Страница 1 от 2

принципен въпрос към техниците за инжектори

Публикувано на: 12 Фев 2012 20:26
от jim_beam
как се разбира,че има инжектор за смяна?има ли определен пробег,след който производителя препоръчва смяната им,като при свещите например?
може ли някой да обясни,какви са тия сериозни повреди на бутала вследствие дефектирали инжектори,защо,може ли да се предотврати?
принципно въпроса важи както за дизел,така и за бензин.
мерси предварително! :thumbsup:

пс> запушване от калпаво гориво го изпитах сам как се проявява,но се отпуши с кастрол тда.

Публикувано на: 12 Фев 2012 20:45
от Джамбазов
За рава ли питаш или по принцип. На различните модели скапването е по различен начин. Няма километри за смяна по препоръка на производителя.

Публикувано на: 12 Фев 2012 21:09
от jim_beam
принципно ме интересува,какви са признаците за необратимо износване,също и при бензинови мотори? cool.gif

Публикувано на: 12 Фев 2012 21:14
от Джамбазов
Най-често ги хваща компа първи и ти светва "хеликоптерчето". после в сервиза те зарадват. Има някой компове които са със шибани настройки и не толкова чуствителни. Примера на ТЛК 120. Там симптомите са сутрин тракане като чукане на аванс на москвич. Бензиновите много по лесно го хваща компа. Иначе там може да не палят, да тракат, но е друго тракане, да се давят и т.н.

Публикувано на: 12 Фев 2012 21:39
от jim_beam
аха,благодаря!
и това тракане означава,че инжекторите са за смяна,така ли?в смисъл опасно ли е да се кара така,има ли негативно влияние върху двигателя или буталата,ще спре да пали ли накрая,ще пуши ли?
ако е леко запушване би било лесно с добавката и може да се оправят.но например тойота дава на дизелите вакуумна помпа на серво-усилвател за спирачките да се сменя на мисля 195к,дали и при инжекторите няма някакъв макс.пробег?
един приятел му казали,че в бг побългарявали дюзите,за да не се запушвали от лошата нафта,разширявали просто отвора за впръскването.интересна работа,дали функционира? unsure.gif

Публикувано на: 13 Фев 2012 19:31
от diesel_power
Със затягането на евро стандартите дизелите ще се задръстват повече и навсякъде ,а бензиновите дето са уж са 100 коня , двоен vvt-i и един куп боклуци по тях ,старите астри 1,4 ще ги правят смешни по светофарите.

Публикувано на: 14 Фев 2012 00:19
от p7777777
Дизел дюзите се проверяват без компютар, с 4 шишенца с маркучи вързани за връщащата се нафта от дюзите.трябва и 4те шишета за определено време да се напълнят еднакво.
ако -НЕ,то виждаш коя дюза е дефектна по нивото.
НЕКА некой механик да каже по точно колко време и на какви обороти да е мотора при теста.мисля ,че е на празни обороти.
4те шишета се водят под фирмен номер като фирмен инструмет /тойота номер/но всеки аматюр може да ги направи.

Публикувано на: 14 Фев 2012 03:59
от LEXUS
diesel_power написа:Със затягането на евро стандартите дизелите ще се задръстват повече и навсякъде ,а бензиновите дето са уж са 100 коня , двоен vvt-i и един куп боклуци по тях ,старите астри 1,4 ще ги правят смешни по светофарите.
Спокойно за тия астрички се грижиме да ги наказваме с 25 годишни тойоти 1.3. biggrin.gif

А същите тия Астри 1.4 ще правят смешни на светофарите новите Астри 1.4 дет са twinport муинпорт също 100 коня.

