Страница 1 от 1

АЛЮ-ДЖАНТИ,втулките за централния отвор

Публикувано на: 03 Фев 2012 03:08
от p7777777
КОЛКО ВАЖНА Е РОЛЯТА НА ВТУЛКИТЕ НА ЦЕНТРАЛНИЯ ОТВОР НА АЛЮ-ДЖАНТИТЕ!
Ако не съвпада диаметъра,може да доведе до разтягане/скъсване на болтовете,особено през дупките.
Някой знае ли къде да купя рингове/втулки за алю-джанти от 62мм на 54мм за авенсис 1.
КАРАМ сега без втулките ,САМО на болтовете,и постоянно се разхлабват.на 1000 км ги дозатягам
Ужас, стрес ми е така.все се заслушвам дали не тропат разхлабени болтове,аха-аха да падне колелото laugh.gif .
другият въпрос>колко е момента на затягане на алю.джанта
.от 120 до 160 Нютона.зависи от модела.
железните джанти от 80-90 нт/
как е при тойотите

Публикувано на: 03 Фев 2012 10:17
от slowtraveler
Втулките са МНОГО ВАЖНИ...
И за центрирането на джантата, и за поемането на натоварване...
Отиди при първия стругар - ще ти ги врътне... Но не ги прави метални, а от по-мек материал - тефлон, текстолит и т.н.
Алуминиевите джанти се затягат по същия начин като стоманените - под 110Nm.... Какви са тея 160Nm - ще скъсаш нещо...
Освен това си провери дали гайките/болтовете са за дадения тип джанта....
Различават се във формата на контактната площ - дали е сферична, или конусна и т.н.

Публикувано на: 03 Фев 2012 14:27
от xtreme
Не винаги може да се направят втулки на струг. Примерно разликата в главините на голф 3 и митсубиши колт е 1мм. Трудно ще ти направят втулка 0.5мм Не че е невъзможно, но никой стругар няма да се навие.Хубавото е, че могат да ти излеят пластмасови всякакъв размер.

Публикувано на: 03 Фев 2012 16:46
от dobatadobrev
Има готови за различни диаметри.

Публикувано на: 03 Фев 2012 17:38
от Win_XP
Намери най-близкия до теб представител на Фулда България, там имат всякакви размери :thumbsup:

Публикувано на: 03 Фев 2012 18:10
от tZv3t0zAr
Win_XP написа:Намери най-близкия до теб представител на Фулда България, там имат всякакви размери :thumbsup:
Или Маргел, или повечето голями гумаджийници ... :thumbsup:

Публикувано на: 03 Фев 2012 18:32
от Japanese_fever
slowtraveler написа: Алуминиевите джанти се затягат по същия начин като стоманените - под 110Nm.... Какви са тея 160Nm - ще скъсаш нещо...
+1

Djanti na leka kola ili pone kola ot vida na Corolla se zatqgat na 110Nm.
Az sum s aluminievi ftulki.
Ako bqh na teb ne bih karal kolata taka, dokato ne si namerq svqtsni vtulki.
Moje da precakash dupkite na djantata i boltovete su6to taka,
a v nai-lishoq slu4ai da se pretrepesh.

Публикувано на: 03 Фев 2012 18:40
от slowtraveler
tZv3t0zAr написа:
Win_XP написа:Намери най-близкия до теб представител на Фулда България, там имат всякакви размери :thumbsup:
Или Маргел, или повечето голями гумаджийници ... :thumbsup:
Да - в Маргел отскочиха до близкия стругар и след 30 минути се върнаха с 'оригиналните' втулки laugh.gif Това - преди 3 месеца :whistle:

Публикувано на: 03 Фев 2012 19:06
от tZv3t0zAr
Какво значи оригинални ?
Въпроса е да знаят как да ги направят, оргиналните да не ги е донесъл щъркела ?
Просто повечето стругари като им занесеш нещо различно от метал и седи им гледай цирковете ... преди години на един байко му носих полиеретан за едни много прости тампончета, е на следващия ден като отидох въпросният ми беше сърдит и каза повече да не му нося такъв материал.
Затова вече имаме и струг в оборудването biggrin.gif