Страница 1 от 2

Избор на Тойота Корола Е12 ...

Публикувано на: 17 Яну 2012 22:17
от Sky_Knight
Здравейте, колеги!

Досега при избора ми на автомобил не съм използвал "помощ от публиката", но марката Тойота ми е крайно непозната, но с оглед на досегашния ми опит с автомобилите и изобщо автомобилната индустрия след 2001-2-3 година, ми прави впечатление, че остават малко производителите, които са продължили да държат на качеството не само високо, но и изобщо такова... Това малко лирично отклонение.

След като се запитах какво търся, отговорът ми към мен беше много кратък: автомобил от сегмента на Корола\Мазда 3\Civic\Almera\Меган\С4\Голф и т.н. с климатик, въздушни възглавници, ръчна скоростна кутия и да може да поддържа спокойно 120 км/ч скорост. Както се сещате, това е едно много общо търсене и доста непретенциозно от моя страна. Не ме интересуват гъдели като кожен салон, сензори за дъжд и прочие "екстри". Точка А до Б, безопасно и комфортно.

Прочетох доста теми във вашия форум и определено ми направи впечатление, че точно този модел на Тойота попада в голяма степен в обхвата на търсенето ми...

Та да си дойдем на въпроса ... biggrin.gif Ориентирал съм се към два от двигателите 1.6 VVT-I и 2.0 D4-D. Автомобилите, които попадат в бюджета ми са тези от 2005/2006. Можете ли да ме ориентирате тези два агрегата какви проблеми биха имали при закупуване втора ръка от тези години и според вас цени от 11-12000 лв не са ли твърде надути за автомобил 2005 година? Имам и други въпроси, но предполагам ще ми отговорите на тях и без да питам.

Благодаря на всички, които са прочели всичко по-горе и помогнат с мнение по темата! (Малко прекалих с обстоятелствата... rolleyes.gif )

Публикувано на: 17 Яну 2012 22:31
от zi_zi_top
Според мен това са двата най-добри ДВГ на тази Корола. Аз имам от 5 години Корола Вагон Е12, 2,0 Д4-Д, Тера ниво и съм много доволен. Ако намериш запазен екземпляр е много добър избор!
:thumbsup:
Като гледам пазара за Корола 1,6 бензин от 2005 г. тавана на цената е 10 000 лв. и то ако е много запазена, а за 2,0 дизел 11 000 лв. Все пак това са 6 годишни коли и цената им е около 35-40% от фактурната стойност.
Сега пазара е "умрял" и можеш да се пазариш спокойно и да не бързаш, ако не си на зор. :whistle:

Публикувано на: 17 Яну 2012 23:19
от Vesko
Ако искаш да няма електроника... голямата сена :)

ПП: И въздушните възглавници са най-безмислената екстра. Повечето дори и не разбират как работят :thumbsup:

ПП: Може би въздушните въглавници са по-добра PR кампания на волво от хибридите на тойота biggrin.gif tongue.gif

Публикувано на: 18 Яну 2012 08:11
от Sky_Knight
@zi_zi_top Благодаря за мнението!

Предполагам твоята я караш от нова и едва ли можеш да ми кажеш какви проблеми бих могъл да очаквам то дизеловия агрегат smile.gif Например при Рено и Ситроен голям проблем от 2001-2-ра насам е филтърът за твърди частици и недозареждането му с течност. Която освен че е скъпа, ако се остави да свърши прави сериозни проблеми по двигателя в последствие. При Нисан имат една веселба с електрониката на горивната помпа, което в повечето случаи налага ремонт струващ половината стойност на автомобила.

Чудя се и друго нещо - нов внос или закупена в БГ? Мнения?

Публикувано на: 18 Яну 2012 12:41
от ss_mitko
Изборът ти на Корола е много добър.Моята е на 85000км. и до сега само обслужвания съм и правил,няма нито един ремонт,включително и по окачването.При наличието на дупките в БГ.Така че това е колата.

