Страница 1 от 3

Газова уредба за Авенсис 99г. и двигател 7A-FE

Публикувано на: 20 Фев 2012 21:16
от baivan
Здравейте колеги, колата е комби и с двигател 1.8 7A-FE, 107 конски сили, имам я от лятото вкарана е от германия на километража пишеше 200 000км. но дали са реални не знам. Освен ангренажен ремък смяна на масло и филтри нищо друго не съм правил още по нея, въпреки че има нужда - гори и масло например доста, но него мисля по натам да го правя, за сега доливам.
Сега искам да и сложа газова уредба и да оправя генерацията отдолу че е поизгнила и пуши само при палене под колата. Първо генерацията да оправя и после газовата да сложа или няма толкова значение? За генерацията поизгнила е от двигателя през катализатора до средата на колата, а от там нататък е сменяна гледам и е добре, та катализатора на тези километри да го махам ли или да искам пак да ми го сложат?
За газовата уредба четох из форума и за този двигател гледам има колеги с обикновенна газова а не инжекцион, и нямат проблеми, парите са до 1000лв. като искам бутилката да е на мястото на резервната гума и с евросонда. Каква марка да избера, ако е обикновенна държа да е маркова и солидна за по-малко проблеми в бъдеще, а за хубав инжекцион парите надали ще стигнат. Също така ако има още тънкости за които не се сещам при слагането на газовата, приемам всякакви мнения по ремонта на колата?

Публикувано на: 20 Фев 2012 21:54
от PESHO OT MARS
7A-FE може да се направи с обикновенна газова и с ГИ без проблеми. Двигателя е подходящ за газ и няма ядове (това по случай някой да не тръгне да ти предлага омасляване на клапаните).

Обикновена газова читаво направена е в интервала 400-500 лева а бюджетен ГИ от сорта на Фобус 4 е около 800 лева.
Предимствата на обикновената газова е че работи без проблем и при неизправни възли от бензиновата инсталация (например ламбда или MAP или TPS), недостатъка е че имаш загуба на мощност във високите обороти заради рестрикцията на плочката и повишен разход на газ.

При ГИ нямаш ядове нито с мощноста нито с разхода, но инвестицията е по-висока и възлите като ламбда сондата например трябва да са изправни.


Имай впредвид че газовата докарва едно доволно количество вода пара в отработените газове което ако имаш някъде тръгнало гърне ще му види сметката за отрицателно време.

Дадох ти идея за уредбите избора си е твой с какво да я направиш.

Публикувано на: 20 Фев 2012 22:37
от baivan
Явно ще е обикновенна газова но маркова, звучи ми доста по безпроблемна, въпреки недостатъците си, от бюджетен ГИ. А и колата е стара и може да има скоро проблеми и в тези детайли които споменаваш. Сега и като четох няколко теми с недобре настроени ГИ, и като не познавам все още свестни газаджии в В.Търново съвсем не ми се рискува с ГИ.
В тази връзка съм забравил да питам, ако има търновци в форума, да кажат за някой добър газов сервиз в града?

Колкото до водната пара и гърнетата, ще гледам тогава първо да оправя генерацията, за катализатора някой да ми каже да го махам ли или не, ако се маха на негово място някакво гърне да искам ли или тръба да си върви там?
И понеже знам че катализаторите ги изкупуват, ако ми предложат някой лев за катализатора - каква цена е нормално да очаквам за този катализатор?

Публикувано на: 20 Фев 2012 23:03
от Калоян 77
Здравейте, аз сам от Габрово. Относно газаджиите в Тарново един познат си е слагал газ в Тарново, и е страшно доволен, говорим за Рено, тоя се казва Митко, значи до колкото го разбрах хващаш за Варна горе по надлеза след това завиваш в ляво за Великотарновския университет и там някаде покрай гарата.Мисля и аз да го тарся.

