Страница 1 от 1

Carina E 4A-FE - смяна на съединител - кратък туториъл

Публикувано на: 21 Яну 2012 02:20
от CuMo
След като декември месец смених съединителя, реших паралелно с бъзикането по новия си сайт, да напиша един кратък туториъл за подмяната на съединителя.
Разбира се, не претендирам за голяма точност и изчерпателност, но мисля, че материалът дава основни насоки на начинаещите. cool.gif

Надявам се, да съм бил полезен, ето и линк към статията:

http://arabov.biz/index.php/projects/auto

Публикувано на: 21 Яну 2012 08:59
от desotodorov
Браво колега - добре си го описал , а снимковия материал ще е от помощ и на колегите на които им предстои смяна на съдинителя - но не знаят като как изглеждат чарковете wink.gif
Моя също ще трябва да го сменям скоро... преди около две години и 70к км от ПитСтоп ми казаха че едва ли ще изкарам повече от 10к с него... cool.gif аз обаче карам камионджийската - двойно амбриране + междинна гаС и пр. - така че да живее повече. :thumbsup:

Re: Carina E 4A-FE - смяна на съединител - кратък туториъл

Публикувано на: 21 Яну 2012 10:07
от martod
CuMo написа:След като декември месец смених съединителя, реших паралелно с бъзикането по новия си сайт, да напиша един кратък туториъл за подмяната на съединителя.
Хубаво си направил :thumbsup: ама на този Японски лагер да беше му сложил и Японски съединител .. tongue.gif
biggrin.gif

Публикувано на: 21 Яну 2012 12:07
от CuMo
NKK феродовият диск е произведен в Япония.
Така пише на него. Ако се вгледаш на първата снимка в дясно, ще го видиш.

Ако говорим за Valeo притискателя, то той е Made in Korea.

Публикувано на: 22 Яну 2012 12:07
от mafiota
И аз да подкрепя темата с един много добър материал от братушките :thumbsup:

http://www.carina-e.ru/viewtopic.php?f=5&t=8441

Публикувано на: 22 Яну 2012 22:21
от max-2
На мен ми се струва, че това с километрите живот е малко пресилено (100-200к), мисля, че може много повече. Просто се налага едно почистване на аксиалния лагер, защото се движи трудно по оста заради полепналия феродов прах. Затова може би е лоша идея да се маже с грес там. Иначе почистването става много лесно - има една дупчица на маншона на вилката. През нея вкарах сламката на голям флакон вд40 и на няколко пъти го изпръсках половината, но трябва да се внимава и да се пръска само по оста и далече от феродото. Между пръсканията натисках съединителя по десетина пъти. Педала стана много лек, като на следващия ден се наложи да пръсна малко смазка за мотоциклетни вериги, защото почна да се чува прискърцване при натискане и отпускане на педала.

И да питам нещо накрая: Може ли да стигне до нитовете феродовия дори и да работи нормално без приплъзване? Или когато е изтънял толкова няма начин да не пребоксува преди да стигне нитовете?

Публикувано на: 23 Яну 2012 13:37
от valcho_91
Аз наскоро сменях съединител на Карината. Феродото беше почти до нитовете и съединителя приплъзваше. :thumbsup: Според мен няма начин да не усетиш,че съединителя е износен толкова много. И между другото, аз го смених на 210к беше оригиналния съединител :whistle:. Явно много зависи от начина, по който е карана колата.

Публикувано на: 23 Яну 2012 13:44
от whitefang
Това с километрите много зависи дали е градско,селско, междуградско. Също така от уменията и навиците на задкормилното у-ство. На учебна кола (почти само градско) надали и 50-60к ще изкара съединителя.

Публикувано на: 23 Яну 2012 14:45
от valcho_91
Съгласен съм колега. :thumbsup:

Публикувано на: 23 Яну 2012 17:18
от mafiota
max-2 написа:На мен ми се струва, че това с километрите живот е малко пресилено (100-200к), мисля, че може много повече. Просто се налага едно почистване на аксиалния лагер, защото се движи трудно по оста заради полепналия феродов прах. Затова може би е лоша идея да се маже с грес там. Иначе почистването става много лесно - има една дупчица на маншона на вилката. През нея вкарах сламката на голям флакон вд40 и на няколко пъти го изпръсках половината, но трябва да се внимава и да се пръска само по оста и далече от феродото. Между пръсканията натисках съединителя по десетина пъти. Педала стана много лек, като на следващия ден се наложи да пръсна малко смазка за мотоциклетни вериги, защото почна да се чува прискърцване при натискане и отпускане на педала.

И да питам нещо накрая: Може ли да стигне до нитовете феродовия дори и да работи нормално без приплъзване? Или когато е изтънял толкова няма начин да не пребоксува преди да стигне нитовете?
немога да си обясня как хода на лагера по първичния вал ще се отрази на работата на съединителя, като вилтака и демпферната пружина му прилагат доста голяма сила сравнимо със съпротивлението което би получил от наслояване на прах по повърхността която се движи?

Публикувано на: 23 Яну 2012 19:06
от max-2
Ами не знам, но е факт. На мен ми каза един майстор че се мие с бензин там, но не посмях. Другото е смяната на спирачна течност редовно и третото-с течение на годините работа в долната помпа влиза фин прах дори и при здрав маншон и става като лепило, иска си почистване само, гумичките и помпата са си като нови. :thumbsup: