Страница 1 от 4

Land Cruiser 150 (120) чип тунинг - пет въпроса.

Публикувано на: 12 Яну 2012 10:46
от cruise lander
Обмислям чип тунинг за Land Cruiser 150 с мотор 1KD-FTV 5 speed Automatic. Тойота Балканс предлагат чип PZ456J977300. Въпросът ми е, дали някой от вас вече е правил тунинг с този чип (предполагам, въпросът е еднакво валиден и за собствениците на LC 120) и какъв е ефектът от това? Интересува ме:
1. усеща ли се промяна в мощността и ускорението?
2. има ли промяна в поведението на предавателната кутия - по-ранно включване на по-висока предавка, по-дълго задържане на по-висока предавка...?
3. има ли промяна в разхода на гориво при запазени характеристики на шофиране и каква?
4. може ли някой да ми даде оригинална техническа спецификация на чипа и неговия принцип на действие? От ТБ такава не дават, а и никъде в и-нет не намерих.
5. имате ли информация за други чипове, на други фирми?

Извинявам се, ако въпросът вече е поставян, но не можах да намеря нищо по темата тук.

Публикувано на: 12 Яну 2012 13:23
от Джамбазов
Върви повече в същото време гори същото. Влияе върху налягането на впръскваме, момента на впръскване, времето на впръскване на горивото и налягането на турбото. Настройките са толкова финни, че не се хваща разликата. Гледал съм данни в реално време със и без оригинален чип на един и същ автомобил неведнъж и няма разлика в показанията. Най-много съм усетил разликата в Германия с тяхната нафта, но и в България си се усеща. Скъсява ресурса на дюзите, турбото и мотора с десетина двадесет процента. Ти си преценяш дали си струва. В цялата мрежа на Тойота хората който могат да ти обяснят се броят на пръстите на едната ръка.

Не си слагай така наречените "пауър бокс" - няма такъв смях. Вдига само налягането на дюзите като лъже компа за стойноста от датчика на рейла. Усеща се повече мощност, но скоро си купуваш дюзи, на втория комплект дюзи и помпа.

Публикувано на: 12 Яну 2012 13:54
от cruise lander
Джамбазов, благодаря ти! Ти отговори на шестия въпрос - как се отразява тунинга на живота на двигателя :) Ако наистина повишената мощност е за сметка на живота на двигател и части, то решението е ясно. Интересното е, че както ти казваш, оригиналния чип променя както налягане/количество и тайминг на горивото, така и работата на турбото.
Уви, напълно си прав за компетенциите на сервиз ТБ! Аз и един човек не успях да намеря. И, което е по-стряскащото, не разполагат с техническа информация за чипа. Искат купчина пари за нещо забулено в тайнство и мистерия. Наслушах се на тълкования и хипотези.

Публикувано на: 12 Яну 2012 15:54
от LordDigital
Най-голямата грешка която може човек да направи е да си инсталира ЧЕП тунинг без да види дайно графики преди и след на неговата кола със горивото което той ползва wink.gif

Публикувано на: 12 Яну 2012 16:59
от Джамбазов
Безплатен обяд няма wink.gif

Публикувано на: 12 Яну 2012 21:10
от Me4oKyX
НЕ влияе на надув на турбото, но това е друга тема.... Не съкращава и живота на двигателя, даже напротив, но това също не ми се коментира.... Общо взето, ЧИП-а на ТБ е бокс, който има зададен контрол на време за впръскване - иначе си е чист пауър бокс. Колега, ако искаш да уточним, звънни ми направо, щото тук ще настане БЕСЕН спам, как не може и няма начин, но просто и ясно, Круйзер 120 163к.с. сега ускорява за 9 секунди до 100км/ч, разхода градско в Пловдив на КЪСИ разстояния е 8,8-9,3л/100км.... При това работата на мотора е по-тиха, по-мека и определено в пъти по-добра... Лорда е прав, незнам колко к.с. е колата, нямам време да се занимавам с нея сега на дино да ходя, но от 12,7 сек до 100км/ч, до 9 секунди, си е доста приятна разлика :thumbsup: И НЕ струва 1800 евро да се направи това, че може и повече да искат ТБ ..... Звънни ми или пиши на ЛС, защото нямам желание да влизам в спорове с едни и същи хора за едни и същи неща. .... Ако ли не - ти си знаеш, жив и здрав и безаварийни километри :thumbsup:

