Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)

Публикувай отговор
Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 25 Фев 2012 19:29

nowyaris написа:Интересното е,че на моя Амсойл 5/30 беше отбелязано едновременно следното : 5W30,SM/SN,ACEA A3/B4;A5/B5.Страшно ме учуди това,защото хем е с голям стабилитет,хем го дават енергоспестяващо....
нищо не са излъгали хората,просто това Е енерго-спестяващо масло,т.е. с понижен динамичен високо-температурен вискозитет.предимство-2,5% по-нисък разход в сравнение със 15W40 масло tongue.gif ,недостатък-понижени смазочни качества с увеличаване на температурата.определени мотори са направени да работят с тези масла,обикновено по-новите.
затова казвам да се търси С3-дългосрочна стабилност и най-добро смазване! wink.gif

ps: ето инфо>

Benzin-Motoren
A1: Kategoriefür sog. Fuel-Economy-Motorenöle mit besonders niedrigerHigh-Temperature-High-Shear-Viskosität (HTHS, < 3,5 mPas).Bevorzugte Viskositätsklassen sind XW-30 und XW-20.
A2: Kategorie für konventionelle und Leichtlauf-Motorenöle.
A3: Kategoriefür konventionelle und Leichtlauf-Motorenöle mit höheren Anforderungenals A2. Übertrifft ACEA A2 bezüglich Noack (Verdampfungsverluste),Kolbensauberkeit und Oxidationsstabilität.
A5: Kategoriefür konventionelle und Leichtlaufmotorenöle. Entspricht ACEA A3,allerdings mit abgesenkter HTHS-Viskosität. In einem Prüfmotor muss imVergleich zu einem 15W-40 Referenzöl eine Kraftstoff-Einsparung > 2,5%nachgewiesen werden.
PKW-Dieselmotoren
B1: Kategorie für Fuel-Economy-Motorenöle mit besonders niedriger High-Temperature-High-Shear-Viskosität (entsprechend A1).
B2: Kategorie für konventionelle und Leichtlauf-Motorenöle.
B3: Kategoriefür konventionelle und Leichtlauf-Motorenöle. Übertrifft ACEA B2bezüglich Nockenverschleiß, Kolbensauberkeit und Viskositätsstabilitätbei Rußbelastung.
B4: Neue Kategorie für Direkteinspritzerdieselmotoren (TDI).
B5: EntsprichtACEA B4, allerdings mit abgesenkter HTHS-Viskosität. In einem Prüfmotormuss im Vergleich zu einem 15W-40 Referenzöl eine Kraftstoff-Einsparung> 2,5% nachgewiesen werden.
C1: Neu seit 10/2004 für PKW-Dieselmotoren mit Dieselpartikelfilter. Sulfataschegehalt max. 0,5%. Mit abgesenkter HTHS (Ford).
C2: Neu seit 10/2004 für PKW-Dieselmotoren mit Dieselpartikelfilter. Sulfataschegehalt max. 0,8%. Mit HTHS > 2,9 mPas (PEUGEOT).
C3: Neuseit 10/2004 für PKW-Dieselmotoren mit Dieselpartikelfilter.Sulfataschegehalt max. 0,8%. Mit HTHS > 3,5 mPas (DaimlerChryslerund BMW).

C4: след 2007 като С3,но с понижено съдържание на сулфат в саждите,т.е. предназначени за новите модерни biggrin.gif дизелчета с дпф!

wink.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4930
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 143 пъти

Мнение от slowtraveler » 25 Фев 2012 20:48

Не сте ли се замисляли, че при конструирането на двигателя се правят много сметки включително и за това какво масло ще е подходящо...
Това не значи, че с други масла двигателя ще се строши моментално...
Също както Мечо не е имал проблеми с друго масло, така и аз не съм имал проблем с 0W30 (препоръчано от производителя за двигателя) от доста години... Често двигателя е над 6х.об/мин.
Нито гори масло нито нищо...
Единствено сменям масло на 15х.км...
Без нужда от доливане и т.н.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

