Страница 1 от 2
Подкартерна защита (разделена от друга тема)
Публикувано на: 25 Дек 2011 11:04
от zi_zi_top
slowtraveler написа:.... А и есента му сложих здрави метални кори под двигателя - да не се притеснявам да се заравям

Оригинален аксесоар или правеняци?
Публикувано на: 25 Дек 2011 16:29
от slowtraveler
Зизи, оригиналните са пластмасови и се бяха потрошили в някой бордюр (имаха едни издадени пластмасови ръбчета - аеродинамичен елемент, от където тръгва трошенето).
Новите ги направих от 1мм неръждавейка, захванати на оригиналните места. Един лист 2/1м свърши работа (остана доста ламарина). Захващането - на оригиналните болтове. А там, където оригиналните кори бяха хванати за гредите с пластмасови щипки сложихме поп-гайки и стана доста здраво. Това са две кори, точно копие по шаблон на оригиналните, без стърчащите чупещи се чопове...

Публикувано на: 25 Дек 2011 19:50
от zi_zi_top
Станало е перфектно и вечно.

Това ще надживее останалите оригинални детайли на автомобила.

Публикувано на: 26 Дек 2011 10:20
от martod
slowtraveler написа:
Новите ги направих ги от 1мм неръждавейка, захванати на оригиналните места.
Уж не се знаем с теб, а кога успя да ми откраднеш патента ? ..
Аз от 15 г. насам, само с такива самоделки карам ... biggrin.gif
Публикувано на: 26 Дек 2011 11:27
от slowtraveler
martod, съжалявам - ще се реванширам с една бира laugh.gif
Иначе идеята и избора на размер/материал бе лично моя. laugh.gif
Единствено като коментирах с Чичо Дидо захващането, той даде акъл за поп-гайките (чудих се дали да не сложа самонарезни винтове, но щеше да стане по-зле и по-слабо).
Нормално е резултата да е еднакъв.
То е като дизайна на автомобилите - доброто механично и физично (аеродинамично) решение е само едно, а решенията на отделните дизайнери се различават само в дреболиите

Публикувано на: 03 Яну 2012 14:14
от desotodorov
martod написа:slowtraveler написа:
Новите ги направих ги от 1мм неръждавейка, захванати на оригиналните места.
Уж не се знаем с теб, а кога успя да ми откраднеш патента ? ..
Аз от 15 г. насам, само с такива самоделки карам ... biggrin.gif
Аз също бях измайсторил такава яка кора под ДВГ на предишната ми кола, но я махнах, опасявах се че ще се наруши потока на въздуха, и маслото в картера ще прегрява...заводски - колата нямаше такава кора, и термометър за масло нямаше. Хм, иначе - ефекта е страхотен. Какво мислите - дали прегрява масълцето...че нещо ме сърбят ръцете и на карината да измайсторя една ?
Публикувано на: 03 Яну 2012 14:46
от PESHO OT MARS
Ти май си забравил че Карините има допълнителен радиатор за маслото. В единия случай е масло/въздух при 1.6/1.8 а при 2.0 е масло/вода. Така че в случея картера ми се вижда не като за охлаждане на маслото.
Интересното е че на моята Карина няма охлаждане масло/вода.
Публикувано на: 07 Яну 2012 00:41
от zi_zi_top
desotodorov написа:
Аз също бях измайсторил такава яка кора под ДВГ на предишната ми кола, но я махнах, опасявах се че ще се наруши потока на въздуха, и маслото в картера ще прегрява...заводски - колата нямаше такава кора, и термометър за масло нямаше. Хм, иначе - ефекта е страхотен. Какво мислите - дали прегрява масълцето...че нещо ме сърбят ръцете и на карината да измайсторя една ?
На Корсата съм монтирал оригинален аксесоар метална подкартерна решетка, защото е доста ниска (12 см) и лесно се удря картера. Оригиналната е метална и има отвори, дори можеш да смениш маслото без да я сваляш. Мисля, че не е лоша идея да се направят някакви отвори и на "правената" кора. Е, те ще са по майсторски мерак..., ама все е нещо.
Публикувано на: 07 Яну 2012 09:28
от slowtraveler
Относно дупките в подкартерната защита за смяна на масло - според мен са излишни....
На Маздата имам такива дупки в корите. Обаче филтъра е на едно място, пробката - на друго и достъпа през отворите бе доста труден.
Значително по-лесно бе да се отдадат 8 болтчета и да се свали цялата кора - става за 1 минута. Докато в противен случай трябваше да се отдадат 3-4 болтчета на тея капачета, с което ще получиш ограничен достъп.
На Кашкая явно по същата причина нямаше никакви отвори за достъп при смяна на масло. При смяна на масло се сваля предната кора (май сега станаха 7 болтчета) и се получава пълен достъп...
Публикувано на: 07 Яну 2012 17:04
от Instruktor59@yahoo.com
"Аз също бях измайсторил такава яка кора под ДВГ на предишната ми кола, но я махнах, опасявах се че ще се наруши потока на въздуха, и маслото в картера ще прегрява...заводски - колата нямаше такава кора, и термометър за масло нямаше. Хм, иначе - ефекта е страхотен. Какво мислите - дали прегрява масълцето...че нещо ме сърбят ръцете и на карината да измайсторя една ?"[/quote]
Всяка промяна в конструкцията на такова сложно нещо като автомобил, без да е изпитана по смислена методика, може да има непредвидими последствия - както добри, така и недобри... Ако охлаждащата система е пусната от завода и работи добре без кора, няма никакъв начин да предвидим какво ще се случи при поставянето й... освен изпитване.
Публикувано на: 07 Яну 2012 17:56
от slowtraveler
Не смятам, че ще има каквито и да е последици от поставяне на кори на съвременен автомобил...
Навярно от доста години не сте виждали оребрени картери, които да способстват охлаждането (както бяха автомобилите преди 20-30г). А и корите са отдолу, а не отпред.
Освен това почти всички нови автомобили с цел намаляване на съпротивлението на въздуха вече са заводски с такива кори (както в моя случай)...
Лошото е, че производителя обикновено слага като кора пластмасичка, която да спомага за аеродинамиката, но пък е доста крехка и не служи за механична защита.
Публикувано на: 07 Яну 2012 18:26
от Vesko
slowtraveler написа:Не смятам, че ще има каквито и да е последици от поставяне на кори на съвременен автомобил...
Навярно от доста години не сте виждали оребрени картери, които да способстват охлаждането (както бяха автомобилите преди 20-30г). А и корите са отдолу, а не отпред.
Освен това почти всички нови автомобили с цел намаляване на съпротивлението на въздуха вече са заводски с такива кори (както в моя случай)...
Лошото е, че производителя обикновено слага като кора пластмасичка, която да спомага за аеродинамиката, но пък е доста крехка и не служи за механична защита.
И все пак колко често си си удрял подкартерната защита? Аз лично за 12г съм имал проблем точно 3 пъти (чесно си спомням само за 2). веднъж при едно наводнение в добрич всички минаваха бавно по тротоара, а аз реши че с висока скорост мога да мина и през локвата. Е минах, ама плстмасите се оганаха и след локвата директно в сервиза. И вторият пътт на варненската магистрала изкочи едно животно изпод мантинелата. Нямяше зрава плстмаса останала. Добре че беше останала козина та полицаите ми написаха протокол. А сетих се и за третиат път. Минах през една буца лед.... е освен пластмасите смених картер, колянов вал и малко лагери, че от Добрич стигнах до София преди да разбера че тече масло biggrin.gif Ама за 3 проблема за 12г не мисля че си заслужава труда да се правят модификаци.. особено ако човек кара по 2-3х км за година

