TPS проблем ,със тенденция към разрешаване
Публикувано на: 28 Сеп 2006 07:37
Значи имам ебан проблем
Предистория:
След като една вечер базиках във сервиза да си сменям TPS-a (понеже стария не изкаше да показва над 90%) та смених го аз ,във последствие октрих че и този дето сложих и тои така не показва над 70% понеже съшност съм бил изкривил педала на газта. Запазих го обаче понеже дойде със по-UserFriendly TB (дросел). Та същата вечер се прибирам и за първи път усетих съвеееееееееееем лекинки прекъсвания на колата ,само на ниски обороти и само при Closed Loop. (малък дросел ,постоянна скорост).
След 1-2 седмици прекъсванията са засилиха.
След още 1-2 изчезнаха.
След като правихме амбриажа прекъсванията са върнаха със страшна сила ,вече са по-осезаеми и особено над 5000 оборота вече са си сериозни.
Диагностика:
Закачих лаптопа още понеделник - нищо не видях на графиките.
Вчера на прибиране от града влезнах във задръстване ,и имаше яки прекъсвания. Направо във къщи и свалих CoilPacks от донора ,свалих и CPS-a ,взех и стария TPS.
Първо размених CoilPacks - ефект няма.
На път за сервиза вече да сменям CPS прекъсванията са доста силни ,пак закачих лаптопва и вдях следната графика:

Очевидни FuelCuts при около 5000 оборота.
Идеята доколкото пише във букваря на тез FuelCuts са да се спира бензина при пускане газта ,БИ ТРЯБВАЛО да се управляват от IDL прекъсвача на TPS-a. Та моето първо заключение беше ,че IDL прекъсвача е преебан.
Отивам във сервиза и за под 5 мин разменям отново Дроселите със закачени на тях TPS. Паля колата ,форсирам на место до 6000 оборота ,хааах няма прекъсвания - урааа.
Карам напред назад (около 15 мили) ,отивам във къщи колата върви перфектно.
Тръгвам пак да карам ,минах през едни релси и .........*** пак почна да прекъсва по същия начин ,същите ебани графики.
Та общо взето минах през 2 броя TPS ,абсолютно еднакви проблеми.
Днеска във къщи разкочихме пак компютъра ,извадих пробни жици от всичките входове от TPS-a. Мерихме гледахме ,пробвах да изключвам напълно IDL жицата ,но пак прекъсвания. Карах доста и стигам полека лека до извода ,че ЕКУ-то по-умно отколкото го описавт във букравря ,защото при откачен IDL сигнал ПАК Прави FuelCuts които са описани по букварите (спиране на гориво след спиране на газ ,със възтановяване на гориво при 1200 оборота)(графика има тука: http://supra.stalx.com/Project/FuelCuts/FuelCutzOLD.jpg )
Та базирано на това излиза алгоритма за FuelCuts се базира на едно от следните 2 варианта:
1.Прави ги под някакво ниво на дросела (във проценти или измерено напрежение) ,очевидно при мене нивото е сравнително вискоко 18%ма знам ли
2.Варианта тука е ДЕЛТА %/t ,т.с бързина на промяна на сигнала на TPS. Ако примерно за 10ms падне със некакви проценти И ако процентите са под някакви други ,ЕКУ-то решава че човек пуска газта и реже гориво.
Та след всичко написано не знам какво да правя във момента. Мислех да купувам нов TPS ,ма струва 100 кинта и още не мога да си обясна как моите и двата ша се преебат по един и същи начин така изведнъж?

Предистория:
След като една вечер базиках във сервиза да си сменям TPS-a (понеже стария не изкаше да показва над 90%) та смених го аз ,във последствие октрих че и този дето сложих и тои така не показва над 70% понеже съшност съм бил изкривил педала на газта. Запазих го обаче понеже дойде със по-UserFriendly TB (дросел). Та същата вечер се прибирам и за първи път усетих съвеееееееееееем лекинки прекъсвания на колата ,само на ниски обороти и само при Closed Loop. (малък дросел ,постоянна скорост).
След 1-2 седмици прекъсванията са засилиха.
След още 1-2 изчезнаха.
След като правихме амбриажа прекъсванията са върнаха със страшна сила ,вече са по-осезаеми и особено над 5000 оборота вече са си сериозни.
Диагностика:
Закачих лаптопа още понеделник - нищо не видях на графиките.
Вчера на прибиране от града влезнах във задръстване ,и имаше яки прекъсвания. Направо във къщи и свалих CoilPacks от донора ,свалих и CPS-a ,взех и стария TPS.
Първо размених CoilPacks - ефект няма.
На път за сервиза вече да сменям CPS прекъсванията са доста силни ,пак закачих лаптопва и вдях следната графика:

Очевидни FuelCuts при около 5000 оборота.
Идеята доколкото пише във букваря на тез FuelCuts са да се спира бензина при пускане газта ,БИ ТРЯБВАЛО да се управляват от IDL прекъсвача на TPS-a. Та моето първо заключение беше ,че IDL прекъсвача е преебан.
Отивам във сервиза и за под 5 мин разменям отново Дроселите със закачени на тях TPS. Паля колата ,форсирам на место до 6000 оборота ,хааах няма прекъсвания - урааа.
Карам напред назад (около 15 мили) ,отивам във къщи колата върви перфектно.
Тръгвам пак да карам ,минах през едни релси и .........*** пак почна да прекъсва по същия начин ,същите ебани графики.
Та общо взето минах през 2 броя TPS ,абсолютно еднакви проблеми.
Днеска във къщи разкочихме пак компютъра ,извадих пробни жици от всичките входове от TPS-a. Мерихме гледахме ,пробвах да изключвам напълно IDL жицата ,но пак прекъсвания. Карах доста и стигам полека лека до извода ,че ЕКУ-то по-умно отколкото го описавт във букравря ,защото при откачен IDL сигнал ПАК Прави FuelCuts които са описани по букварите (спиране на гориво след спиране на газ ,със възтановяване на гориво при 1200 оборота)(графика има тука: http://supra.stalx.com/Project/FuelCuts/FuelCutzOLD.jpg )
Та базирано на това излиза алгоритма за FuelCuts се базира на едно от следните 2 варианта:
1.Прави ги под някакво ниво на дросела (във проценти или измерено напрежение) ,очевидно при мене нивото е сравнително вискоко 18%ма знам ли
2.Варианта тука е ДЕЛТА %/t ,т.с бързина на промяна на сигнала на TPS. Ако примерно за 10ms падне със некакви проценти И ако процентите са под някакви други ,ЕКУ-то решава че човек пуска газта и реже гориво.
Та след всичко написано не знам какво да правя във момента. Мислех да купувам нов TPS ,ма струва 100 кинта и още не мога да си обясна как моите и двата ша се преебат по един и същи начин така изведнъж?