Публикувано на: 20 Фев 2012 23:08
от Калоян 77
[quote="Калоян 77"]Здравейте, аз сам от Габрово. Относно газаджиите в Тарново един познат си е слагал газ в Тарново, и е страшно доволен, говорим за Рено, тоя се казва Митко, значи до колкото го разбрах хващаш за Варна горе по надлеза след това завиваш в ляво за Великотарновския университет и там някаде покрай гарата.Мисля и аз да го тарся. :thumbsup:

Публикувано на: 20 Фев 2012 23:08
от PESHO OT MARS
Калоян 77 написа:Здравейте, аз сам от Габрово. Относно газаджиите в Тарново един познат си е слагал газ в Тарново, и е страшно доволен, говорим за Рено, тоя се казва Митко, значи до колкото го разбрах хващаш за Варна горе по надлеза след това завиваш в ляво за Великотарновския университет и там някаде покрай гарата.Мисля и аз да го тарся.
Вземи първо си потърси свидетелството за завършен 4-ти клас пък тогава се опитвай да намериш нещо друго. mad.gif


А по темата,с калпаво настроена обикновенна газова също може да имаш проблеми. Особенно ако е обеднена сместа може бързо да изгориш иначе доста здравите клапани. Идеята е че не газовата е важна а човека който я монтира. С обикновенната газова ако имаш проблем можеш по-бързо да се оправиш и сам без помоща на компютър или нещо специално.

Публикувано на: 21 Фев 2012 08:21
от horeishio
baivan написа:Явно ще е обикновенна газова но маркова, звучи ми доста по безпроблемна, въпреки недостатъците си, от бюджетен ГИ. А и колата е стара и може да има скоро проблеми и в тези детайли които споменаваш. Сега и като четох няколко теми с недобре настроени ГИ, и като не познавам все още свестни газаджии в В.Търново съвсем не ми се рискува с ГИ.
В тази връзка съм забравил да питам, ако има търновци в форума, да кажат за някой добър газов сервиз в града?

Колкото до водната пара и гърнетата, ще гледам тогава първо да оправя генерацията, за катализатора някой да ми каже да го махам ли или не, ако се маха на негово място някакво гърне да искам ли или тръба да си върви там?
И понеже знам че катализаторите ги изкупуват, ако ми предложат някой лев за катализатора - каква цена е нормално да очаквам за този катализатор?
"Газаджии" има достатъчно свестни във Велико Търново. Човек като пита ги намира.
От '95 г. насам съм само на японски автомобили, и на 90% от тях са ми монтирали АГУ. "Практиката" ми отся няколко майстора - механици и "газаджии".
Телефон на майстор за газ: Христо - 0888/973528. Ще ти постави каквото си пожелаеш, било то "обикновен" или ГИ.

ПП Всеки си решава сам, какво, кога и как. И най-вече има ли финансовата възможност. Но от въпросите и написаното от теб, се налага въпроса "Какво бих направил и в каква последователност?". Ако бях аз (и да подчертая АЗ не съм ТИ и не си длъжен да се съгласяваш с мен) в твоята ситуация ще направя следното:
1. Ще си оправя двигателя и там каквото има покрай него. Вземам си оригинални части, например от колегата "Toyota forever" - http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=11597 ;
2. След това ще поставя ГУ.
Ако го направя в обратен ред, ще ми създаде известни проблеми. При положение, че съм си сложил АГУ (ново), пипането в двигателния отсек неминуемо ще засегне и елементите на ГУ и неговото нормално бъдещо функциониране т.е. ще оправя колата "отвътре навън". Първо ДВГ, после ГУ.

Публикувано на: 22 Фев 2012 10:34
от baivan
Благодаря за майстора на газ!
Иначе да естествено, че така е най-добре, да се оправи първо двигателя. Мислих го този въпрос, но първо че нямам чак толкова финанси сега, второ като изчисля разхода на масло - около литър на 2000км и пресметна долу горе на година около 50-60лв. допълнително за масло ще отиват, по 9лв/Литър 10W40 някакво и слагам. Стига да не стане по зле, за 10 години това са 500-600лв. повече, т.е. колкото ремонта, че може и да е доста по-скъп ремонта и с евентуални усложнения!
A тая кола надали ще остане чак 10години при нас, старата FIAT изкара 6 например само, като гледам една кола максимум до 20годишна става за каране после ремонтите надделяват. :)
По принцип смятам и да я оправя, до година-две-три по натам, силно зависи и от това дали ще почне да се влошава още, но за сега не си струва чак толкова, предпочитам да следя и доливам масло. Колата си върви иначе добре, стегната здрава нищо не хлопа тропа, разход бензин 7/100 дълго, 10/100 градско сега зимата, смятам че е добре за толкова голяма кола.
След такъв основен ремонт на двигателя се притеснявам и да не се разхлопа отпред, като знам и майсторите как си оставят ръцете, така че това е още една причина да не бързам с ремонта на двигателя докато не се влоши още.
От друга страна сега се затопля и почваме все повече да караме колата и на дълго, и газовата уредба ще ни е много повече от полза с разхода лятото, отколкото да затварям една голяма сума за основен ремонт с възможности за усложнения, за това смятам че доливането на масло ми е по изгодния вариянт все още.