Публикувано на: 07 Яну 2012 18:38
от slowtraveler
В конкретния случай на кашкая подкартерната пластмасова защита се удря при всяко 'допиране' на бордюр... Затова се бе потрошила.
Оригиналната кора има едни аеродинамични ръбчета пред предните гуми, които бяха твърда пластмаса, и съответно те стърчаха и обираха и най-лекото докосване на бордюр...
Като самата пластмаса става на салата.
На маздата тези аеродинамични елементи са мека гума от типа на вътрешна автомобилна гума и освен да се деформират, не нанасят поражения на самата кора..
Та потрошените оригинални кори ме подтикнаха да направя 'усъвършенстван' модел на тази подкартерна защита, защото съм сигурен, че при следващото паркиране до бордюр и новите пластмаси щяха да станат на същото дередже
Труда бе 1 час рязане, и 1 час монтаж на двата стоманени листа - дори и ако погледнеш чисто икономически съм уверен, че за 2 часа работа получаваш по-малко отколкото ти е струвал последния ремонт

Публикувано на: 07 Яну 2012 18:47
от Vesko
slowtraveler написа:В конкретния случай на кашкая подкартерната пластмасова защита се удря при всяко 'допиране' на бордюр... Затова се бе потрошила.
Оригиналната кора има едни аеродинамични ръбчета пред предните гуми, които бяха твърда пластмаса, и съответно те стърчаха и обираха и най-лекото докосване на бордюр...
Като самата пластмаса става на салата.
На маздата тези аеродинамични елементи са мека гума от типа на вътрешна автомобилна гума и освен да се деформират, не нанасят поражения на самата кора..
Та потрошените оригинални кори ме подтикнаха да направя 'усъвършенстван' модел на тази подкартерна защита, защото съм сигурен, че при следващото паркиране до бордюр и новите пластмаси щяха да станат на същото дередже
Труда бе 1 час рязане, и 1 час монтаж на двата стоманени листа - дори и ако погледнеш чисто икономически съм уверен, че за 2 часа работа получаваш по-малко отколкото ти е струвал последния ремонт

1. на тротоар не беше ли забранено паркирането biggrin.gif
2. вяно че си платих коляновият вал и лагерите, но другите ремонти бяха за сметка на застрахователя
И вала и лагерите си ги смених защото не ми светна червената лампичка на таблото. Като светна вече беше късно... преди това премогваше biggrin.gif
Публикувано на: 07 Яну 2012 18:56
от nowyaris
Вие двамцата някой приятел ИВАН нямате ли си,а?