Публикувано на: 18 Яну 2012 15:50
от Me4oKyX
Sky_Knight - дизела няма проблеми двигателя, освен по-капризни дюзи, откъм скапаната ни нафта. Иначе гледан такъв двигател няма никакви грижи като цяло. Само един двумасов маховик има, който е към 1000лв, но той изкарва между 2 и 3 чифта съединители... Разликата между 110 и 116к.с и само теоретична като цяло и това, че 116к.с. вече е ЕВРО4. Но тук нямаш грижи с тъпи течности и такива подобни ЕКО глупости....
Като цяло, повечето случаи от вън вкарана е по-добре, защото до сега не е карана с БГ нафта. А и качеството на изработка се уверих лично, че НЕ е еднакво, но за това ще чуеш още 23562532 мнения... Факт, че вкарана Корола Версо 2.2, същата година като нашето, което купихме ново от Тойота, на почти еднакви километри, просто вноса вози по-добре, работи по-меко и по-тихо.... Като цяло доооста по-добре. Ако си търсиш още кола и има нещо около Пловдив - звънни ще го погледна, че тия дни няколко хубави Короли и Яриси намерих на съфорумници .... biggrin.gif

Публикувано на: 18 Яну 2012 16:28
от zi_zi_top
По принцип и аз съм "за" нов внос. Моята Корола е такава, не съм я купувал нова, а на 4 години на 86 000 км. - без забележки!
Все пак си зависи от автомобила, и от купуваните в БГ може да намериш запазен автомобил.
Като цяло експлоатацията на автомобили в БГ е при по-тежки условия - пътища, горива, шофьори, вандали и т.н., затова внесените от вън както каза Мечокух са в по-добро състояние.

Публикувано на: 18 Яну 2012 17:25
от moloko
Me4oKyX написа:Sky_Knight - дизела няма проблеми двигателя, освен по-капризни дюзи, откъм скапаната ни нафта. Иначе гледан такъв двигател няма никакви грижи като цяло. Само един двумасов маховик има, който е към 1000лв, но той изкарва между 2 и 3 чифта съединители... Разликата между 110 и 116к.с и само теоретична като цяло и това, че 116к.с. вече е ЕВРО4. Но тук нямаш грижи с тъпи течности и такива подобни ЕКО глупости....
Като цяло, повечето случаи от вън вкарана е по-добре, защото до сега не е карана с БГ нафта. А и качеството на изработка се уверих лично, че НЕ е еднакво, но за това ще чуеш още 23562532 мнения... Факт, че вкарана Корола Версо 2.2, същата година като нашето, което купихме ново от Тойота, на почти еднакви километри, просто вноса вози по-добре, работи по-меко и по-тихо.... Като цяло доооста по-добре. Ако си търсиш още кола и има нещо около Пловдив - звънни ще го погледна, че тия дни няколко хубави Короли и Яриси намерих на съфорумници .... biggrin.gif
Мечо ти да не си отворил автосалон бе брат.... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

За внос от вън и аз съм "ЗА" макар че точно защото колата до сега е карана с "вносна нафта" като почне да се кара с нашата и почват разни неща да се случват и то след покупката.
По-скоро защото съм чувал ,че като влезете в завода и виждате как продукцията предназначена за пазара в източна Европа е на отделна линия и "по-близо" до дефектните изработки..... :thumbsup:

Публикувано на: 18 Яну 2012 17:38
от zi_zi_top
moloko написа:...
По-скоро защото съм чувал ,че като влезете в завода и виждате как продукцията предназначена за пазара в източна Европа е на отделна линия и "по-близо" до дефектните изработки..... :thumbsup:
Това наистина ли го вярваш? ohmy.gif

Публикувано на: 18 Яну 2012 17:42
от Me4oKyX
ZZ - странно, но определено има доста вярно в това твърдение, за наше съжаление.... Просто зависи какво качество иска КУПУВАЧА, т.е. Тойота Болканс уж....

