Страница 1 от 4

Тойота Авенсис дизел пали трудно

Публикувано на: 05 Фев 2012 04:59
от jovko
Колеги имам следният проблем
В големите студове 3 дена не ми се наложи да карам Авенсиса. Когато го разринах от сняг и се опитах да го запаля(-10 градуса) - не пожела. След 10-15 опита запали - като се виждаше че акумулатора има сила но двигателя само припалваше. След това я покарах, на другият ден сутринта в гаража(топъл 2-3 градуса) също не запали от първото въртене, а от второто. 9 часа по късно след цял ден стоене на студ пред завода я запалих чак от 4-5 опит. Смених си горивният филтър. И нещата леко се подобриха, но пак трябваше да задържам ключа на стартера малко по-дълго завъртян. Днес когато навън беше цял ден 8 градуса а вечерта беше 3 я запалих в полунощ и пак не от първото въртене(освен ако не задържам ключа на стартера по-дълго)

Чудя се дали ми е куца нафтата(Шел) или ми е прецакана подгревна свещ. Когато е вече загряла си пали както нормално без проблеми.
някой би ли изказал компетентно мнение?
Чух че вече има задължително био дизел в хафтата и от там може да има проблеми.
Предната зима си я палех от раз поне до към -10градуса.

Публикувано на: 05 Фев 2012 09:06
от desotodorov
Сипвай от Алпиндизела на ОМВ, или пък обикновен + Castrol TDA. Аз лично докато карах дизел правех второто...поне със сигурност се знае каква и колко е добавката...за 6 години не ми се е случвало да не запаля, като имаше и екстремуми ...на -23 някъде, зимата на 2005-2006. Ако имаш неработеща подгревна свещ, двигателя ще прекъсва след като запали (30-40секунди примерно) и и ще припушва синьо - неизгоряла нафта от цилиндъра, който не е подгрят.

Публикувано на: 05 Фев 2012 18:40
от alex_varna
Нафта от Шел.... :whistle: не е много препоръчително да сипваш такава , ако си харесваш колата :thumbsup:

Публикувано на: 05 Фев 2012 18:53
от Kiki
alex_varna написа:Нафта от Шел.... :whistle: не е много препоръчително да сипваш такава , ако си харесваш колата :thumbsup:
+1 :thumbsup:

Публикувано на: 05 Фев 2012 18:54
от zi_zi_top
alex_varna написа:Нафта от Шел.... :whistle: не е много препоръчително да сипваш такава , ако си харесваш колата :thumbsup:
+10

Публикувано на: 05 Фев 2012 18:58
от jovko
То няма бензиностанция която да я харесват всички. Едни плюят Шел други Омв!

Публикувано на: 05 Фев 2012 19:05
от nowyaris
Провери си подгрева.Щом пали,ама трудно,сигурно само една свещ е заминала.Ако са две,почти сигурно няма палене.Аз два дена палих едно камионче Киа на две свещи само с много въртене и един "дезодорант" със странното име "Самостарт" във въздушния филтър.В четвъртък смених и четирите свещи и два дена няма грижа.Дано и утре да нямам проблеми.

Публикувано на: 05 Фев 2012 20:39
от Jetro
jovko,и аз имах сходен проблем.При -23 градуса(авенсис 2.2 д4д) подгрявах и се опитвах да запаля поне 10 тина пъти(дори подгрявах по 2-3 пъти)Накрая нямах друг избор освен да полея горивния филтър със топла вода(със риск нещо да прецакам),но в крайна сметка запали след още 3-4 пъти....веднага налях хубава нафта+кастрол тда и на следващата сутрин при -22 запалих от вторият път :thumbsup:

Публикувано на: 05 Фев 2012 21:50
от Maxx
И аз предната седмица ходих с такси на работа, заради скъпата нафта на Шел. Да е.. и мошениците ти!!!

