Страница 1 от 2

Парно Yaris XP10 1.4 D4D 2004 - изчезва при работа на място?

Публикувано на: 20 Фев 2012 18:40
от emiche
Колеги проблема се появи преди 2 седмици.
Просто започва да духа студено!
Когато потегля или задържа по-високи обороти на място топлото пак се появява!
Понякога го прави и в движение, а понякога въобще няма проблем!
Колата си достига нормална работна температура и не загрява или прегрява.
Обезвъздушена е системата!
На какво може да се дължи?

Благодаря.

Публикувано на: 20 Фев 2012 18:42
от TATI
И мойто така изчезна и след като долях 800 гр антифриз се оправи. Иначе мойто ниво беше малко под минимума на студено и няколко години я карах така, но тази зима ме изненада.

Публикувано на: 20 Фев 2012 19:45
от Zaio_87
Проверявали ли сте си термостатите момчета wink.gif

Публикувано на: 20 Фев 2012 19:45
от emiche
На каква кола? Ще пробвам пак да долея и обезвъздуша, явно там е проблема.....Но чакам и други мнения... wink.gif

Публикувано на: 20 Фев 2012 19:46
от emiche
Ако е термостат няма ли да седи студено нон стоп?!

Публикувано на: 20 Фев 2012 19:49
от Zaio_87
Зависи как се е прецакал термостата- ако е залепнал в затворено положение ще духа постоянно студено, защото не може да отвори, но ако е частично отворен при по-големи обороти и нанагорнище най- вече ще духа топло!

Публикувано на: 20 Фев 2012 19:55
от TATI
За Авенсиса ставаше дума. Термостата ми е наред. Просто, когато нивото е ниско, помпата засмуква въздух и създава въздушна възглавница. За два дена успях да го обезвъздуша и вече няма проблеми. Като доливаш, има една подробност. До капачката на разширителния съд има една пробка за обезвъздушаване. Преди да долееш я отвори и след доливането я затваряш. После затваряш капачката, палиш, изчакваш да загрее като за целта може да държиш около 2000 оборота, за да загрее по бързо. Като загрее на нормална температура, вдигаш 3000 оборота за 5 сек и я оставяш за около минута на празен ход. Това го повтаряш 5-6 пъти, като същевременно си следиш и нивото. Като изстине напълно, нивото ти трябва да е между мин и макс на студен двигател. Това всичко е описано на капака в ляво, ако не е имало интервенции. Там също така пише и с какъв антифриз си, лонг лайф или супер лонг лайф. Препоръчително е да си вземеш такъв, с какъвто ти е колата.

Публикувано на: 20 Фев 2012 22:38
от emiche
Има си го етикетчето, същото пише, утре сутринта ще оформя нещата, днес си купих от тойота ориг. лонглайф антифриз и ще доливаме! После ще пиша дали се е оправило.

Публикувано на: 20 Фев 2012 22:40
от zi_zi_top
А след "после" установи от къде ти тече антифриз. cool.gif

Публикувано на: 21 Фев 2012 21:09
от tonitem
Дано да не минеш по моя път.Подозрително еднакви симптоми за парното на ярис Д4Д само, че 2003 г. По метода на изключването смениха термостат, водна помпа, капачка на разширителния съд, докато не се оказа издухала гарнитура на главата. Проблема се доказва много лесно. Вържи едно празно пластмасово шише на маркучето на преливника и покарай колата. Ако в него има антифриз след пробега значи ти е издухала гарнитурата на главата. Е, ако са ти твърди и маркучите диагнозата е вярна 100%. Не ти го пожелавам, защото си е много чанч и пари.

Публикувано на: 22 Фев 2012 21:24
от emiche
na tam otivat neshtata. kolko pari e garniturata v toyota. sori za latinicata. utre slagam shisheto.

Публикувано на: 22 Фев 2012 22:15
от Instruktor59@yahoo.com
Ако е издухана гарнитура на главата има доста други, много категорични признаци. Нека се произнесат експертите...

Но ако са правени други неща по двигателя, които не се съобщават тук, е възможно да е повредена гарнитурата. Как пък тогава ту ще имау ту ще няма парно, не знам.

Публикувано на: 23 Фев 2012 01:23
от Me4oKyX
Интересното е, че при моято Корола, проблема с парното нямам, но антифриза ми се струва че не може да стои на средата дори.... Наливал съм поне 5 пъти по 4-500мл но пак стои на МИН, но пък нито маслото е проблемно, нито парното има проблем - даже напротив, парното духа горещо как си требе.... Нито тръбите са твърди, нито има признак да надува от някъде .... Нищо от признаците да издухана гарнитура, но пък антифриза в казанчето НЕ МОЖЕ да мине средата, в повечето случаи стои на МИН .... Не мърда ни нагоре, нито надуло, но просто винаги си застава на МИН колкото и да доливам.... Течове няма, термостата си е чук.... водната помпа е сухар..... Други да имат такива забелязани неща по подобен двигател!?!?

Публикувано на: 23 Фев 2012 06:24
от nowyaris
Me4oKyX написа:Интересното е, че при моято Корола, проблема с парното нямам, но антифриза ми се струва че не може да стои на средата дори.... Наливал съм поне 5 пъти по 4-500мл но пак стои на МИН, но пък нито маслото е проблемно, нито парното има проблем - даже напротив, парното духа горещо как си требе.... Нито тръбите са твърди, нито има признак да надува от някъде .... Нищо от признаците да издухана гарнитура, но пък антифриза в казанчето НЕ МОЖЕ да мине средата, в повечето случаи стои на МИН .... Не мърда ни нагоре, нито надуло, но просто винаги си застава на МИН колкото и да доливам.... Течове няма, термостата си е чук.... водната помпа е сухар..... Други да имат такива забелязани неща по подобен двигател!?!?
На моя бензинов Ярис е така.Даже мислих да му доливам,ама нещо не мога да разбера има ли нужда.Кат знам що двигатели съм опекъл,ама се се усещаше че тръгват,а тук всичко е шест,само дето нивото е два сантима над минимума.Върви го разбери.

Публикувано на: 23 Фев 2012 09:03
от man0war
И моята е така. Не е съвсем на минимума, но и да доливам пак до там се връща.

ПС: Все пак съм си купил един литър и от време на време доливам. За по сигурно.