за гумите
за гумите
някой да е с ултра грип 8 произведени в полша? Едната ми гума се накъдри странично.Преди съм карал ул. гр. 7 словенски-добри са,а тез даже и външен вид отстрани нямат,едни мустаци дълги кат на сом и едни дупчици-шупли.Купих ги от медина мед,а първите словенските от автогуми.Въпроса ми е дали всички полски гудиари са скапани или само моите?
Колега виж дане сисе сблъсквал от някои от следните проблеми
2.Появата на балони - една от най-често срещаните повреди на гумите, особено по нашите пътища. Балон на страната на гумата възниква, когато има разкъсване на конци от платовете на гумата. Причини:
◦Ударите в дупки и бордюри могат да причинят скъсване на конци в страните на гумата.
◦При пробиване на горния слой на гумата с пирон или друг остър предмет без да се достигне до вътрешния слой каучук гумата няма да изпуска въздух, но може да навлезе вода в платовете на гумата, те да изгният и да се скъсат.
◦Органичните разтворители като бензин, нафта, масла и др. могат да разядат каучука и платовете на гумата и да доведат до разкъсване на конци.
◦Когато гумата е много остаряла и конците са отслабнали (10 години и повече).
◦При неправилен монтаж е възможно разкъсване на петата на гумата, която приляга в джантата, и скъсване на конците.
◦Възникване на балон поради фабричен дефект е възможно, когато се е получило разреждане на конците на дадено място при производството. Той се забелязва още при първоначалния монтаж. Това е многа рядко срещан дефект, тъй като фирмите-производители проверяват много внимателно готовата продукция за възможни дефекти.
◦Възможна е появата на леки вдлъбнатини по радиуса от двете страни на гумата веднага след монтажа или след известен пробег, които се дължат на застъпване на пластовете при снадката или на преплитане на конците на съответното място - там гумата се оказва по-усилена и се вдлъбва. Това се наблюдава много често при всички марки гуми и не се признава за фабричен дефект от никой производител на гуми, тъй като не може да има никакви последствия. Центрове за гуми “Европа” не приема тези вдлъбнатини за рекламация.
Ако балонът е възникнал поради разкъсване на конците от удар, при демонтиране на гумата от вътрешната й страна на мястото на балона се наблюдава характерно вдлъбване напречно на конците, точно там където са скъсани. Ако има съмнения за фабричен дефект, гумата може да се среже напречно на конците (напречно на радиуса) и да се види дали има разреждане на конците.
2.Появата на балони - една от най-често срещаните повреди на гумите, особено по нашите пътища. Балон на страната на гумата възниква, когато има разкъсване на конци от платовете на гумата. Причини:
◦Ударите в дупки и бордюри могат да причинят скъсване на конци в страните на гумата.
◦При пробиване на горния слой на гумата с пирон или друг остър предмет без да се достигне до вътрешния слой каучук гумата няма да изпуска въздух, но може да навлезе вода в платовете на гумата, те да изгният и да се скъсат.
◦Органичните разтворители като бензин, нафта, масла и др. могат да разядат каучука и платовете на гумата и да доведат до разкъсване на конци.
◦Когато гумата е много остаряла и конците са отслабнали (10 години и повече).
◦При неправилен монтаж е възможно разкъсване на петата на гумата, която приляга в джантата, и скъсване на конците.
◦Възникване на балон поради фабричен дефект е възможно, когато се е получило разреждане на конците на дадено място при производството. Той се забелязва още при първоначалния монтаж. Това е многа рядко срещан дефект, тъй като фирмите-производители проверяват много внимателно готовата продукция за възможни дефекти.
◦Възможна е появата на леки вдлъбнатини по радиуса от двете страни на гумата веднага след монтажа или след известен пробег, които се дължат на застъпване на пластовете при снадката или на преплитане на конците на съответното място - там гумата се оказва по-усилена и се вдлъбва. Това се наблюдава много често при всички марки гуми и не се признава за фабричен дефект от никой производител на гуми, тъй като не може да има никакви последствия. Центрове за гуми “Европа” не приема тези вдлъбнатини за рекламация.
Ако балонът е възникнал поради разкъсване на конците от удар, при демонтиране на гумата от вътрешната й страна на мястото на балона се наблюдава характерно вдлъбване напречно на конците, точно там където са скъсани. Ако има съмнения за фабричен дефект, гумата може да се среже напречно на конците (напречно на радиуса) и да се види дали има разреждане на конците.
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Истината е, че гаранционния срок на гумите е абсолютно фиктивен. Каквото и да се случи ще ти "докарат от 10 кладенеца вода" за да те изкарат виновен за дефекта и няма да ти сменят дефектната гума.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- slowtraveler
- Мнения: 6195
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 374 пъти
Аз съм сменял гаранционно гума (Semperit)...Но процедурата бе тегава: изпращаш гумата на вносителя, там я преглеждат, и след това изпращат друга гума. В моя случай - около месец.
Балон от дупка се смята за застрахователно събитие, и ако имаш автокаско ще ти покрият щетите (без овехтяването на гумата).
Petar е описал случаите за дефекти по бордовете...
На зимна GoodYear не съм виждал такъв проблем.
Имаме UG8 но усилена за повишена товароносимост - за баничарката, и там засега (около 5х.км) няма такъв проблем...
Иначе лятна GoodYear не съм си вземал от много години и няма и да си взема - последния път страдах от такива деформации на бордовете.
Колега с лятна 18" гума GoodYear също имаше големи проблеми с бордовете.
Балон от дупка се смята за застрахователно събитие, и ако имаш автокаско ще ти покрият щетите (без овехтяването на гумата).
Petar е описал случаите за дефекти по бордовете...
На зимна GoodYear не съм виждал такъв проблем.
Имаме UG8 но усилена за повишена товароносимост - за баничарката, и там засега (около 5х.км) няма такъв проблем...
Иначе лятна GoodYear не съм си вземал от много години и няма и да си взема - последния път страдах от такива деформации на бордовете.
Колега с лятна 18" гума GoodYear също имаше големи проблеми с бордовете.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Нямах впредвид китайски марки,приятелю.Знаеш ми мнението за китайските стоки.Просто Гудиър произведен в Полша и Бридгстоун/Файърстон произведен в Словакия или там някъде ми се струва по зле от китайско производство.По-добре турска Ласса,полски Корморан или чешки Барум , отколкото тези измишльотини.Мое мнение 

- iceman1234
- Мнения: 123
- Регистриран на: 29 Авг 2011 13:15
- Местоположение: Plovdiv
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Не си ме разбрал-аз не ги препоръчвам.Просто казвам,че като си купиш Барум,знаеш че караш чешки боклук.Като си купиш Корморан,знаеш че караш полски.Като е Тигър,знаеш че е сръбски.Ама ако купиш Гудиър и очакваш от него прекалено много,оставаш разочарован от това че е правен нейда на майната си.За съжаление късно.Само името американско,боклука си е социалистически.Аз за това уважавам Лассата,щото са си пълна партия с Бриджстоун,обаче си държат на марката и държавата.Не си купувам Бриджстоун с качеството на Ласса,а си купувам Ласса с качеството на Ласса и винаги досега очакванията ми се оправдават.Яриса от магазина дойде с японски Дънлоп-направо паднах.Отделно модела е SP 2030 и няма откъде да си го купиш,щот бил за първоначално вграждане само.За това кат свършат пътя-турям си Лассата да ми е мирна побелялата главица.
- iceman1234
- Мнения: 123
- Регистриран на: 29 Авг 2011 13:15
- Местоположение: Plovdiv
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 7 госта