Повдигане на Тойота Корола Версо
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 05 Юли 2010 01:08
Повдигане на Тойота Корола Версо
Поздрави на всички от форума!
Имам странната идея да повдигна Версото на съпругата ми за по-лесно газене през софийските улици, качване по бордюри и субективното подобряване на външният вид.
Притежавах преди Версото Рав4 2006г и определено 5см разлика между Версото и Рав4 ката имаше по-голямо значение от 4х4 системата на Равчето. Двигателят на Версото е същият Д4Д, 136коня като Рав4, окачването на двете си потропва подобно.
Накратко идеята е следната:смяна на текущите гуми от Версото 205/55 R16, диаметър 632мм с гуми и джанти от Рав4 235/65 R17, диаметър 737. В разликата от 105 мм в диаметър са търсените достатъчните 5см повдигане.
По снимките изглежда, че джантите може и да са взаимно заменяеми.модифицираното с Гимп Версо (така по снимки много лесно става )
Въпросите ми са следните:
1. Има ли някой с гуми за Рав4м, размер 235 или 225, монтирани на джанти за проба? Черпенето от моя страна се подразбира.
2. Със сигурност ще се наложи отрязване/подкастряне на калници или други елементи. От толкова повдигане на сериозни машини, какъв опит може да споделите?
3. Окачването на Версото е средна работа: компромис между комфорт и друсане. На задната седалка, без багаж направи си подскача. С гуми с по-висок борд, само може а стане по-меко, но отново нямам и представа как точно ще се отрази. Нямой има ли мнение по въпроса?
4. Има ли смисъл от флаци, например 30мм за разширяване на следата с оглед повдигане на центъра на тежеста? Предполагам, че тогава ще се наложи дори повече рязане на калници и прочие.
5. След консултация с офроуд форума, имаше коментарии, че тябва смяна на пружини за да влязат по-големите гуми което ме навежда на мислълта за подобряване на такущите такива. Някакви идеи?
Благодаря предварително за споделената информация и съвети.
Успехи
Михаил
Имам странната идея да повдигна Версото на съпругата ми за по-лесно газене през софийските улици, качване по бордюри и субективното подобряване на външният вид.
Притежавах преди Версото Рав4 2006г и определено 5см разлика между Версото и Рав4 ката имаше по-голямо значение от 4х4 системата на Равчето. Двигателят на Версото е същият Д4Д, 136коня като Рав4, окачването на двете си потропва подобно.
Накратко идеята е следната:смяна на текущите гуми от Версото 205/55 R16, диаметър 632мм с гуми и джанти от Рав4 235/65 R17, диаметър 737. В разликата от 105 мм в диаметър са търсените достатъчните 5см повдигане.
По снимките изглежда, че джантите може и да са взаимно заменяеми.модифицираното с Гимп Версо (така по снимки много лесно става )
Въпросите ми са следните:
1. Има ли някой с гуми за Рав4м, размер 235 или 225, монтирани на джанти за проба? Черпенето от моя страна се подразбира.
2. Със сигурност ще се наложи отрязване/подкастряне на калници или други елементи. От толкова повдигане на сериозни машини, какъв опит може да споделите?
3. Окачването на Версото е средна работа: компромис между комфорт и друсане. На задната седалка, без багаж направи си подскача. С гуми с по-висок борд, само може а стане по-меко, но отново нямам и представа как точно ще се отрази. Нямой има ли мнение по въпроса?
4. Има ли смисъл от флаци, например 30мм за разширяване на следата с оглед повдигане на центъра на тежеста? Предполагам, че тогава ще се наложи дори повече рязане на калници и прочие.
5. След консултация с офроуд форума, имаше коментарии, че тябва смяна на пружини за да влязат по-големите гуми което ме навежда на мислълта за подобряване на такущите такива. Някакви идеи?
Благодаря предварително за споделената информация и съвети.
