Страница 1 от 2

колата ми загрява помагайте

Публикувано на: 07 Яну 2012 16:19
от tarikat_
ако има свързан бензинов филтър между бензиновата помпа и карбуратора това грешка ли е?
това може ли да е причина да ми загрява колата като я натисна малко повече или по планината по наклона.
колата си има един филтър нормално сварзан преди бензиновата помпа но този си го слагам аз защото карбуратора с боклуци и ми прекасва и не потдаржа ниски обуроти.а сега е по добре.

Публикувано на: 07 Яну 2012 18:15
от Kiki
Този филтър не може да е причина да ти прегрява колата по наклон.
Виж си термостата дали е в ред, или радиаторът да не е позапушен.
Аз имах такъв проблем на един автомобил и след като смених радиатора всичко се оправи.
Възможно е и при лоша центровка на запалването да прегрява.
Щом е с карбуратор, значи е стар модел, който е с делко и има нужда от центрровка на запалването.

Публикувано на: 07 Яну 2012 19:10
от мехаННика
Виж си радиатора,ако липсват малките зигзагообразни ламелки между тръбичките грее при по голямо натоварване.Също намери друга капачка на радиатора и пробвай дали загрява с нея.Антифриза сигурно вече си проверил,ако има догоре и не тече тогава отиваш към ремонт цил. глава.

Публикувано на: 08 Яну 2012 14:58
от tarikat_
искам да ви раззкажа накратко какво доведе до това загряване а ако някои мойе да ми каже каде е грешката ще сам много благодарен.
като цяло предприех ремонт защото колата ми гореше масло.казаха ми че трябва да сменя сегменти,гумички на клапаните гарнитурите.и така след този ремонт ми казаха че в карборатора е имало боклуци но са ги премахнали.колата я бях карал след ремонта много малко и то грацко без да я напъвам и преди 2 дни предприех едно патуване в планината и се почна загря .казаха ми да проверя да не би охладителната система да има въздух.обезваздуших я но без промяна.
и незнам каде може да е грешката.може ли гарнитура да е изгуряла ако не е работел добре двигатела това ме притеснява много .видимо термостата отваря и перката на радиатора вклу4ва около 90 градуса не сам сигурен но на таблото стрелката сочи малко след средата на делението и маркучите от радиатора и двата са топли.

Публикувано на: 08 Яну 2012 19:24
от nowyaris
Ако си сменял гарнитурата на главата,самата глава шлайфа ли я?

Публикувано на: 08 Яну 2012 21:31
от tarikat_
не сам я сменял аз но не е шлаифана днес доидоха маисторите които правеха ремонта и ми казаха че трябва да се отпуши радиатора.

Публикувано на: 08 Яну 2012 21:49
от nowyaris
Най-вероятно на твоит майстори освен че си им пожелал весела Коледа и си им я осигурил.Сега вероятно те гласят да им осигуриш и деня на влюбените/Трифон Зарезан/.Мотора най-вероятно грее от гарнитурата на главата.Щом стрелката е малко след средата sad.gif

Публикувано на: 08 Яну 2012 23:42
от portolinko
:censored: намирисва ми на голям филм в който ше се включиш,ако не смениш "майсторите"

Публикувано на: 09 Яну 2012 10:07
от iovkito
Преди да започнеш с каквито и да било ремонти , прегледай радиатора , водната помпа , термостата и капачката на разширителния съд. След като се убедиш , че са изправни , можеш да се впуснеш в други приключения.

Публикувано на: 09 Яну 2012 10:34
от scorpion
Колегите са казали някои ценни съвети. Ако мога само да добавя.
Ако автомобила надува маркучите, излизат мехурчета в разширителния съд ... автомобила е бил прегрян, гарнитурата е заминала и шлайфане на главата е част от процедурата.

Естествено трябва да се търсят и причините: неработещ вентилатор за охлаждане (датчик/ици, клеясали връзки и др.); запушване на радиатора; загуба на течност или навлизане на въздух в системата поради неуплътнени връзки, спукан радиатор; по-малко вероятно е термостат, който по принцип като се развали стои в отворено положение; и др.

Публикувано на: 10 Яну 2012 09:43
от Джамбазов
Предвид написаното в постовете отиди на специалист. Как откриха, че ти е запушен радиатора. В колко точки замериха температурата, каква беше тя и по кой метод и с какво я мериха?

Възможните причини за загряване са:
-Неотварящ докрай термостат-сваля се и се тества.
-Повреден сензор-тества се контролен термометър
-Повреден уред на таблото-тества се с контролен термометър
-Пропуск в гарнитурата на главата-тества се с тест за изгорели газове в охладителната течност.
-Пукнатина в главата-тества се с тест за изгорели газове в охладителната течност.
-Запушен външно радиатор-визуален оглед.
-Запушен вътрешно радиатор-тест с термометър в различни точки на радиатора за еднаквост на температурата.
-Въздух в системата-обезвъздушава се по метода описан от производителя на конкретния двигател, а не как си баба знае.
-Раздути навътре водни съединения-понякога се раздуват съединенията и правят вид тапа на охладителната система в някой точки и това води до лоша работа на същата.
-Неадекватно работещи термо датчик на перката, виско или мотор на перката за принудителното охлаждане-проверяват се по гореописаните методи.
-Наличие на много котлен камък между метала и охладителната течност-проверява се визуално през отворите на блока, главата, радиатора и т.н.

Майстори има много. За съжаление в БГ е майстор този който е с по омазан гащеризон а не този който наистина разбира. Успех!

Публикувано на: 10 Яну 2012 17:25
от tarikat_
джамбазов:
можеш ли да ми кажеш как да си замеря аз радиатораа дали ми е запушен,написал си с термометар.можели с тези които са за храните които де допират и са електронни.и на колко места се замерва трябва като е загряла колата ли да се мери.колко трябва да показва или просто трябва да са еднакви стоиностит на всякаде.
знаеш ли как се сменя термостат?

Публикувано на: 10 Яну 2012 19:05
от Джамбазов
Така като четеш предишният ми пост дали знам как се сменя термостат rolleyes.gif

Радиатора най-добре се мери с лазарен термометър защото не го чакаш и дава стойността веднага. Мериш поне в 6 точки и гледаш дали и каква е разликата. Колкото на повече места мереш толкова по-добре. Гледай да мериш на тръбите, а не на ламелите.

Пак казвам, че е по добре да отидеш на специалист. Аз мога да ти обясня, но можеш да прецакаш доста неща, дори и при наглед елементарна операция.

Това все едно механик да пита във форум как се прави пломба на зъб. Елементарно е, стържеш развалената част, бъркаш материала, поставяш и готово. Ама надали ще си направиш пломбата сам. Представи си колата ти как се "чуства" при подобен тип отношение"

Публикувано на: 11 Яну 2012 12:26
от tarikat_
представи си джоба ми как се чувства от такива маистори.

Публикувано на: 11 Яну 2012 19:01
от tarikat_
защо като смених термостата и парното не духа топло.
какво мога да направя