Страница 2 от 3

Публикувано на: 18 Яну 2012 07:06
от nowyaris
jim_beam написа:
TATI написа:
jim_beam написа:ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
и за варта се чува същото,всеки е почнал да прави еднодневки,да прескочи гаранцията и в гюма. unsure.gif
аве я да си поръчам оригинален,какво се правя на маймуна,5г е без грешка! mad.gif

пс> може ли някой да провери колко струва в тойота бг за рав4 дизел?
http://www.toyota.bg/Images/Leaflet%20B ... 096254.pdf

мерси колега!
има още нещо,акумулаторите,които се продават за оригинални,не са същите като тия,с които идва колата.един колега немец си беше взел,пишело само тойота,made in spain.
дойде ми на ум,евентуално да склоня някой продавач да ми изкара ориг. акумулатор от някоя нова кола и да и сложи тоя испанския,дето ги продават за оригинални.бай ганювски малко,ама ми се вижда най-добре.даже едно малко може да го почерпя по случая... laugh.gif
Говори за двама-моя е доста по-мъничък,а ще черпя и двама ви голямо.

Публикувано на: 18 Яну 2012 08:00
от slowtraveler
Колеги, за акумулаторите има друга тема....
Но конкретно в случая - сами знаете, че тойота има заводи из целия свят... Да не очаквате в тая част на света търговците заради сините ви очи да поръчват акумулаторите от този завод, откъдето поръчват японците за тяхното производство (ако автомобила е японски)???
Едва ли например на турската корола акумулатора е японски....

П.С. на маздата бе японски обслужваем Панасоник, но тя си е произведена там...

Публикувано на: 18 Яну 2012 08:30
от Kiki
И аз смених оригиналния 6.5 годишен акумулатор с "Варта" 100Ah wink.gif и се наложи само да нактроя отнова станциите на радиото и обуча стъклата.
Варта-та е перфектна вече една година. smile.gif

Публикувано на: 18 Яну 2012 11:01
от slowtraveler
Kiki написа:... и се наложи само да настроя отново станциите на радиото и обуча стъклата.
И аз друго не съм правил (е, 'настройката' на ESP и 'завиващите' фарове не се брои - завъртане волана в двете крайни положения)...
Темата я пуснах за да не се шашка някой ако първите километри след смяна на акумулатор автомобила не се държи адекватно...

Публикувано на: 18 Яну 2012 15:59
от SFINKS
Това е ефект явно само при Мазда biggrin.gif
При няколко тойоти съм свидетел след половин една година без акумулатор , слага се батерията , върти се ключа и заминава без замисляне wacko.gif

Публикувано на: 18 Яну 2012 17:54
от slowtraveler
Колега, май не четеш внимателно. И аз завъртях ключа и заминах без замисляне. Колата си вървеше идеално, без никакъв проблем. А след навъртането на 40-50км нямаше никаква разлика в празния ход в сравнение с преди откачането на акумулатора. И ако не гледах внимателно таблото и тахометъра, можеше да не забележа аномалията (единствено изгасването на паркинг може да се каже за 'проблем', и то се е случило навярно поради по-бавната реакция на клапана за празен ход - след това дори се 'уплаши' и прекомпенсира и държа оборотите около 1200)
Няма никакво значение дали си изключил акумулатора за 1 минута или за 1 година - когато не е с енергонезависима памет ЕКУ-то си забравя корекциите почти моментално (колкото да се поразредят кондензаторите). Май немците започнаха да правят вече с енергонезависима памет за тея корекции.
Ефекта не е само на мазда, а съм го наблюдавал на почти всичките ми автомобили от различни марки, на които се е налагало откачане на акумулатор (и на Авенсиса)...
Ако оставиш автомобила на място да поработи десеттина минути, то не би усетил нищо....

Публикувано на: 18 Яну 2012 19:42
от ALTEZZA
tova e mnogo tipichno za Camry 2002-2006 modela, sled kat se smeni akumulatora, idle se precakva, poniakoga daje ne mojesh da darjish kolata na iadle. sashtoto sam go zabeliazal i na Corolla i Matrix sled smiana na ECU(sega ima recall za podmiana na ECU, ta chesto go pravim). opraviata e da ostavish kolata da raboti izvestno vreme na idle i se nadiavash da go nauchi, no sam zabeliazal che pri niakoi koli tova e pochti nevazmojno(sled 15 vse oshte raboti na prekaleno niski oboroti, ili dori niakoga izobshto neshte da raboti, kolata postoianno gasne). drugoto reshenie e da se pochisti Throttle Body-to, sled tova oborotite daje satavat visoki za izvestno vreme...

Публикувано на: 18 Яну 2012 20:05
от slowtraveler
Досега винаги колите ми са се оправяли безпроблемно, но все пак известна експлоатация/време е нужно, преди да влязат в напълно стандартните норми...

Публикувано на: 18 Яну 2012 20:42
от Georgimitrovich
Почти всички коли с елекронен дросел имат нужда от обучаване на дросела след сваляне на ак. Дросела се самообучава длед известно време както си описал или като запалиш колата десетина пъти wink.gif

Публикувано на: 12 Мар 2012 11:20
от t k d4d
zi_zi_top написа:На Королата съм откачал акумулатора и като я запаля след това единственото, по което се познава е, че трябва да си настроя часовника, станциите на радиото и да си обуча ел. стъклата.