И аз си взех добавка също :)

Публикувано на: 05 Фев 2012 22:06
от Me4oKyX
Пък аз на -24 си запалих без грижи и Королата, Круйзера, Рав4-ката.... Дори едно 725тдс БМВ запали на -20 без да се зачуди дори ..... При това не от втори, ами от първия път :whistle: Ама иначе като ви каже човек, че не е добре да си карате колите с такива скапани горива и че може да работи много по-добре, по-тихо и по-икономично - всички скачате като попарени насреща laugh.gif Явно не са толкоз добре нещата, колкото си ги представяте.... Ама нека де, то трябва да има работа и за такситата, за севризите, че и оторизираните шемети :whistle:

нов - Королата сега и взех нови подргевни свещи, но дори с 2 1/2 работещи в най-добрия случай свещи, запалих от първи път, изпуши синкавото, прочисти си гласа и продължи да работи без грам зачудване .... Но пък и нафтата не ми замръзва .... Та една-две свещи, няма да спрат колата да пали, ако само свещ е проблема.... Горивото му е станало на желе, затова си е кюфкал ..... Докато филтъра подгрее горивото поне в него, че да развърти и назад....

Публикувано на: 05 Фев 2012 22:58
от jim_beam
мечо има ли някаква индикация за изгорели свещи при тойота?
е-класата имаше,просто след като запали светкаше пак лампичката на подгряването за известно време.

Публикувано на: 06 Фев 2012 04:07
от Me4oKyX
Май на Королата няма .... все си мислех, че ще мига лампичката, но явно не... Или пък просто не са били окъсили тотално, но определено поне 2 не работят както трябва happy.gif А предполагам, че ще са направени при загуба на връзка да светва лампата.... може би...

Публикувано на: 06 Фев 2012 07:46
от slowtraveler
Фиата продължава да пали на четвърт оборот по време на студовете (еднократен подгрев около 10сек в големия студ - тогава изгасва ламБата)...
Ами то при дизела проблемите за зимно палене са стандартни:
Нафта, филтър, свещи... И накрая - ГНП... (кое от кое по-скъпо).
Провери си филтър и за предпочитане изгори нафтата (направи си екскурзия, като в последствие избягвай бензиностанцията, в която си я налял)...
И разбира се - провери свещите - доста народ избягва да ги проверява както трябва, защото трябва да ги разкачиш всичките и да ги мериш една по една...

Публикувано на: 06 Фев 2012 07:50
от miLen4o
Kiki написа:
alex_varna написа:Нафта от Шел.... :whistle: не е много препоръчително да сипваш такава , ако си харесваш колата :thumbsup:
+1 :thumbsup:
При -17 около 01:00 след полунощ на Шел в Плевен не можеше да се сипе нафта от колонката.Беше замръзнала вътре в маркуча.Голям смях падна.И от там Шел изгуби една малка фирма с около 7 автомобила :)
За момента единствено от Ромпетрол не съм чул някои да има замръзнал.

Публикувано на: 06 Фев 2012 08:13
от nowyaris
Me4oKyX написа:Пък аз на -24 си запалих без грижи и Королата, Круйзера, Рав4-ката.... Дори едно 725тдс БМВ запали на -20 без да се зачуди дори ..... При това не от втори, ами от първия път :whistle: Ама иначе като ви каже човек, че не е добре да си карате колите с такива скапани горива и че може да работи много по-добре, по-тихо и по-икономично - всички скачате като попарени насреща laugh.gif Явно не са толкоз добре нещата, колкото си ги представяте.... Ама нека де, то трябва да има работа и за такситата, за севризите, че и оторизираните шемети :whistle:

нов - Королата сега и взех нови подргевни свещи, но дори с 2 1/2 работещи в най-добрия случай свещи, запалих от първи път, изпуши синкавото, прочисти си гласа и продължи да работи без грам зачудване .... Но пък и нафтата не ми замръзва .... Та една-две свещи, няма да спрат колата да пали, ако само свещ е проблема.... Горивото му е станало на желе, затова си е кюфкал ..... Докато филтъра подгрее горивото поне в него, че да развърти и назад....
Мечо,и аз запалих на две свещи,ама с дезодорант у филтъра.Говорим за нормално палене от жена ми например,без магии разни.Ако и четирите свещи си греят нормално и нафтата не е на клей трябва да запали без проблем при нормален акумулатор.Яриса не беше пален от 12 дни и снощи слязях в гаража и с триста зора отворих замръзналата му врата-хем голяма хем тежка,хем хармоника.Ярисчето само кат ме видя и запали-а цялото горкото си беше в лед,както го прибрала мойта.Гаража е панелна клетка и е краен.Бензина си е бензин.