Страница 1 от 1
Информация за Toyota Land Cruiser bj73
Публикувано на: 17 Яну 2012 15:13
от armi
Здравейте купих си джип Toyota Land Cruiser bj73 с двигател 2.5 td 5 цилиндров . Явно този двигател се среща рядко , защото по каталозите не мога да намеря нищо.
Разбрах, че е 74kw 101ps от една обява за продажба .
Трябва да сменя маслото но не знам колко литра събира мотора , защото щеката на двигателя е счупена . Интересува ме с верига ли е , защото не виждам ангренажен ремък
Ако някой има информация за този двигател нека пише . Благодаря
Публикувано на: 17 Яну 2012 15:20
от ss_mitko
Публикувано на: 17 Яну 2012 15:44
от armi
На първия линк го няма модела .
На втория ми дава че двигателя е 3400 дизел , а моя е 2494 тд
Europe
Year
12/1988
Make
TOYOTA
Model
LAND CRUISER
Frame
BJ73
Vehicle characteristics
GRADE: VM: EQUIPPED WITH VM ENGINE
DESTINATION: EUR: EUROPE
BODY: HT: HARDTOP
DRIVER'S POSITION: LHD: LEFT-HAND DRIVE
ENGINE: 3B: 3400CC DIESEL
FUEL SYSTEM: DSL: DIESEL
BUILDING CONDITION: CBU: COMPLETELY BUILT UNIT
Публикувано на: 17 Яну 2012 17:26
от Владислав
Дай шаси да видя ще изровя ли нещо.
Публикувано на: 17 Яну 2012 18:17
от armi
Шаси TW0V0BJ7309503921
Намерих за всички течности по джипа стават за всички автомобили
http://www.maslo.bg/katalozi.html
Не мога да намеря данни за двигателя
Публикувано на: 17 Яну 2012 19:31
от ss_mitko
armi написа:Шаси TW0V0BJ7309503921
Намерих за всички течности по джипа стават за всички автомобили
http://www.maslo.bg/katalozi.html
Не мога да намеря данни за двигателя
Да не ти е сменян двигателя?Може да не е от тази кола.
Публикувано на: 17 Яну 2012 20:00
от dimivan
А може и някой някога да го е регистрирал с по-малък двигател за да спести някой лев

.
Публикувано на: 17 Яну 2012 21:04
от Джамбазов
Честито!
Жестоко си се прецакал.Първо се чете, после се купува. Това е много къса серия правена в Испания или Португалия мисля. С италианския ВМ двигател който не става и за чеп за зеле. Пука глави по често от смяна на маслото. Познава се по отделните глави на всеки цилиндър. Отделно колата няма и антикорозионната защита на японските и доволно гние. Другото е, че това не се разпознава по електроните каталози и търсенето на части е приключение. Самата джипка е с ресорното окачване на истинска БДжей, но мотора няма никаква сила и колата е силно импотентна. Истинските гуми на това са 33-35 инча, но с тоя мотор ще трябва да се кара само на бавни. Тойота от тези години ги е срам от две неща. Тоя джип и Пежо двигателя на Королата малко по късно.
Публикувано на: 17 Яну 2012 21:23
от dnedkov
Ти му е_а майката на колегата.
Публикувано на: 17 Яну 2012 21:24
от jim_beam
джамбазов да не се бъркаш нещо? тия итал. двигатели с отделните глави не ги ли слагаха в крайслерите и джип,но те са 4 цил. 2.5тд доколкото знам.за пукането иначе е така,итал. боклуци са.но за сметка на това са много евтини,един приятел наскоро ги смени на крайслера,някви жълти стинки бяха.
пс> тези мотори са без ремък и без верига,а са зацепени със зъбни колела,демек грешка няма как да стане!вечни,като изключим главите и турбото!

Публикувано на: 17 Яну 2012 21:25
от Джамбазов
Спестявам му доста време през което ще ги открие всичките тези неща.
П.П. Има и с 5 цилиндъра
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_VM_Motori_engines
Вземи синтезирано
HR 588 OHV
2.5 L (2,494 cc/152.2 cu in) I5, with two (pushrod-actuated) valves-per-cylinder and indirect fuel injection (Bosch or Spica). 88.0 x 82.0 mm. This engine is a five-cylinder version of the 2-litre HR488, and also used KKK turbochargers.
Applications:
1983–1986.05 Alfa Romeo Alfa 6, 112 PS (82 kW) at 4,200 rpm and 240 N·m (177 lb·ft) at 2,400 rpm[15]
1987-? Toyota Land Cruiser II BJ73, 99 PS (73 kW) at 4,000 rpm and 220 N·m (162 lb·ft) at 2,600 rpm (Italian market only)[16]
Сега интересната част. Пътреки, че са еднакви не са еднакви. Като компановка са едни и същи, но имат разлики в камбаните и не са plug and play.
Публикувано на: 18 Яну 2012 11:53
от armi
Благодаря дадохте ми доста насоки къде да търся.
Двигателя е с ангренажни колела и дава доста дефекти при лоша експлоатация / поне според форумите / трябва да не се пържи / бавно оборотен дизел /.
Надявам се да него правя защото е на 70 000 км и като цяло е доста запазен .
Публикувано на: 18 Яну 2012 18:15
от Джамбазов
Като цяло в БГ няма коли над 200к км. Тези нов внос като са изпрани за до 150к. Пусни някоя снимка, че стана интересно с тези километри. Королата ми на 220 реални, купувана нова в БГ е значително по запазена от тези на 60-110к по къщите. Дано нямаш никакви проблеми с колата. Ако има нещо, казвай, ще помагаме. Само не прави грешката да сменяш глави. Сдаде ли багажа първата минавай директно на японски мотор. Иначе влизаш в една неприятна поредица с неприятни последствия за джоба ти. А и такава глава се купува САМО НОВА. Имат си определен живот на брой изстивания и загрявания. Като се скапе едната, малко след това си отиват и другите, не е проблема прегряването.
Имам въпрос
Публикувано на: 24 Ное 2014 20:47
от venci_n
Решил съм да си купя тойота ланд крузер но незнам какъв двигател да избера 2.4тд 2.5тд или 3.4 атмосферен хеви дюти мотор. Искам съвет,благодаря.