Страница 1 от 1

Твърд педал на спирачката Карина

Публикувано на: 11 Яну 2012 15:12
от valcho_91
Колеги мисля, че сам може да съм си повредил колата. От около половин година придобих навика да гася колата преди да я вкарам в гаража и понеже има лек наклон го използвам, за да я вкарам в гаража без да я паля като ползвам спирачката. Вчера усетих, че педала на спирачката е доста твърд когато го натискам преди да запаля.След като запаля нямам проблеми, но преди не беше така... Някакви идеи каква може да е причината?

Публикувано на: 11 Яну 2012 16:24
от CuMo
Може и да не си я повредил.
Направи следното: Запали да работи и натискай педала на спирачката през около 2-3 секунди? Ако на всяко натискане е нормално мек и не се втърдява - сервото на спирачките работи нормално.

Опитай и в движение да направиш същия опит: Да спираш на порции с натискане и отпускане на педала през една две секунди: Ако спира нормално при всяко натискане - би трябвало пак всичко да е окей.

По принцип сервото има "запас" за 2-3 натискания с мек педал на изключен двигател. След трето, четвърто натискане е нормално да се втвърдява педала.

Ако усещаш силно втвърдяване, по-лошо спиране и нужда от по силно натискане за спиране и при работа на двигателя, тогава отивай за проверка.

,

Публикувано на: 11 Яну 2012 16:50
от valcho_91
Колата си спира нормално както и да натискам педала при условие, че работи. Притеснява ме този запас, за който говориш че преди го имаше и точно него ползвах, за да спра колата в гаража. А сега ако не е запалена колата педала е твърд сякаш вече съм натискал няколко пъти педала...

Публикувано на: 11 Яну 2012 17:16
от CuMo
Ами изтърва по малко въздух, рано или късно се случва и трябва ревизия. Ако искаш колата да е на 100% ще трябва да ти го прегледат.

Публикувано на: 11 Яну 2012 20:47
от max-2
На моята Карина като я взех така се втвърдяваше педала като постои няколко часа, но след месец-два интензивна експлоатация се оправи сама. Вече няколко години си държи вакуума и на другия ден педала е мек и силен :thumbsup: Иначе на всяко палене първо натискам спирачката(safety first!), след това съединителя и тогава паля и веднага пускам съединителя ако няма да тръгвам.(това май влиза в другата тема, в която ме домързя да пиша) Даже лятото палех без съединител по едно време да щадя аксиалния лагер на коляновия вал.biggrin.gif
Предполагам, че има някакво клапанче и е било зацапано с нещо...

Публикувано на: 12 Яну 2012 02:36
от valcho_91
Нещо не ми се вярва да се оправи само... unsure.gif

Публикувано на: 12 Яну 2012 20:14
от CuMo
Като натискаш педала да чуваш някакво съскане?

.

Публикувано на: 13 Яну 2012 17:03
от valcho_91
Да, чува се, но само като натисна рязко... А по-интересното е, че като угася колата и се заслушам се чува съскане около сервото и си мисля, че клапанчето е развалено... wacko.gif

Публикувано на: 13 Яну 2012 17:49
от mafiota
Възможно е и да губи вакуум. Това е честа повреда при ВАГ групата, но си мисля че ако смуче вакуум може да ти мени и оборотите....., но зависи unsure.gif

Публикувано на: 13 Яну 2012 21:00
от valcho_91
Мисля да сменя това клапанче пък да видим дали ще продължи да губи вакуума wacko.gif

Публикувано на: 15 Яну 2012 20:29
от CuMo
Абе интересно, днес се заслушах на работещ двигател, при мен съска прих ход на педала в посока надолу. Но пък на изгасен двигател има запас за 3-4 меки натискания.

mafiota, при теб как е? На работещ двигател, чуваш ли съскане откъм педала при натискане надолу?
Иначе спирачки си имам, не е като да нямам. Не е като на последните модели, но си спира добре.

Публикувано на: 16 Яну 2012 00:01
от valcho_91
И моята съска така като натисна по-рязко педала при запален двигател... според мен е нормално, защото колата си спира добре (при запален двигател) :thumbsup: