Страница 1 от 2

Питане относно разхода на Corolla 1.4 vvti 2002

Публикувано на: 08 Яну 2012 11:43
от cooler4e
Здравейте,

От около месец съм собственик на Toyota Corolla 1.4 vvti 2002ра, седан.
Опитвам се да разбера точно какъв разход ми дава. За сега по показания на компютъра и по моите изчисления варира около 11-12 на сто в градски условия. Извънградско е някъде около 7-7.5 ако не я настъпвам (до 110). Струва ми се, че този разход е висок.
Когато подавам газ при тръгване моментните показанията на компютъра достигат доста високи стойности от порядъка на 20-30, че и повече на 100. Това нормално ли е?
По принцип когато я купувах в сервиза Пит стоп (София) ми казаха, че трябва да се почисти дроселовата клапа. Дали би имало ефект върху разхода?

Публикувано на: 08 Яну 2012 11:57
от saho
Висок е да. Аз съм постигал извънградско 5 - 5,5. Градско при всеки е различно. Средно общо по бордовия за седем хиряди ми е 6,6 на 100, засичал съм и пълно-пълно няма разлика. Важно е да не ти е педала на газта винаги до долу, че бута бензин. 12/100 ohmy.gif много е!
Аз затова и още нямам газова :thumbsup:

Публикувано на: 08 Яну 2012 12:02
от slowtraveler
Почистване на входящия тракт (дросел, датчици) може да подобри малко разхода.
Разхода при градското и извънградското каране може да се различава в големи граници в зависимост от маршрут, трафик, натоварване на автомобила и шофьор.
Разход около 7 при 110км/ч е нормален. Ако слезеш на 100, разхода сигурно ще слезе под 6.5л/100км...
Големите моментни показания са нормални при ускорение и ниска скорост: разхода е 'изгорено количество' / 'изминат път'.
А при ускорение двигателя е натоварен, а изминатия път поради малката скорост е малък.
При спрял автомобил и работещ двигател моментния разход е '+безкрайност'(затова и не се показва в л/100км).
И от тази стойност разхода започва да пада надолу при движение, така, че можеш да видиш каквито и да е огромни стойности.

Публикувано на: 08 Яну 2012 12:36
от cooler4e
Благодаря за информацията. Ще трябва да се види колата по-подробно. А реглаж на клапани дали би имал някакъв ефект върху разхода?

Публикувано на: 08 Яну 2012 12:40
от zi_zi_top
Ако почукват ги регулирай, но ако са тихи не ги пипай!

Публикувано на: 08 Яну 2012 14:35
от Джамбазов
На жена ми взех същата. Преди някоя година имах такава, бях много доволен и сега взех отново такава. И онази и тази при извънградско със скорост около 110 гори 5.8/100. Градско много зависи. Жена ми сменя скоростите малко преди червения сектор на оборотомера. На това каране дава 8.5/100. Вероятно има някакъв проблем с колата ти. Виж налягане на гуми, дали е регулирана добре предницата, дали не задържа някое колело и чак тогава ходи на тестер.

Публикувано на: 08 Яну 2012 15:09
от ss_mitko
http://www.carspending.com/bg/profiles/ ... -1-4-vvt-i По някога и аз достигам до 11/100 градско всичко зависи как караш.

Публикувано на: 08 Яну 2012 23:23
от LEXUS
Аз моята / Corolla 1.4 VVT-I/ я карам бавно градско и сега ми е 10.6/100км. час пик зимата. Иначе ако не е само час пик около 9/100км. с бавни ускорения. Лятото около 8.5-9.5/100км. с климатик.

Публикувано на: 09 Яну 2012 11:35
от cooler4e
Здравейте и благодаря за мненията. Преди малко погледнах дроселовата клапа и има лек нагар, който поизчистих. Проблемът обаче най-вероятно не е от там. Като подам газ има леко забавяне от около секунда-две докато се качат оборотите. Освен това се чува съскащ звук откъм колекторите. Сега забелязах, че като се изгаси двигателя се чува едно съскане около 1-2 секунди пак откъм колекторите. Все едно спада гума. Какво може да е това и може ли да ми дадете съвет за добър специалист?

Публикувано на: 09 Яну 2012 12:31
от saho
cooler4e написа:Здравейте и благодаря за мненията. Преди малко погледнах дроселовата клапа и има лек нагар, който поизчистих. Проблемът обаче най-вероятно не е от там. Като подам газ има леко забавяне от около секунда-две докато се качат оборотите. Освен това се чува съскащ звук откъм колекторите. Сега забелязах, че като се изгаси двигателя се чува едно съскане около 1-2 секунди пак откъм колекторите. Все едно спада гума. Какво може да е това и може ли да ми дадете съвет за добър специалист?
И моята е същата, даже мислих да те попитам. Това ме дразни най-много, първо взема въздух после се сеща да се форсира.