Успехи
Михаил
- Прикачени файлове
-
- Lift_5cm.jpg (37.58 KiB) Преглеждано 2024 пъти
- iceman1234
- Мнения: 123
- Регистриран на: 29 Авг 2011 13:15
- Местоположение: Plovdiv
Човек, като те слушам, ще прецакваш колата. Ако толкова ти е зор - махни я и на същите пари си вземи втори Рав ... Това е ван, а не сув, колкото и да го вдигнеш и т.н. задното трудно ще го поставиш. Можеш леко да промениш разни параметри - на нейните си джанти по-балонни гуми. Фланци на пружините, да повдигат купето с някви см, но 1-2 .. И евентуално има едни вложки за в пружините, за лада нива се правят, и от тях малко полза може да се изкара.
Това с рязането .. то не са само вежди, ами при завити колела, ще опира където се сетиш ..
Един вид, премисли го още веднъж.
Това с рязането .. то не са само вежди, ами при завити колела, ще опира където се сетиш ..
Един вид, премисли го още веднъж.
D4D & シビック 

- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Повдигане на Тойота Корола Версо
Кола не се вдига (и свалая съответно) с по-високи или поиниски гуми,
а чрез разлино окачване - пружини и амортесьори!
С по-големите гуми скоростомера няма да ти показва точно - ще показва по-малко отколкото всъщност караш и ще се натоварва трансмисията повече и след няколко хиляди километра може и да я прецакаш.
Аз на снимката не виждам вдиганато Версо, а само Версо с орязани калници. laugh.gif
Ако искаш да го вдигаш се разрови дали може дами сложиш цяло окачване от друга Тйота, но не вярвам да имаш парите за това.
а чрез разлино окачване - пружини и амортесьори!
С по-големите гуми скоростомера няма да ти показва точно - ще показва по-малко отколкото всъщност караш и ще се натоварва трансмисията повече и след няколко хиляди километра може и да я прецакаш.
Аз на снимката не виждам вдиганато Версо, а само Версо с орязани калници. laugh.gif
Ако искаш да го вдигаш се разрови дали може дами сложиш цяло окачване от друга Тйота, но не вярвам да имаш парите за това.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- esox hunter
- Мнения: 103
- Регистриран на: 12 Окт 2009 17:17
- Местоположение: София
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 05 Юли 2010 01:08
така... както очаквах, коментари свързани предимно с идеи как нещо "не може" да стане, отколкото градивна критика. Нека почна отначало малко философски.
Целта на заниманието и практична (увеличаване на пътният просвет с няколко см, например 5) и естетична (увеличаване на гумите и сътветната пропорциа между височина на гумата и страничният изглед на автомобилът).
Първо за естетичният резултат:
На нескопосоно изрязаните калници, е пльосната оригиналната гума на Версото, увеличена пропорционална до съотношението което се вижда на инфинити ФХ, един от най-добре изглеждащите (външно) автомобили в този клас (СУВ).

Отношението при инфинити между височината на предната гума, и вичината на страничният профил при предната гума е 0.38. В такова съотношение бе увеличена и гумата на Версото, и полученият размер съзпадна приблизително с гума 235/65 R17 която я има при Рав4.
Само с повдигане на автомобилът, търсеният естетически ефека няма да се получи, защото не се променя съотношението между гумата и страничното сечение. Но това надявам се е вече ясно.
Второ за практичната нужда:
В момента Версото, с такущите зимни гуми, нямаще никакви проблеми през последните 3 зими. Не виждам практична нужда за мен от допълнителната 4х4 техника. Рав4-то е затъвало по-неприятно, поради всесезонните гуми коит ползвах тогава. 5 см над дупките и тещата киша е по-практична ползва.
Заключение:
- Целта ми бе да събера мнения: благодаря на всички коментари
- Версото не е базирано на друга платформа на тойота и няма взаимно заменяеми елементи по окачването. Намерих по разни сайтове спортно окачване и понижаващо такова, но повишаващо няма.
- Рязане на калници, елементи от каросерията са наистина безсмислени.
- Моето Версото ме кефи на външен вид, не виждам на пазара за 24к лв, 2009, д4д,40к км сол изпълениене, и се замислих за "тунинг" а не смяна, но...
