Страница 1 от 3
Лек автомобил 2х2?
Публикувано на: 10 Фев 2012 14:25
от Владислав
Колеги, днес сутринта имах възможността да окопая успешно личния си автомобил на паркинга пред блока.След 20 минутно откопаване с помощта на 1 човек (баща ми) и една лопата си изкарах колата...Дотук нищо необичайно.Докато разбивах леда под гумите си, обаче се зачудих:Защо на най-обикновените масови автомобили - като моя - няма възможност за блокиране на диференциала?Дори не знам да има модел с такава възможност.Не съм и чул да го има като екстра на която и да е марка.Ако бъркам - поправете ме.Не е нито прекалено скъпо - да кажем 1000 лева повече при нов автомобил, нито прекалено сложно технически, нито отежнява конструкцията на колата.Сигурен съм, че с такъв блокаж, в 40% от случаите на затъване, и най-обикновената кола би се справила сама без затруднения.Някой може ли да се сети за правдоподобна причина това да не се прави при леките автомобили от сегмент C?Изключвам малко по-високата себестойност на продукта като нов за достатъчен довод.От друга страна съм и сигурен, че не съм аз първият който се е сетил за тази възможност.И съм почти сигурен, че поне веднъж на всеки водач с повече опит му се е налагало да бъде бутан,дърпан, откопаван и т.н.Как мислите?
Публикувано на: 10 Фев 2012 14:50
от Petar
Има такива коли като Шкода Фабия унтер колите на пежо също имат 406 607
Re: Лек автомобил 2х2?
Публикувано на: 10 Фев 2012 16:38
от MX5
Владислав написа:Колеги, днес сутринта имах възможността да окопая успешно личния си автомобил на паркинга пред блока.След 20 минутно откопаване с помощта на 1 човек (баща ми) и една лопата си изкарах колата...Дотук нищо необичайно.Докато разбивах леда под гумите си, обаче се зачудих:Защо на най-обикновените масови автомобили - като моя - няма възможност за блокиране на диференциала?Дори не знам да има модел с такава възможност.Не съм и чул да го има като екстра на която и да е марка.Ако бъркам - поправете ме.Не е нито прекалено скъпо - да кажем 1000 лева повече при нов автомобил, нито прекалено сложно технически, нито отежнява конструкцията на колата.Сигурен съм, че с такъв блокаж, в 40% от случаите на затъване, и най-обикновената кола би се справила сама без затруднения.Някой може ли да се сети за правдоподобна причина това да не се прави при леките автомобили от сегмент C?Изключвам малко по-високата себестойност на продукта като нов за достатъчен довод.От друга страна съм и сигурен, че не съм аз първият който се е сетил за тази възможност.И съм почти сигурен, че поне веднъж на всеки водач с повече опит му се е налагало да бъде бутан,дърпан, откопаван и т.н.Как мислите?
Ами следващия път, ако си вземеш кола с частично заключване на диференциала - пробвай да да натискаш леко спирачките, докато даваш газ (за да натовариш и двете страни и да заключи диференциала). Ако е със задно, може и само ръчната да дърпаш.
Публикувано на: 10 Фев 2012 16:57
от slowtraveler
Колега, сигурно имаш предвид автомобил 4х2, че с това 2х2 ме изненада laugh.gif
В повечето съвременни автомобили 'заключването' на диференциала става 'софтуерно'.....
Използва се блока на ABS, който удря спирачка на превъртащото колело...
Такова нещо имахме още на Зафирата от 1999г...
Сега Кашкая на жената го има като допълнение към ESP (водят го ABLS - Active brake limited slip)
P.S. спомням си как юнаците в официалния сервиз бяха вдигнали на подемника една вектра в доброто старо време, когато тези системи не бяха разпространени.. И помолиха шофьора да запали и ускори на скорост за да чуят някакъв звук от скоростна кутия.... Още при тръгването като почнаха едни трясъци и удари от сработилата система - 'майсторите' изхвърчаха отдолу като ужилени laugh.gif
Публикувано на: 10 Фев 2012 17:07
от Владислав
По-скоро си представям един от двата варианта:
- 1 - с бутон от купето, има актуатор в самия корпус на скоростната кутия, който включва блокажа - както е при Land Cruiser 120, примерно...
- 2 - с лост/ръчка, изведен директно на корпуса на кутията в двигателното отделение.
Системата за която говориш прекалено ми напомня на Traction Control...И определено мисля че не е най-надеждния вариант при закъсал автомобил.
Публикувано на: 10 Фев 2012 17:33
от slowtraveler
1 и 2 които си описал, си указал 4х4 автомобили... И при тях блокажа с посочените от теб методи заключват раздатката (централния диференциал)...
При кашкая (и при Х-драйв на БМВ) системата е решена по малко по-друг път. Имаш раздатка а не междуосов диференциал (т.е. - той винаги е 'заключен')... А откачаш или приплъзваш с многодисков съединител единия мост...
Имам копче, което принудително да заключи този многодисков съединител ако искам да не чакам електрониката да го заключи (приложимо само при ниска скорост до 40км/ч, след което автоматиката все пак го изключва).
3. Да, точно това е част и от тракшън контрола, но нали и диференциалите с ограничено приплъзване точно затова се използват - за по-добър старт (и за някои други работи де) laugh.gif

Публикувано на: 10 Фев 2012 17:46
от Владислав
Да, ползва се за блокаж на централния диференциал при LC 120.Според мен е аналогично и за кола само с един задвижващ мост.Не е и толкова важно как е изпълнено технически, всъщност.По-странното е че го няма.Сигурно жълтурчето дето е мислело тая кола и през ум не му е минало, че може да се кара извън пътя.(примерно Софийски паркинг) biggrin.gif
Публикувано на: 10 Фев 2012 18:02
от slowtraveler
Ами сметни - 5 пъти да те вадят с кран от пряспа х 200лв - ето ти 1000лв, които би дал ей-така заради блокировката...
А едва ли ще те вадят повече от 3 пъти и то с бутане - безплатно, а не с кран...
Въпреки, че ТС не ти харесва, все пак го има, и действа...
Публикувано на: 10 Фев 2012 18:06
от muf
Доста коли имат блокаж. Не съм много грамотен в областта, но не е ли такъв т.нар. "шпер", който съм виждал да работи на Сеат и VW
Публикувано на: 10 Фев 2012 18:29
от Nixter
Няма да дам 1000 лв. за тая ескта на нова кола. По евтино ще ми е с пътна помощ. Когато купувах моята нова кола преди 4 години, си спестих 1000 лева за електронна стабилизираща програма и не съжалявам.
Публикувано на: 10 Фев 2012 18:44
от Japanese_fever
Владислав написа:По-скоро си представям един от двата варианта:
- 1 - с бутон от купето, има актуатор в самия корпус на скоростната кутия, който включва блокажа - както е при Land Cruiser 120, примерно...
- 2 - с лост/ръчка, изведен директно на корпуса на кутията в двигателното отделение.
Системата за която говориш прекалено ми напомня на Traction Control...И определено мисля че не е най-надеждния вариант при закъсал автомобил.
Az mislq, 4e e napraveno ot gledna to4ka na sigurnostta, za6toto dokolkoto znam, ako ti e blokiran diff-a, ne moje da zaviavsh, za6toto shte go precakash ili trqbva da izkliu4ish blokirovkata predi da zaviesh. Otdelno blokirovkata se vkl. samo na niski skorosti, govorq ot gledna to4ka na sustestvuvashtite SUV-ove.
T.e. na kratko ima golqma veroqtnost nqkoi user, koito ne znae kakvo pravi da si blokira diff-a, 4rez buton na tabloto, kogato ne trqbva i da go precaka.
Публикувано на: 10 Фев 2012 19:11
от slowtraveler
Тая екстра я има 'безплатно' в почти всички нови коли (на които заради повишената мощност им слагат ТС)...
А бутона на таблото също го има, като за безопасност преди да даде сигнал на изпълнителния механизъм, компютъра анализира дали е може безопасно да извърши дадено действие....
На Кашкая светва една голяма жълта лампа, че раздатката е блокирана. И въпреки това, ако ускоря, раздатката ще започне да освобождава и ще се самоизключи при скорост над 40км/ч (жълтата лампа продължава да свети)...
Публикувано на: 10 Фев 2012 22:46
от jim_beam
владо не ти помага изобщо такъв блокаж с твоето 2х2. biggrin.gif
това,за което слоу говори,софтуерния начин,го имаше в моята е-класа.немците са го кръстили ASR(Antischlupfregelung) и служи уж да ти помогне да потеглиш в кофти ситуации.познай колко ми помогна за 6 години,дори веднъж пред нас на равно трябваше да вадя веригите да подлагам,за да тръгна.отделно 6 месеца в годината имах 2 чувала по 50кг сол в багажника,без тях си бех загинал.а таксиджиите с мерцедеси без вериги не излизат,за в града говоря!
надали си струва труда да я обясня тая немска измислица как функционира,но все пак>
ако ASR е вкл. както в нормално положение,при превъртане на едното дв. колело спирачката хваща другото,също ти спъва двигателя.ефекта е,че даже да имаш желание,не тръгваш.по-интересно е,когато от копчето изключиш тази система,е тогава буквално се блокира задния диференциал и на лед може да се прави дори дрифт.ама и по тоя начин трудно се тръгва с мерцедес,особено при заледен терен.
гледай да минеш от 2х2 на 4х4,тогава нямаш ядове!

Публикувано на: 11 Фев 2012 07:50
от grunge_is_dead
Type R Интегрите на Хонда имат LSD диференциал. Ето такъв тип:
Смятам, че ще е полезен на заснежено, стига като паркираш да не я качиш на картера или праговете. Снощи на мен това ми се случи. Видях място за паркиране, засилих се на заден и хоп подпря се на картера. Добре, че се намериха 3-ма добри пешеходци да ме бутнат biggrin.gif
Иначе баща ми кара едно старо Чероки с 2хARB-това е блокаж. Но пък там проблема, както slow е споменал, е с търсенето на кран, трактор, по-голям трактор... зависи къде си затънал. Но е нямало случай, когато бутане да помага.

Публикувано на: 12 Фев 2012 11:19
от Владислав
Джапи-прав си.Може да го прецакаш, ако не знаеш как се ползва.
Джими, прав си-за 4х4, ама засега не виждам опция да се кача на такъв автомобил.Или ако се кача ще е на Subaru.Ама по-напред във времето.
Слоу, тракшън-а може и да действа, но вчера с мойта кола дърпах Passat, последния модел.Колата е на няма и месец.Уникално безпомощен автомобил на сняг.Имаше освен тракшън и каквито и да се сетиш софтуерни програми.Гумите, както се сещаш са чисто нови, но и да искаш да ги превъртиш- не можеш.Даваш газ до ламарината-двигателя е на 2000 оборота.Супер.Понякога електрониката далеч не може да постигне това, което знае и може опитният водач.
Явно доста хора не мислят като мен.Явно и затова производителите не го предлагат дори като опция за автомобила.Както и да е - може и да са прави - хората си купуват коли без климатик за по-евтино, те ще им слагат блокажи....