Страница 1 от 1

Има ли проблем да се сложи газ на Ярис P1

Публикувано на: 23 Яну 2012 09:15
от chukov
Здравейте,
Имам Ярис П1 2000-та година 1,3 VVTi

Сложил съм газов инжекцион на ФОБОС
Четох, че на Тойотите след 96-та е проблемно слагането на газ, защото изгаряли клапаните. Били тънки. Трябвало да се сложи допълнителен омаслител за клапаните.

Има ли такова нещо?
Може ли допълнително да сложа такъв омаслител?
Къде може и колко струва горе долу това?

Публикувано на: 23 Яну 2012 09:40
от chukov
Разгедах няколк отеми тук във форума. Не разбрах само дали има шанс колата да изкара без смяна на клапани или евентуално на глава стотина хиляди километра

Защото аз карам по около 18000 на година

Публикувано на: 23 Яну 2012 10:15
от desotodorov
Във форума има тема специално за тези "омаслители". Моето лично мнение на бивш ползвател на такава (демонтирах я), е че няма как да има ефект от нея...поне не както го предписват от фобос и другите сервизи - 1л течност/10к км, според мен за да има някакъв ефект, ще трябва да е 1л/1000км...ама тая течност струва 40лв литъра, така че - направи си сметката сам...освен това - и аз преди да монтирам на моята метанов инжекцион BRC ходих до Фобос...и на мен ми казаха че на японските коли са им слаби клапаните и т.н. глупости, с които да оправдаят монтиратнето на "системата". Моя ДВГ не е VVT-i, при тях наистина може да са по-тънки клапаните и вследствие на това да прегряват - НО - тъпата им ситема за "омасляване", която всъщност уж понижава температурата в горивната камера, според мен няма да им помогне...ще помогне за подобряване благосъстоянието на всички газаджии обаче.
"Системата" се състои от пластмасово шише и жигльор (регулируем) и тръбички, 2009г. - това удоволствие ми струва 110лв...дори горещо ми беше препоръчана "електронна" такава система, където количеството се регулира от цяло компютърче -250лв...
Ако си много навит да си сложиш такава - мога да ти предоставя моята "система", имам и почти цял литър от вълшебната течност. Цената ще е символична :whistle:

Публикувано на: 23 Яну 2012 10:39
от chukov
Аз изобщо не държа
карам вече 30000 км и вчера случайно разбрах за този проблем
затова и питам.
На мен пък във Фобос в Плевен изобщо не ми казаха, че има проблем и не са ми предлагали такава система
Уредбата ми я монтираха преди почти 2 години

Задължително ли изгарят клапаните или това става в определени случаи?

Публикувано на: 23 Яну 2012 10:46
от desotodorov
Ами - аз карах със системата 50к км, от 25к съм без нея и не виждам признаци за проблеми. То пък и предишните 50к системата беше "работила" по такъв начин, че беше "омаслявала" - не, ами направо удавила в течност МAP сензора на ДВГ, вследствие на некадърен монтаж. Така че - карай си с кеф колата. :thumbsup:
Клапаните изгарят, когато двигателя работи предимно с бедна горивовъздушна смес ...т.е. - зависи от това как е настроен ГИ за различните режими на работа.

Публикувано на: 23 Яну 2012 17:08
от saho
А в момента има ли някакъв проблем с колата, как работи на газ, лампи светят ли?

Публикувано на: 23 Яну 2012 18:03
от chukov
Никакъв проблем няма. Нищо не свети и върви перфектно

Струва ми се, че като е студена на бензин малко се удавя като върви на ниски обороти, забива муцуна сякаш. Иска малко да подам повечеко.
Но това може и да е нормално не знам

Публикувано на: 23 Яну 2012 18:47
от saho
Значи настройките са перфектни, и ако не вдигаш често над 4-5 хиляди оборота на газ не би трябвало да има проблем. И аз ще слагам някога...

Публикувано на: 23 Яну 2012 20:14
от Джамбазов
Истината е в регулирането кадърно на клапани на всеки 60к км, само че на повечето е с лифтери и си е торба пари. Иначе гнездата и клапаните изкарват три регулирания. Това го казвам на база на опит с таксиметрови ZZ мотори с газови инжекциони, добре подържани.

Публикувано на: 24 Яну 2012 17:15
от saho
Джамбазов написа:Истината е в регулирането кадърно на клапани на всеки 60к км, само че на повечето е с лифтери и си е торба пари. Иначе гнездата и клапаните изкарват три регулирания. Това го казвам на база на опит с таксиметрови ZZ мотори с газови инжекциони, добре подържани.
Може ли по подробно да разясниш как са нещата при ZZ моторите на газ, защото доста съм търсил но няма никой като теб да се е сблъсквал с проблема. За много хора ще е от полза. Клапаните - нови, ами леглата, после реглажа, цени...

Публикувано на: 24 Яну 2012 19:12
от Джамбазов
Ами ремонт като ремонт. Не помня цените, но ремонта кадърно по спомен излизаше малко под 2к. Говоря за оригинални части и направен без компромиси за качество.
На база на опита на съвременна Тойота на газ, повече газ няма да сложа. Сложих газов инжекцион на предишният ми Ярис 2008г. на 12к км беше тогава, понеже имам познат собственик на голям сервиз за такива уредби. Е няма такава мъка, побеля ми косата за 6 месеца. Продадах Яриса само заради ядовете по тая система. Загубих 4к от цената за 8 месеца но накрая щях да го подаря. Не исках даже жена ми да ме вози в него. Веднъж смяна дюзи, два пъти компютър, веднъж се скъса маркуча и щях да се запаля. Безброй регулировки и нито една не ми хареса. За по старите коли е ок, но за такива с ВВТИ не става. Сега имам Корола 1.4 2003 и Ярис 1.0 2008 (и ТЛК но дизел) и НИКОГА няма да им сложа газ и пари да ми дава някой, а уредбата да е без пари.