До края на тази седмица ще оправя генерацията отдолу, някой нещо по въпроса ако може да каже.
Да оставя ли катализатора, с резонаторно гърне ли ако се махне да го направя и какво да правя с катализатора ако ми остане?

Публикувано на: 22 Фев 2012 12:45
от horeishio
baivan написа: ... Да оставя ли катализатора, с резонаторно гърне ли ако се махне да го направя и какво да правя с катализатора ако ми остане?
1. По тази тема има изписано предостатъчно тук - използвай търсачката на форума.
2. Ако имаш път към София се уговори с Дидо http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=16421, за да нямаш ядове.
3. Цената на твоя катализатор е 80-100 лв. Продай и почерпи :cheers: !

Публикувано на: 22 Фев 2012 13:50
от damyan
Първо оправи всичко по колата,а газовата най-накрая за да не ти създава ядове.По-принцип газовата работи добре там където всичко друго е добре.Ако слагаш обикновена газова и коллата е с пласмасови колектори (както предполагам),добави към цената и един-два колектора,за да добиеш чсна представа какво ще ти струва в случай че реши да гърми и да ги чупи.

Публикувано на: 22 Фев 2012 14:07
от Petar
7a-fe двигателите неса с пластмасови колектори .ВВТИ са с такива

Публикувано на: 22 Фев 2012 14:38
от PESHO OT MARS
damyan написа:Първо оправи всичко по колата,а газовата най-накрая за да не ти създава ядове.По-принцип газовата работи добре там където всичко друго е добре.Ако слагаш обикновена газова и коллата е с пласмасови колектори (както предполагам),добави към цената и един-два колектора,за да добиеш чсна представа какво ще ти струва в случай че реши да гърми и да ги чупи.
Като пишат хората че става да се прави значи такива подробности са взети впредвид. Не бързай да се изказваш неподготвен


Оправи си колата първо защото много често хората които слагат АГУ и после реват от проблеми са "проспали" проблеми по самата кола. Оттам излиза и лошото име на АГУ-тата. 1/3 от проблемите са от подобно естество останалите 2/3 са от некадърни майстори.

Публикувано на: 23 Фев 2012 11:52
от baivan
Пред мен изникна една нова дилема, затова моля за помощ и мнения дали изобщо е добър вариянт.
Става дума, че тук в форум се продава една катастрофирала тойота с двигател същия като моя ето тази тема:

http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=18831

Значи да поясня, като регистрирах колата, не видяха номера на двигателя ли какво, и в момента в талона има само номер на двигател - без номер, т.е. при смяна на двигател сигурно няма да се занимавам с пререгистрации, така ли е?

Писах ЛС на човека и твърди че двигателя е отличен 7А-FE като моя и на малко километри/120 000/, ясно ми е че е възможно да е на дередже като моя все пак и оня е 99година, ако сменя целия двигател вместо да го разсфасоват ми се струва по добре, само искам да знам има ли начин да се провери дали си е в ред този двигател, и от пререгистрация ще има ли нужда в случая?

Двигателя бил изваден защото е продадена скоростната кутия, искат му 600лв. множко ми се струва все пак в това състояние цялата я има 2000лв я не, но предполагам ще има място и за пазарлък ако изобщо е добра идея да го взема.

Моя двигател също е сух и чист гледах го много дали тече от някъде, но дори капчица не виждам, за това смятам че го гори маслото, явно сегменти за смяна. Отзад не виждам син дим, пуши си понякога но бял дим по скоро според мен, върви си добре колата, само дето на щеката намалява :), та помагайте да взема решение?

Публикувано на: 23 Фев 2012 11:57
от Petar
Дори и дае същия двигател според мен трябва даго преригистрираш тъй като номерата на двигателите са различни а в талона ги пише .

Публикувано на: 23 Фев 2012 12:45
от mirott
На някои пише "без номер" в талона...и ако е така, няма какво да му пререгистрира!