Публикувано на: 14 Фев 2012 13:03
от slowtraveler
p7777777 написа:Дизел дюзите се проверяват без компютар, с 4 шишенца с маркучи вързани за връщащата се нафта от дюзите.трябва и 4те шишета за определено време да се напълнят еднакво. ...
Това не е универсално решение - така не можеш да разбереш дали дюза работи добре, защото разликата в количеството може да е заради помпата високо налягане (ако не е комън -рейл, където налягането на 4-те дюзи е еднакво)....
Механичните дюзи се проверяваха на стенд - хидравлична помпа с манометър на нея, която вдига налягането (тогава отваряха на около 170 бара). И гледаш две неща - първото е дали дюзата отваря на точно зададеното от производителя налягане. А второто - дали прави хубав облак в кофата - приемник на горивото. Лошата дюза се вижда как 'пикае' на струйка, а не на облак.
Помпите (механичните) се проверяваха на специален стенд, приличащ на струг: развърташ помпата с определени обороти, а от изхода на помпата за всяка дюза нафтата отива в отделна мензура. И трябва да докараш нещата така, че при различни обороти мензурите да се пълнят еднакво и равномерно.
Пикаеща дюза се усеща по твърдата работа на дадения цилиндър (на времето можеш да усетиш като пипнеш дюзата - усеща се тръпнене по пръстите, което се различава от нормално работещите цилиндри)... Разбира се сутрин този цилиндър тръгва да работи по-трудно...
Иначе културно и дистанционно можеш да определиш как работи дюзата и чрез вибродиагностика. Но не знам някой да я прилага в авторемонта. Допираш до ДВГ един вибро-сензор и със съответната апаратура можеш да си направиш дори и графика каква мощност отдава и как точно я отдава всеки цилиндър поотделно. (дипломната ми работа бе точно такава - вибродиагностика на ДВГ и ротационни машини - турбини, валове и т.н.).

Публикувано на: 14 Фев 2012 17:34
от jim_beam
сложна работа ми се вижда,значи да се надяваме,че няма да почнат да уринират дюзите,за да не се получат сериозни проблеми с мотора.
не би ли трябвало като се закачи на тестера да покаже също ако има подобен проблем с дюза?
предполагам,че подобна диагностика няма да е безплатна към някое техн.обслужване при тойота.

Публикувано на: 14 Фев 2012 23:16
от Me4oKyX
jim - като дойдеш пак из Пловдива, звънни им, ще закачим Рав4о и ще си каже колко отклонение дава всяка дюза, пък после ще пием по кафе за здраве :thumbsup:

П.П. че кой освен производителите е казал, че VVTi V-Tec, VTi и подобните други променливи газоразпределения носят повече мощност!? Те са предимно за "екология" ама колко има ефект е друга тема ... А с тези еко глупости които са замислили при дизелите, дюзите ще станат за смяна с подгревните свещи след има няма 2 поколения...... laugh.gif

Публикувано на: 15 Фев 2012 18:32
от jim_beam
след толкова време няма да има пукнат дизел вече,нали вървим по пътя на прогреса,надявам се.като сложат и допълнителни еко-глоби за тях,ще останат само фирмаджиите и някой друг селянин с трактор или хайлукс.и може би шепа олигофрени в австрия,ама то им е по рождение. biggrin.gif

пс> мечо,живот и здраве ще се обадя да изпием по нещо някой ден! :thumbsup:

Публикувано на: 16 Фев 2012 22:43
от frantic
Здравейте, един майстор на дизели ми каза, че дюзите връщали повече нафта отколкото вкарвали в цилиндрите. Това възможно ли е ? Това го установи след като ги закачи на някакъв стенд за дюзи с епруветки.

Публикувано на: 16 Фев 2012 22:44
от frantic
Здравейте, един майстор на дизели ми каза, че дюзите връщали повече нафта отколкото вкарвали в цилиндрите. Това възможно ли е ? Това го установи след като ги закачи на някакъв стенд за дюзи с епруветки.

Публикувано на: 16 Фев 2012 22:56
от Me4oKyX
Принципно няма невъзможни неща, но това той като плюс или като минус го изтъква ?!?