- Покупка на друг автомобил би имал много го разумен смисъл: проблемът е, че на намирам естетически подобна комбинация и практично возило. Урбан круизер отговаря на целта, но пък е с безумна цена.
успехи отново
Целта на заниманието и практична (увеличаване на пътният просвет с няколко см, например 5) и естетична (увеличаване на гумите и сътветната пропорциа между височина на гумата и страничният изглед на автомобилът).
Първо за естетичният резултат:
На нескопосоно изрязаните калници, е пльосната оригиналната гума на Версото, увеличена пропорционална до съотношението което се вижда на инфинити ФХ, един от най-добре изглеждащите (външно) автомобили в този клас (СУВ).

Отношението при инфинити между височината на предната гума, и вичината на страничният профил при предната гума е 0.38. В такова съотношение бе увеличена и гумата на Версото, и полученият размер съзпадна приблизително с гума 235/65 R17 която я има при Рав4.
Само с повдигане на автомобилът, търсеният естетически ефека няма да се получи, защото не се променя съотношението между гумата и страничното сечение. Но това надявам се е вече ясно.
Второ за практичната нужда:
В момента Версото, с такущите зимни гуми, нямаще никакви проблеми през последните 3 зими. Не виждам практична нужда за мен от допълнителната 4х4 техника. Рав4-то е затъвало по-неприятно, поради всесезонните гуми коит ползвах тогава. 5 см над дупките и тещата киша е по-практична ползва.
Заключение:
- Целта ми бе да събера мнения: благодаря на всички коментари
- Версото не е базирано на друга платформа на тойота и няма взаимно заменяеми елементи по окачването. Намерих по разни сайтове спортно окачване и понижаващо такова, но повишаващо няма.
- Рязане на калници, елементи от каросерията са наистина безсмислени.
- Моето Версото ме кефи на външен вид, не виждам на пазара за 24к лв, 2009, д4д,40к км сол изпълениене, и се замислих за "тунинг" а не смяна, но...
- Покупка на друг автомобил би имал много го разумен смисъл: проблемът е, че на намирам естетически подобна комбинация и практично возило. Урбан круизер отговаря на целта, но пък е с безумна цена.
успехи отново
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Повдигане на Тойота Корола Версо
Japanese_fever написа:
С по-големите гуми скоростомера няма да ти показва точно - ще показва по-малко отколкото всъщност караш и ще се натоварва трансмисията повече и след няколко хиляди километра може и да я прецакаш.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Re: Повдигане на Тойота Корола Версо
Правилно са те насочили колегите, но работата може да стане и с твоите си пружини, без да даваш пари за други пружини и това комбинирано с една идея по високи гуми върши перфектна работа ..Mikeangelo написа: 5. След консултация с офроуд форума, имаше коментарии, че тябва смяна на пружини за да влязат по-големите гуми което ме навежда на мислълта за подобряване на такущите такива. Някакви идеи?
Тези гуми дето си решил да слагаш с 10 санта разлика в диаметъра имаш ли представа с каква разлика ще са в обиколката и какво натоварване ще предизвикаш в скоростите и съединителя с тях ?

СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 05 Юли 2010 01:08
във всеки сайт за гуми има т.н. калкулатор. При извисляване на отношенията, естетсвено съм ползвал такива средства:
205/55 R16
235/55 R17
стар диаметър 632мм
нов диаметър 727мм
разлика в диаметрите +105мм
показание на скоростомера при движение със скорост 100км/ч 83км
В офроуд форумите, повдигания и увеличаване размера на гумите е стандартно изпълнение. Съответните автомобили се карат на много по-тежки терени отколкот аз смятам да управлявам Версото. Показанията на оборотомера може да се настрои (предполагам) с пренастройването на бордовият компютър.
В заключение, притесняват ме най-вече отстоянията между гумата и всички околни чаркове, и наложителните смяна на окачване, или поне пружини, рязане и нагласяне, отколкото разликата на оборотомера.
С оглед на всичко изписано по-горе, идеята остава само на етап планиране. Предполага, че си заслужава само за стар автомобил и за човек с време и условия за експерименти, но за моето Версо няма смисъл.