Публикувано на: 12 Яну 2012 22:36
от mafiota
Автора на темата може да получи повечко инфо тук:

http://www.adler-auto.bg/chiptuning.html

това е един от доста сериозен разбирач занимаващ се с напомпване на чипове.

Публикувано на: 12 Яну 2012 22:41
от Me4oKyX
mafiota и човека от сайта са прави - това го пропуснах - всичко написано предишния ми пост е при положение, че е направено както трябва, а не 5 за 4 или от шемети, които искат само да ти вземат торба с пари biggrin.gif

Публикувано на: 12 Яну 2012 22:47
от mafiota
Жалко че на Карината не може да се подмени чипа, т.е. няма смисъл де, щото по електроника повече от това няма накъде sad.gif

Публикувано на: 12 Яну 2012 23:10
от Vesko
Не знам за повербокс-а, ама за ТТЕ ми е чудно защо правят бокс като могат просто да напишат нов фирмуер за ЕКУ-то.... biggrin.gif

Публикувано на: 12 Яну 2012 23:45
от Me4oKyX
Vesko - как защо - за пари.... че иначе разликата ще е малка с новия модел и хората няма да имат толкова желание да купят новата.... А така си взимаш новия модел, който заводско е с този нов фърмуер и после пак бокс.... biggrin.gif Кинти, кинти и нищо друго.... За да се продават новите.... Мафиоте - докарай Каринката да видиш как не може повече.... ще полудее Уекинко Каринчо laugh.gif

Публикувано на: 12 Яну 2012 23:47
от Vesko
То е ясно че е за пари. Въпросът е зашо не програмират новсофтуер,а правят бокс. В първият случай пак могат да вземат съшите пари за упдейта, и да не влагат пари в хардуер biggrin.gif

Публикувано на: 12 Яну 2012 23:51
от Me4oKyX
Фирмена политика... пък и хардуера, надали им струва повече от 5-10лв на тях лично :whistle: Процента печалба е огромен, пък и така не дават пълен достъп на представителите на марката ... За да го качат нов фърмуер, ще трябва да имат пълен контрол над ЕКУ-то е другите компове по колата, пък така нема нужда ... А контрола се запазва biggrin.gif

Публикувано на: 13 Яну 2012 00:06
от jim_beam
колега ако е тте чипа това е най-оптималното,понеже е единствения начин да се запази заводската гаранция на колата(toyota)!
иначе едни от малкото сериозни са хопа(http://www.hopa-tec.de/),за новия LC:
'...Toyota Land Cruiser mit 205 PS und 480 Nm!

02.03.2010 "Neu" Toyota Land Cruiser J150 3,0l mit 205 PS und 480 Nm

Die serienmäßige Leistung von 173 PS wird auf 205 PS erhöht. Das von 410 Nm auf 480 Nm...'

те също поемат гаранция за определено време на определени компоненти.
евтините powerbox-ове лъжат ECU-то с по-ниска темп. на горивото,впоследствие се впръсква повече гориво.завършва фатално за мотора,но не ми се впуска в търсене на снимков материал.
един съвет-не прави тунинг на кола с автом. скорости! :thumbsup:
да,и джамбазов е прав за обяда... wink.gif

Публикувано на: 13 Яну 2012 00:09
от Me4oKyX
jim - а ЗАЩО !?? 5 степенния автомат на Круйзера е същия като на Лексус LX470 - лексус аналога на Круйзера, но с доста едър бензинов двигател..... Така че при правилно стопанисване, автомата е ЧУК, няма трошене :thumbsup: