Страница 1 от 7

въпрос за съединителя :) малко странен....

Публикувано на: 06 Яну 2012 23:15
от Toyko
а бе колеги извинете за глупавия въпрос , ама защо на тоя авенсис 3 дизел трябва да натисна съединителя за да запаля колата? аз по навик го правя и даже не бях забелязал, но жена ми се качи и вика не пали :) и верно освобождавам и ако не натисна - не пали ? да няма връзка с подготовка за система за спиране на двигателя на светофари ?

Публикувано на: 06 Яну 2012 23:18
от Vesko
Може би да не би да запалиш по погрешка докато си на скорост biggrin.gif

Публикувано на: 06 Яну 2012 23:21
от Toyko
е сега се бъзикаш, сериозно защо на нулева не мога да запаля ?

Публикувано на: 06 Яну 2012 23:22
от Vesko
ЕКУ-то няма как да познае че си на неутрална smile.gif


ПП: И още преди 2000ната имаше коли дето за да запалят трябваше да им се натисне съединителя

Публикувано на: 06 Яну 2012 23:26
от Toyko
това защита ли е какво е ?

Публикувано на: 06 Яну 2012 23:27
от zi_zi_top
По принцип ДВГ се запалва при натиснат съединител за да не се товари излишно стартера. Има датчик на педала и ако не си натиснал съединителя не се включва стартера.
Когато е зацепен съединителя стартера трябва да завърти освен коляновия вал и първичния вал на скоростната кутия, където маслото е по-гъсто и натоварването е двойно.
Това няма как да го обясниш на жена ти и конструкторите са сложили датчик и блокировка. wink.gif

Публикувано на: 06 Яну 2012 23:32
от Toyko
а защо не са сложили на някой други коли малко по стари ? а доста скъпи за времето си , изобщо откога се слага
опс и за да съм ясен - не става въпрос на скорост повтарям при освободена

Публикувано на: 06 Яну 2012 23:53
от zi_zi_top
Датчикът е на педала на съединителя и е подобен на стоп машинката на педала на спирачката. Положението на скоростния лост е без значение. Ако искаш можеш да го елиминираш и жена ти ще може да пали при всяко положение на съединителя. :thumbsup:

Публикувано на: 07 Яну 2012 00:14
от Raya
zi_zi_top написа:Ако искаш можеш да го елиминираш и жена ти ще може да пали при всяко положение на съединителя. :thumbsup:
По-добре да го смени на бензинов tongue.gif

Публикувано на: 07 Яну 2012 00:19
от Toyko
е какво значение дизел или бензин за тоя датчик:) ? и сега се сещам значи ли че тия модели не могат да имат дистанционно запалване ако няма прекъсване на тоя датчик ?

Публикувано на: 07 Яну 2012 00:31
от zi_zi_top
Мисля, че датчика го има и на бензиновите.

Публикувано на: 07 Яну 2012 00:32
от Raya
Toyko написа:е какво значение дизел или бензин за тоя датчик:)
Бензинов Авенсис не трябва да му натискаш съединителя да запали, та предполагам, че има значение.

Публикувано на: 07 Яну 2012 00:35
от Toyko
може, по предните коли които сме карали го нямаха, помислих да няма общо със стоп системата за пестене на гориво, а дори аз да съм карал 10- такива по-модерни, казах че по навик винаги натискам съединителя и не съм разбрал

Публикувано на: 07 Яну 2012 06:45
от nowyaris
На моя бензинов Ярис 2007 също трябва да се натисне съединителя,за да запали.Много полезно приспособление,особенно за шофьори от нежния пол.

Публикувано на: 07 Яну 2012 09:20
от moloko
Toyko
Нямаш грижи. Просто колите са направени така , че за да запалиш трябва да натснеш съединителя и то до край.Докъто свикна и аз се чувствах като идиот.
Освен мойта Тотка карам и едно служебно Verso 2005 г. бензин. И там е така и няма значение дали си на скорост или на свободна - ако не натиснеш съединителя до дупка лампичката на бутона "START - STOP" не светка в зелено и колкото и да го натискаш не пали. ТОва е защита от случайно палене на скорост, а и за някакво намаляване на разхода все пак. Ясно е че за мотора най-стресовите моменти са палене, потегляне, спиране и превключване на скорости при ръчките. За това са и всичките тези нововъведения по скоростните кутии на колите - двоини съединители, двоини валове, CVT, СТАРТ - СТОП функции и др.

Не се притеснявай това е повече от нормално за този автомобил.