MC
Мнения: 43
Регистриран на: 03 Окт 2010 16:44

Мнение от MC » 26 Фев 2012 11:21

малко инфо и от самите производители на масла
ПРИМЕРНО Кастрол:
Engine (Diesel), >1999: -35°C to 30°C, 0W-30; -30°C to 40°C, 5W-40; -25°C to 30°C, 5W-30; -20°C to 30°C, 10W-30; -20°C to 40°C, 10W-40; -15°C to 40°C, 15W-40; -20°C to 50°C, 10W-50; -15°C to 50°C, 15W-50; -5°C to 50°C, 20W-50

а в упътванията за експлоатация на автомобилите освен препоръка и посочен сравнително универсален вариант 5W-30 все пак има и температурна диаграма за експлоатация в определена среда - за България летните жеги отдавна са прехвърлили умерени градуси...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4930
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 143 пъти

Мнение от slowtraveler » 26 Фев 2012 12:07

В техническите параметри на маслото има вискозитет на маслото при 40 и при 100С (виж например http://www.castrol.com/liveassets/bp_in ... _5W_30.pdf )
...

А в книжката пише следното:
Изображение
(превод:
- Препоръчително е използване на масло 5W30
- Ако НЕ МОЖЕТЕ ДА НАМЕРИТЕ 5W30, то подберете вискозитет от таблицата, който е подходящ за температурата на околния въздух...
В таблицата се вижда, че 5W30 покрива целия диапазон нормални температури в България - от -30С до над +40С

Така, че не виждам технически проблем ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от nowyaris » 26 Фев 2012 12:11

Това за какъв Кастрол е дадено,че нещо не ми се връзват нещата.Значи в ръководството пише че може да се кара с абсолютно всякакъв вискозитет моя три цилиндров 1KR-FE,но най-препоръчителен е 5W30 поради своята универсалност.Разбирам че явно двигателчето е конструирано да му е най-хубаво с 5W30 по всяко време на годината.Няма абсолютно никакви други препоръки по вискозитета.Изисква се също да е SM,енергоспестяващо.Между другото думи като "пълна синтетика" и прочие скъпотии никъде не се употребяват.Отделно дето в маса руски и украински сайтове продават специално за бензинови двигатели оригинално масло ТОЙОТА в метални консервни кутии с вискозитет 5W30 и описани два каталожни номера на фирмата ТОЙОТА,като единия е спецификация SL и е минералка,а другия е спецификация SM и е полусинтетика.Истината е че за дизелови двигатели пак са два номера,пак две спецификации,но там маслото е с вискозитет 5W40.Това ме кара да мисля,че за бензинови двигатели е по-добре 5/30,а за дизели 5/40.Тове е според мен.

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от nowyaris » 26 Фев 2012 12:14

Въпроса ми за Кастола беше към МС,не към Слоу.Слоу е прав.

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 26 Фев 2012 12:41

slowtraveler написа:В техническите параметри на маслото има вискозитет на маслото при 40 и при 100С (виж например http://www.castrol.com/liveassets/bp_in ... _5W_30.pdf )
...

А в книжката пише следното:
Изображение
(превод:
- Препоръчително е използване на масло 5W30
- Ако НЕ МОЖЕТЕ ДА НАМЕРИТЕ 5W30, то подберете вискозитет от таблицата, който е подходящ за температурата на околния въздух...
В таблицата се вижда, че 5W30 покрива целия диапазон нормални температури в България - от -30С до над +40С

Така, че не виждам технически проблем ...
5w30 e perfekno celogodi6no maslo
otnosno parametrite osven viskozitet na 40 i 100 graduda ima dosta drugi ama o6te nqma da vi gi kazwam da ne se obarkate tongue.gif

MC
Мнения: 43
Регистриран на: 03 Окт 2010 16:44

Мнение от MC » 26 Фев 2012 12:50

nowyaris написа:Въпроса ми за Кастола беше към МС,не към Слоу.Слоу е прав.

има препоръка за всяка марка и модел
http://www.castrol.com/castrol/sectionb ... Id=7073092

освен основна препоръка има втора част коментари и за
b. Alternative recommendations, Engine (Diesel), >1999:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4930
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 143 пъти

Мнение от slowtraveler » 26 Фев 2012 13:08

МС, алтернативните препоръки се използват при условие, че не можеш да сложиш основната препоръка и то конкретно при дадените ограничения (например >1999г)...

Но нищо не пречи да ползваш и алтернативата (с известни компромиси например с разход на гориво, по-трудно палене зимата и т.н.)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

gh0s7r1d3r
Мнения: 399
Регистриран на: 18 Ное 2010 00:28

Мнение от gh0s7r1d3r » 26 Фев 2012 15:51

Новият стандарт е да се мери вискозитета при 150 градуса - HTHS - това е най-важното му свойство според мен, в зависимост от двигателя. За едни препоръчват High HTHS, за други Low HTHS. Motul имат 2 вида 5W40. Уассо също, предполагам и другите така. Аз с low hths отчетох разход 900 г/1000 км магистрала със 170-200 км/ч. С high hths разход няма. Така, че има и други неща освен големите цифри и букви по кутиите/тубите.
SUBARU Outback 3.0 H6 2005
Toyota Yaris Sol 1.3 VVTi 2008

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 26 Фев 2012 16:02

gh0s7r1d3r написа:Новият стандарт е да се мери вискозитета при 150 градуса - HTHS - това е най-важното му свойство според мен, в зависимост от двигателя. За едни препоръчват High HTHS, за други Low HTHS. Motul имат 2 вида 5W40. Уассо също, предполагам и другите така. Аз с low hths отчетох разход 900 г/1000 км магистрала със 170-200 км/ч. С high hths разход няма. Така, че има и други неща освен големите цифри и букви по кутиите/тубите.
ХТХС не е най-важния показател / параметър !

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 26 Фев 2012 16:23

mitoko написа:ХТХС не е най-важния показател / параметър !
Сам за себе си не е, но когато се сравняват масла с еднакъв вискозитет е определяш за дълготрайността им и устойчивостта на 'горене' при по-душманско каране. Затова и някои хора предпочитат 5W40 пред 5W30 - заради по-високия HTHS.

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 26 Фев 2012 17:22

От това, което научих за HTHS (тъй като беше ново за мен) индексът не се влиае от това какъв вискоситет е маслото 5/20, 5/30, 5/40, просто защото е различен тест от нормалното мере на вискозитета, чрез който се определят цифрите на маслото.
С други думи масло 5/30 може да има по-висок HTHS от 5/40 в зависимост от съставките маслото.

http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... 048&page=1
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

gh0s7r1d3r
Мнения: 399
Регистриран на: 18 Ное 2010 00:28

Мнение от gh0s7r1d3r » 26 Фев 2012 17:36

Japanese_fever написа:От това, което научих за HTHS (тъй като беше ново за мен) индексът не се влиае от това какъв вискоситет е маслото 5/20, 5/30, 5/40, просто защото е различен тест от нормалното мере на вискозитета, чрез който се определят цифрите на маслото.
С други думи масло 5/30 може да има по-висок HTHS от 5/40 в зависимост от съставките маслото.

http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... 048&page=1
Повечето 5/30 масла, поне тези, които познавам са energy saving масла, а те са такива, защото имат hths<3.5. Иначе май не е обвързано с вискозитета, но на практика 5/30 си ги правят с нисък hths.
SUBARU Outback 3.0 H6 2005
Toyota Yaris Sol 1.3 VVTi 2008

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 26 Фев 2012 17:49

Japanese_fever написа:...
С други думи масло 5/30 може да има по-висок HTHS от 5/40 в зависимост от съставките маслото...

много точно! :thumbsup:
това се определя от адитивите,добавени в него.
затова xWy се взима принципно според климата,но дали ще го гори повече или по-малко зависи от HTHS вискозитета.
ето ти един прост пример,как утвърден немски производител прави 7 различни 5W30 както и 3 5W40 масла>
http://www.fuchs-europe.de/motorenoele-pkw10.html
пак научи нещо полезно нали! wink.gif
в такъв случай има ли въобще смисъл заглавието на темата и всичките спорове?
по-добре я коригирай според мен... wink.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта