Страница 1 от 1
ръчна
Публикувано на: 20 Яну 2012 10:28
от t k d4d
Здравейте на всички! Нормално ли е като дръпна ръчната и повдигна с крик,да не е закована,а да се движи свободно около 15-ина. сантиметра,и ако е защо?Другият ми въпрос е защо от време на време,както си карам се чува едно цвилене от към дискове?Случвало ми се е на задно ляво,карах на втора по чист асвалт и като зацвили хората на спирката си изкривиха чак вратовете да ме гледат.Спрях пробвах на зад -дабре,после напред,нямах проблем.Веднъж с около 100-на км. скорост,впродължение на 1-2 км.пак същото,и още нолко пъти но по слабо.Ако са някви камъчета как се пъхат,вие патите ли подобни неща,и ни се ли драскат дисковете?
Публикувано на: 20 Яну 2012 12:02
от nowyaris
Най-вероятно двигателя не може да събере всичките си коне и са ги наслагали в спирачната система на автомобила.Как се чува цвиленето-на глад или на жажда? biggrin.gif
Публикувано на: 20 Яну 2012 12:27
от kaloyanko
Колега, най-вероятно дисковете ти са се изкривили.Аз имах абсолютно същия проблем със задните дискове.Смених ги и всичко си е наред вече, няма го досадното скърцане.
Публикувано на: 20 Яну 2012 14:21
от Petar
Трябва щом си дръпнал ръчна колелото ти въобще дане помръдва
Публикувано на: 20 Яну 2012 15:59
от nowyaris
kaloyanko написа:Колега, най-вероятно дисковете ти са се изкривили.Аз имах абсолютно същия проблем със задните дискове.Смених ги и всичко си е наред вече, няма го досадното скърцане.
Ако трябва да се сменят дисковете,значи цвилят на глад.Ама може и да не е от дисковете.Накладки,спирачни апарати-щом продължава да се върти колелото..... .
Публикувано на: 20 Яну 2012 17:10
от slowtraveler
Колегата не е написал какъв е автомобила, но навярно е Тойота Корола....
И тя като авенсиса има ръчна спирачка, която не захваща диска, а е барабанна... И често тази ръчна спирачка има известен луфт - захваща здраво, но позволява известно завъртане на колелото...
На авенсиса това 'мръдване' бе около 3-4см - достатъчно да го почувстваш..
Чудил съм се каква е причината - дали челюстите са с луфт??? Но така и не се задълбочих - така го прави от нов...
Ръчната на кашкая е по същия начин (барабан, около който е диска на задните дискови спирачки). И той го има същия луфт, при дърпане на ръчната спирачка...
За скърцането - имал съм противно стържене заради камъче, попаднало между ламаринката на водоотбивача и диска - изкара ми акъла...
Но стържене може да се получи и при износване на накладки, или при износване на диска (когато има ръб)....
И третия вариант - самите накладки да скърцат - обикновено се оправя с прорез по средата на феродото.
Публикувано на: 21 Яну 2012 09:58
от t k d4d
корола д4д 2002г. за ръчната , барабанна е, и може да е и мърдането 5,6,7 см. казвам на око не съм мерил. абе нали върши работа въпреки,че хваща на 14,15 зъб.накладки чисто нови АТ, дискове зачистени на струг,абе не се усещат да са криви.това ат не е май много читаво ,държат, ама след 2000к. почнаха да свирят само при леко натискане на педала.БЛАГАДАРЯ ВИ ЗА ОТГОВОРИТЕ.
Публикувано на: 24 Яну 2012 22:59
от Daria
nowyaris написа:Най-вероятно двигателя не може да събере всичките си коне и са ги наслагали в спирачната система на автомобила.Как се чува цвиленето-на глад или на жажда? biggrin.gif

biggrin.gif biggrin.gif
Публикувано на: 24 Яну 2012 23:47
от Japanese_fever
Petar написа:Трябва щом си дръпнал ръчна колелото ти въобще дане помръдва
x2
Публикувано на: 25 Яну 2012 07:57
от t k d4d
най е точен в отговорите е бавния пътник ,другите само си чешат пръстите.ако бях по близо щях да го черпя едно шкембе в гюрлата
Публикувано на: 25 Яну 2012 09:12
от мехаННика
В случай че си по близо до мен и не ти е минало желанието за черпене biggrin.gif ,ръчната трябва да се регулира на 5-9 зъба,на 14 сигурно сочи в плафона.
Публикувано на: 25 Яну 2012 11:02
от t k d4d
и аз така мисля 5-6 зъба,ама тез от тойота викат -така е.Е виж и на новите са така. И ти си далеч,да ти пратя по куриер АМА ТО КУРБАНА КАТ ЗАЛОЯСА.
Публикувано на: 25 Яну 2012 12:51
от slowtraveler
На авенсиса доколкото си спомням в книжката пишеше 6-9 зъба, което ме бе учудило, защото наистина бе доста голям свободен ход - наистина сочи в тавана..
Но това което е притеснило колегата е луфта след блокиране на гумите от вдигната ръчна спирачка..
Задържането се усеща се като удар когато пуснеш крачната спирачка ако си под наклон и няма значение дали хода на лоста е малък или голям (не е свързано с регулировката на жилото)...
Публикувано на: 25 Яну 2012 16:18
от мехаННика
Без да съм изследвал този факт мисля че се получава така защото накладките за ръчната имат само една опора в щита и по-точно в горния му край.