двете са 5W.
За това аз не препоръчвам да се кара зимата с масло, което започва с 10W.

4. Масло с по-близки числа като например 10W30 е по-усточиво на оптимални темп. и по-дълъг пробег от 5W30 и 5W40,
тъй като е с по-малък диапазон на вискозитета. 0W40 и 0W50 (вече има и такова) имат голям диапазон на вискозитета,
но поради тази причина имат намалена устойчивост.

Това само исках да кажа и да приключа с маслата.

Публикувано на: 25 Фев 2012 07:24
от Vesko
Japanese_fever написа:0W40 и 0W50 (вече има и такова)
Още 99-та имаше 0W60 tongue.gif

Публикувано на: 25 Фев 2012 17:29
от Japanese_fever
Me4oKyX написа:... Разликата е, че лятно време става на вода това масло и не държи на по-голямо натоварване. ВЯРНО, ако го караш автомобила плавно, спокойно и лекинко винаги, може да нямаш проблеми, ама аз не познавам много такива хора.... да не говорим, че е по-скъпо, което ОЩЕ по-малко има смисъл от него.....
Добре, щом става на "вода" лятото защо е по-скъпо от 5W40,
според теб?

Публикувано на: 25 Фев 2012 19:03
от jim_beam
логично е,че високо-температурното натоварване на всяко масло е по-голямо през лятото.случаите на повреди заради понижения вискозитет са през лятото,обикновено при продължителна ръчка,но също и при stop&go при задръствания.
освен това едно обозначение 5W30 не казва нищо конкретно за качеството на маслото,най-важния показател е HTHS вискозитет (високо-температурен вискозитет при над 150 градуса).за съжаление той не се отбелязва на бутилките.има освен това стабилност на изпарение и др.за нормалния потребител е важно грубо казано да търси масла ACEA C3 или поне B4,за дизел.това гарантира най-голяма стабилност при натоварване!
иначе на страниците на масло-производителите има пълна информация за всяко тяхно масло. cool.gif

Публикувано на: 25 Фев 2012 19:14
от nowyaris
Интересното е,че на моя Амсойл 5/30 беше отбелязано едновременно следното : 5W30,SM/SN,ACEA A3/B4;A5/B5.Страшно ме учуди това,защото хем е с голям стабилитет,хем го дават енергоспестяващо.После обаче видях същото и при MOBIL 1 5W30 ESP FORMULA,а така също и при CASTROL EDGE 5W30.То и аз много пъти съм писал пълни лъжи по етикетите си,ама тез или ни стягат нещо,или маслата са изключително квалитетни,щом обединяват две напълно различни категории. sad.gif sad.gif sad.gif

Публикувано на: 25 Фев 2012 19:24
от Japanese_fever
Всяко масло с пробега и времето деградира - пада му визкозитета и смзочните съставки. Работата е там не да караш с по-гъсто масло за да го сменяш по-рядко, а да караш с каквото препоръчва производителя и да го сменяш на време.

Мечо може да кара с 5W40, защото като му падне вискозитета то ще стане 5W30 - така ще може да го смени не на 10К км, а на 15 ил 20К км biggrin.gif

@jim_beam
На мен също мо беше мисълта, че не само визкозитета е важен, а съдържанието на метали и минерали вмаслото. Новите масла не съдържат ZDDP (цинк), който не е екологичен, но пък за това смазва по-добре.
Масла отбелязани като API - SM/SN нямат цинк, но това не е фатални при новите двигатели, които движат клапаните не чрез триене/пързаляне, а чрез ролки/топчета. Докато старите API - SG и SL миаля, че имат цинк в тях.

Т.е. когато двигателят е проектиран с минимално износване и маслото не е задължително да е супер смазващо.

Старите двигатели на Хонда B16

Изображение

Новите K20

Изображение

Почти съм сигурен, че и при Тойота е подобно, те.е. оптимизирано триене на разп. валове.