Публикувано на: 10 Яну 2012 16:52
от ataveto@abv.bg
cooler4e написа:Здравейте и благодаря за мненията. Преди малко погледнах дроселовата клапа и има лек нагар, който поизчистих. Проблемът обаче най-вероятно не е от там. Като подам газ има леко забавяне от около секунда-две докато се качат оборотите. Освен това се чува съскащ звук откъм колекторите. Сега забелязах, че като се изгаси двигателя се чува едно съскане около 1-2 секунди пак откъм колекторите. Все едно спада гума. Какво може да е това и може ли да ми дадете съвет за добър специалист?
Много добьр вьпрос сега да чуем спецовете

Публикувано на: 10 Яну 2012 18:23
от Instruktor59@yahoo.com
... Ми, за разхода на гориво на Корола 1,4 VVTi е писано...
Моята (пусната в движение януари 2002) я купих на 120к, с износени немски сегменти. В сервиза ТМА ми смениха сегменти, притриха клапани, нов термостат, едно водно съединенийце, гарнитури каквито трябва, антифриз и пр.
Добавих Форсан. Сега е 207к (двиг. и скор. кутия не са отваряни повече) и ефектът от Форсана взе да намалява.
Разходът от последното зареждане към 15 декември е 8-8,2 л/100 , около 70-80% градско в София.
Последно преди измерването на разхода, в събота в снега ходих на лов, бях много приятно изненадан. С 2 човека, на 2ра предавка с около 7-800 оборота (!!) в снега, след първия джип си се движих около 200-300 м без да се налага външна помощ.
При постоянно движение в сняг, на къси разстояния из София, с добре напомпени зимни гуми, без надбягване, а със старание да не използвам спирачка (доколкото е възможно) други години съм достигал до 8,8-9/100. Това е максималният измерен от мен разход.
Смятам действието на Форсан за много важно, но на тая Корола то изглежда привършва за около 100к, което си е достатъчно, макар, че фирмата обещаваше 500 к.
Освен Форсан, един път на 2-3 зареждания на пълен резервоар сипвам някоя добавка за бензин. Колко чисти и как/дали помага, не знам със сигурност. Понякога усещам прираст на теглителна сила, друг път -не, това са въпроси от други теми.
Според мен тая Корола е добре първо да мине цялостен преглед с всички възможни компютри, стендове(колела), масла, филтри, свещи, компресии и пр.... Ако има препоръки - ще мислиш.
Важен е и стилът на каране - от него можеш да имаш +2 до -0,5л от стандартното.
А, шумовете след спиране на двигателя може да се дължат на загуба на вакуум в усилвателя на спирачката, но едва ли. Предишната Корола я продадох на 11 г и си позволяваше 3 отделни натискания на спирачката след спиране на двигателя, т.е. вакуума си го държи отлично и дълготрайно...
[То така по интернет можем да си гадаем до безкрайност, по-добре намери си правилния сервиз и отивай].

Публикувано на: 16 Яну 2012 10:15
от cooler4e
Здравейте,

Като я купувах я прегледах на компютър. Ходих и на стенд. Сега пак ходих то сервиз "Пит стоп" в София и ми казаха, че този съскащ звук бил напълно нормален. Аз не разбирам и им се доверявам. Иначе аз не карам много агресивно и гледам по-икономично да не натискам много.
Как мога да разбера дали има износени сегменти, трябва да отида да ми измерят налягането в цилиндрите ли? Колата е на 160К и съм обслужил всички филтри и масло. Не съм сменял свещите.

Публикувано на: 16 Яну 2012 10:49
от ss_mitko
cooler4e написа:Здравейте,

Като я купувах я прегледах на компютър. Ходих и на стенд. Сега пак ходих то сервиз "Пит стоп" в София и ми казаха, че този съскащ звук бил напълно нормален. Аз не разбирам и им се доверявам. Иначе аз не карам много агресивно и гледам по-икономично да не натискам много.
Как мога да разбера дали има износени сегменти, трябва да отида да ми измерят налягането в цилиндрите ли? Колата е на 160К и съм обслужил всички филтри и масло. Не съм сменял свещите.
Съскането което чуваш е напълно нормално,това се чува от колекторите когато се пълнят,при моята също се чува.Относно сегментите,твоята е от първите мотори до 2004г.който имаха проблеми със сегментите и се сменяха гаранционно.Покарай малко повече километри и засечи дали нивото на маслото намалява и чак тогава мисли за износени сегменти.Трябвало е да смениш и свещите като си правил обслужване,не се знае на колко км. са.Разхода на гориво го засечи след няколко зареждания,без да зануляваш БК.На мен в момента по БК ми е 9.3 а по мой сметки е 8.9 това е за 2000км.
http://www.carspending.com/bg/profiles/ ... -1-4-vvt-i

Публикувано на: 16 Яну 2012 18:43
от dian1969
ataveto@abv.bg написа:
cooler4e написа:Здравейте и благодаря за мненията. Преди малко погледнах дроселовата клапа и има лек нагар, който поизчистих. Проблемът обаче най-вероятно не е от там. Като подам газ има леко забавяне от около секунда-две докато се качат оборотите. Освен това се чува съскащ звук откъм колекторите. Сега забелязах, че като се изгаси двигателя се чува едно съскане около 1-2 секунди пак откъм колекторите. Все едно спада гума. Какво може да е това и може ли да ми дадете съвет за добър специалист?
Много добьр вьпрос сега да чуем спецовете
Здравейте! Тъкмо и аз мислих да пусна подобна тема за забавянето на оборотите при подаването на на газ и при мен се чуди дали да се изфорсира а когато го направи като си махна крака от газта сама се изфорсира и вдига оборотите с 100-200. Така става и когато ускорявам и сменям предавките -след като натисна съединителя и изключа от скорост оборотите сами се вдигат с 100-200 и това много ме дразни, получавасе нещо ката междинна газ. Моля ако някой има същия проблем да сподели