Публикувано на: 18 Яну 2012 17:55
от zi_zi_top
В Тойота Моторс не работят Андрешковци и качеството на продукцията е еднакво и за Австрия и за Зимбабве. Нивата на оборудване и продуктовата гама са според маркетинга на съответния регион и държава, НО КАЧЕСТВОТО на цялата продукция е по стандартите на Тойота.
Не се излагайте с "двете поточни линии". Имам познат, който е посещавал турския завод на Тойота и не е видял да има 2 поточни линии, а и практически не е възможно да има. Да не говорим, че това противоречи на философията и фирмената политика на Тойота за стандарти в качеството.

Публикувано на: 18 Яну 2012 18:39
от ss_mitko
zi_zi_top написа: Като цяло експлоатацията на автомобили в БГ е при по-тежки условия - пътища, горива, шофьори, вандали и т.н., затова внесените от вън както каза Мечокух са в по-добро състояние.
Не съм съгласен с вас.Знам в какво състояние се вкарват автомобили и как се нагласят за продажба,един приятел само с това се занимава.Разгледай обявите на коли в Германия,Италия и др.Сравни цените там и тук, е няма разлика.За експлоатацията там да не говориме.Има и много добри и изгодни коли но трябва да имаш късмет,аз предпочитам колата да е карана само в БГ.

Публикувано на: 18 Яну 2012 18:56
от zi_zi_top
Случаи разни, приятели също... smile.gif
Като цяло в БГ са малко хората, които си поддържат автомобилите като теб, мен и още една шепа хора. Повечето нищо не разбират и когато се стигне до ремонт търсят "тънкана части" и квартални майстори в гаражи, зареждат крадено гориво или от нелегални бензиностанции, използват евтино масло и консумативи. Тези неща не се случват в Западна Европа.
Не си прави изводи от частни случаи. :thumbsup:

П.С. Само за гаражните майстори не съм съвсем прав, защото и там има "пенкилер" сервизи.

Публикувано на: 18 Яну 2012 20:13
от Sky_Knight
Темата доста се изпълни biggrin.gif

Самият аз досега имам горчив опит и от двете неща - и нов внос и купена от БГ собственик. За съжаление и в двата случая попаднах на дребни тарикати. Масовката са такива. Предния си автомобил продадох преди малко над 1 г - Нисан Алмера 2001, 1.8 двигател. Причината беше, че не ми трябваше автомобил тогава. Но когато я продавах, описах във форума на нисан всичко, което й имаше, което трябваше да се прави по нея (например, смяна на предни и задни дискове), продадох я с комплект зимни и летни гуми на по 1-2 години и това всичкото за 5000 лв. По мобилето и другите обяви вървяха около 6-6500 лв... Аз прецених, че ако ще я продавам на някого, то нека по-добре за него да бъде също изгодно да си я купи и поддържа както трябва... Та така... Знам, че балъците като мен са малко и затова се чудя дали нов внос или от БГ... Като че ли клоня повече нашенска.

Малко по-късно ще нахвърлям някои линкчета към обяви, ако на някой му се занимава да хвърли един поглед. А да, най-много ме е страх да не уцеля ударен автомобил. Досега все такива ми се падат и все някакви малоумни проблеми вследствие на това са имали... Я ръжда, я някой кабел и някой чарк недонаместени....

Благодаря за помощта! :thumbsup:

Публикувано на: 18 Яну 2012 21:40
от ss_mitko
zi_zi_top написа:Случаи разни, приятели също... smile.gif
Като цяло в БГ са малко хората, които си поддържат автомобилите като теб, мен и още една шепа хора. Повечето нищо не разбират и когато се стигне до ремонт търсят "тънкана части" и квартални майстори в гаражи, зареждат крадено гориво или от нелегални бензиностанции, използват евтино масло и консумативи. Тези неща не се случват в Западна Европа.
Не си прави изводи от частни случаи. :thumbsup:

П.С. Само за гаражните майстори не съм съвсем прав, защото и там има "пенкилер" сервизи.
Отдавна съм разбрал ,че ако искаш да минеш тънко после ти излиза дебело.Прав си ,че повечето хора у нас се опитват да минат тънко.Но аз искам да ти кажа ,че повечето коли който се вкарват са с някакъв проблем и тук просто се замазва положението и се продава.