В книжката на Корсата за бензинови ДВГ е описана процедура след откачане на акумулатор: 1. Запалване и оставяне на ДВГ на празен ход до достигане на работна температура и 2. Изминаване на 2-3 км с променлив режим на движение.
Понякога не съм спазвал тази процедура и съм подкарвал веднага, тогава съм усещал в началото леко претрисане на светофар, но никога не ми е гаснала.как се обучават ел стъкла

Джим, купи си Bosh S5 или Exide! :thumbsup:

Публикувано на: 12 Мар 2012 14:17
от Not_active_user_1
Проблема съм го имал при МАЗДА 323. Оборотите паднаха 450 след загряването на колата и започна да тресе, но без да гасне. След около 15 км всичко се оправи и оборотите заспаха на 750 колкото трябва да са.
Не знам обаче дали тези 200 оборота са верни на колегата. Повече ми прилича на погрешна подадена информация от ЕКУ-то. При такива обороти всеки бензинов двигател ще тресе и ще гасне.
Интересното е че и на други автомобили съм разкачал акумулатори, даже по цяла зима са били без батерия и никога не съм имал подобни случки, както с МАЗДА.

Публикувано на: 12 Мар 2012 15:11
от slowtraveler
prius 3 написа:...
Не знам обаче дали тези 200 оборота са верни на колегата. Повече ми прилича на погрешна подадена информация от ЕКУ-то. При такива обороти всеки бензинов двигател ще тресе и ще гасне.....
Оборотите не са 200 а са 350-400 (скалата не е линейна и дебелата черта е 500об/мин)...
ЕКУ-то подава явно точна информация, защото оборотите се чуваха наистина изключително ниски (яд ме е, че не вързах ОБД да видя в цифров вид оборотите). А с правилната центровка спокойно могат да се докарат такива стабилни обороти при загрял двигател.
На москвич сме правили празен ход около 400об/мин, без да потрепери двигателя... До него звук едва се чува - само тиктакане..
Но вредните изгорели газове бяха с много високи нива...

Поведение след смяна/откачане на акумулатор Toyota Corolla E15 2008 1.6 124 к.с.

Публикувано на: 11 Сеп 2018 16:01
от j0r0
Здравейте,

От скоро съм в "клуба", като се сдобих с гореописания автомобил Toyota Corolla E150 2008 VVT-i 1.6 91кв./124к.с.

Предварително искам да кажа, че използвах търсачката на форума но смятам, че ще бъде полезно да изясним въпроса напълно.

Откачих минуса на акумулатора(исках да видя какъв ми е лентовия кабел, за да си сложа cruise control) и след като приключих, върнах минуса и го стегнах. Запалих колата но оборотите варираха м/у -200 и 800+, и вибрации от мотора, при подаване на газ оборотите се повишават примерно до около 2000, но след отпускане отново се връщат до по-ниски и започва вариране отново м/у 200 и 800 но не загасва. Реших да направя едно кръгче, колата върви но поне според мен не във оптимален режим защото двигателя стана малко по-шумен, като спрях на няколко кръстовища загасваше. След като я покарах 10 мин. градско спях (ходих до един магазин) след което положението беше малко по-добре започна да държи по-стабилно оборотите на 600(както нормално ги държи). Забелязах днес, че като карах по околовръстния път при малко по-висока скорост (80-90км/ч) за кратко сякаш пак се появи шум от мотора но по-късно утихна.
Колата принципно работи доста тихо и спокойно.

Попаднах само на една тема по въпроса от slowtraveler: viewtopic.php?t=19580, в която zi_zi_top казва, че има процедура за стартиране на Корса за бензинови ДВГ след откачане на акумулатора (аз търсих такава процедура за Corolla-та но не намерих в сервизната книжка от ей тук https://www.toyota.com/t3Portal/documen ... 12B28U.pdf:
1. Запалване и оставяне на ДВГ на празен ход до достигане на работна температура
2. Изминаване на 2-3 км. с променлив режим на движение.


За да премахна всяко съмнение останало в мен, а и смятам полезна информация за всички, нека хората с повече опит и знания да се произнесат по въпроса има ли такава процедура, ако има нека я споделят(дали е тази описана по-горе или друга) и проблем ли е ако не е спазена процедурата.
 ! Съобщение от: slowtraveler
Мнението е слято с вече съществуващата тема...

Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор

Публикувано на: 11 Сеп 2018 16:36
от slowtraveler
Процедура - силно казано...
Отново да опишем причината за тази реакция на двигателя...
ЕКУ-то по време на работа на двигателя натрупва корекционни параметри на база данни от сензорите, и така оптимизира работата на двигателя.
При изключване на акумулатора ЕКУ-то забравя тези корекционни стойности и стартира работата с базови параметри. При които двигателя работи, но не оптимално...
В същият момент започва да натрупва наново информация за корекционните параметри, така, че отново да заработи перфектно когато натрупа достатъчно количество...
Както и да караш - колата пак ще се самонастрои, но и трябва време за да натрупа достатъчно информация..
Разбира се - трябва и нормална работна температура, защото през останалото време не винаги сместа е идеалната и т.н..

Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор

Публикувано на: 11 Сеп 2018 17:08
от j0r0
Мерси за информацията slowtraveler.