205/55 R16
235/55 R17
стар диаметър 632мм
нов диаметър 727мм
разлика в диаметрите +105мм
показание на скоростомера при движение със скорост 100км/ч 83км
В офроуд форумите, повдигания и увеличаване размера на гумите е стандартно изпълнение. Съответните автомобили се карат на много по-тежки терени отколкот аз смятам да управлявам Версото. Показанията на оборотомера може да се настрои (предполагам) с пренастройването на бордовият компютър.
В заключение, притесняват ме най-вече отстоянията между гумата и всички околни чаркове, и наложителните смяна на окачване, или поне пружини, рязане и нагласяне, отколкото разликата на оборотомера.
С оглед на всичко изписано по-горе, идеята остава само на етап планиране. Предполага, че си заслужава само за стар автомобил и за човек с време и условия за експерименти, но за моето Версо няма смисъл.
Нямаш проблеми да ги сложиш тия гуми, обаче основния ти проблем ще дойде при завиване. При пълен ляв или пълен десен гумите ще опират във вътрешната страна на калниците. Някои коли има само кори там и съответно гумата ще изяде кората, което е по-добрия вариант.Също така заради мекото окачване и високата гума при неразвности ще опира в калника отново и рано или късно калника ще ръждяса.Като цяло това са ти драмите. Окачването ще издържи , скоростите също няма да са проблем, толерансите са доста големи. Все пак същите скорости държат на сериозни повишавания на тягата - чип,бокс и прочие тунинг и не се чупят. Просто 10см диаметър са доста. Тествай и ще видиш за какво говоря 

- Instruktor59@yahoo.com
- Мнения: 233
- Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
- Местоположение: София
Колега, преди години повдигах една Королка.
1. Разликата във височината, постигната със смяна нагумите ти е 48мм., което си е отлично. Това обаче се постига, с посочените от теб гуми, освен с неудобствата откъм място, което може да се провери на практика съвсем лесно, но и с цената на доста по-голяма "подресорна маса". Не е възможно окачването на Версо да е сметнато за размер 205/55 R16 и да работи също успешно с размер 235/55 R17 ... По-голямата маса на гумите би скъсила живота на окачването и би влошила комфорта при возене.
2. Споменатите тампони за Лада повдигат съвсем лесно колата и то доста, могат да се поставят и свалят за минути пред блока или на пътя, но така втвърдяват окачването, че не може да се кара с повече от 40-60 км/ч.
3. При смяна на гумите би имал необходимост от корекция на скоростомера, а не на оборотомера. Последният си показва оборотите на двигателя и толкова.
4. Харесва ми последният ти извод.
1. Разликата във височината, постигната със смяна нагумите ти е 48мм., което си е отлично. Това обаче се постига, с посочените от теб гуми, освен с неудобствата откъм място, което може да се провери на практика съвсем лесно, но и с цената на доста по-голяма "подресорна маса". Не е възможно окачването на Версо да е сметнато за размер 205/55 R16 и да работи също успешно с размер 235/55 R17 ... По-голямата маса на гумите би скъсила живота на окачването и би влошила комфорта при возене.
2. Споменатите тампони за Лада повдигат съвсем лесно колата и то доста, могат да се поставят и свалят за минути пред блока или на пътя, но така втвърдяват окачването, че не може да се кара с повече от 40-60 км/ч.
3. При смяна на гумите би имал необходимост от корекция на скоростомера, а не на оборотомера. Последният си показва оборотите на двигателя и толкова.
4. Харесва ми последният ти извод.

Каквото сам си направя, никой не може...
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 05 Юли 2010 01:08
Упс, да. Правописна грешка. При "моята" кола (не версото на съпругата ми), настройката на показанията на скоростометъра и реалната скорост, дори може да се настройва през сервизен режим на таблото.3. При смяна на гумите би имал необходимост от корекция на скоростомера, а не на оборотомера. Последният си показва оборотите на двигателя и толкова.
Интересно, че темата вече е в форум технически въпроси.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта