TPS проблем ,със тенденция към разрешаване

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

TPS проблем ,със тенденция към разрешаване

Мнение от LordDigital » 28 Сеп 2006 07:37

Значи имам ебан проблем

Предистория:

След като една вечер базиках във сервиза да си сменям TPS-a (понеже стария не изкаше да показва над 90%) та смених го аз ,във последствие октрих че и този дето сложих и тои така не показва над 70% понеже съшност съм бил изкривил педала на газта. Запазих го обаче понеже дойде със по-UserFriendly TB (дросел). Та същата вечер се прибирам и за първи път усетих съвеееееееееееем лекинки прекъсвания на колата ,само на ниски обороти и само при Closed Loop. (малък дросел ,постоянна скорост).

След 1-2 седмици прекъсванията са засилиха.

След още 1-2 изчезнаха.

След като правихме амбриажа прекъсванията са върнаха със страшна сила ,вече са по-осезаеми и особено над 5000 оборота вече са си сериозни.

Диагностика:

Закачих лаптопа още понеделник - нищо не видях на графиките.

Вчера на прибиране от града влезнах във задръстване ,и имаше яки прекъсвания. Направо във къщи и свалих CoilPacks от донора ,свалих и CPS-a ,взех и стария TPS.

Първо размених CoilPacks - ефект няма.

На път за сервиза вече да сменям CPS прекъсванията са доста силни ,пак закачих лаптопва и вдях следната графика:

Изображение

Очевидни FuelCuts при около 5000 оборота.

Идеята доколкото пише във букваря на тез FuelCuts са да се спира бензина при пускане газта ,БИ ТРЯБВАЛО да се управляват от IDL прекъсвача на TPS-a. Та моето първо заключение беше ,че IDL прекъсвача е преебан.

Отивам във сервиза и за под 5 мин разменям отново Дроселите със закачени на тях TPS. Паля колата ,форсирам на место до 6000 оборота ,хааах няма прекъсвания - урааа.

Карам напред назад (около 15 мили) ,отивам във къщи колата върви перфектно.

Тръгвам пак да карам ,минах през едни релси и .........*** пак почна да прекъсва по същия начин ,същите ебани графики.

Та общо взето минах през 2 броя TPS ,абсолютно еднакви проблеми.

Днеска във къщи разкочихме пак компютъра ,извадих пробни жици от всичките входове от TPS-a. Мерихме гледахме ,пробвах да изключвам напълно IDL жицата ,но пак прекъсвания. Карах доста и стигам полека лека до извода ,че ЕКУ-то по-умно отколкото го описавт във букравря ,защото при откачен IDL сигнал ПАК Прави FuelCuts които са описани по букварите (спиране на гориво след спиране на газ ,със възтановяване на гориво при 1200 оборота)(графика има тука: http://supra.stalx.com/Project/FuelCuts/FuelCutzOLD.jpg )

Та базирано на това излиза алгоритма за FuelCuts се базира на едно от следните 2 варианта:

1.Прави ги под някакво ниво на дросела (във проценти или измерено напрежение) ,очевидно при мене нивото е сравнително вискоко 18%ма знам ли

2.Варианта тука е ДЕЛТА %/t ,т.с бързина на промяна на сигнала на TPS. Ако примерно за 10ms падне със некакви проценти И ако процентите са под някакви други ,ЕКУ-то решава че човек пуска газта и реже гориво.


Та след всичко написано не знам какво да правя във момента. Мислех да купувам нов TPS ,ма струва 100 кинта и още не мога да си обясна как моите и двата ша се преебат по един и същи начин така изведнъж?
unsure.gif wacko.gif :help: wink.gif
Последно промяна от LordDigital на 29 Сеп 2006 07:30, променено общо 1 път.
Изображение

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 28 Сеп 2006 12:21

понеже съшност съм бил изкривил педала на газта
Mamma mia !
Добре де, пробва ли да калибрираш ТПС ? Има процедура за измерване на ТПС-а също - провери ли по нея дали са здрави (щото ако са не ти трябва смяна) ? Провери кабелака около ТПС-а да няма протрито някъде и от него да идва проблема ?

Аватар
NIK_4E
Мнения: 72
Регистриран на: 16 Май 2006 17:10
Местоположение: СЛИВЕН

Мнение от NIK_4E » 28 Сеп 2006 15:45

Това дето си минал през прелеза и е взела да прекъсва ми прилича на хлабава връзка някаде. Проверявал ли си дали има хубава маса (-) към мотора? Данеби масата да се ебава.

b_d

Мнение от b_d » 28 Сеп 2006 16:11

Според некоя жица оголена има.

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 28 Сеп 2006 16:37

jamie написа:
понеже съшност съм бил изкривил педала на газта
Mamma mia !
Добре де, пробва ли да калибрираш ТПС ? Има процедура за измерване на ТПС-а също - провери ли по нея дали са здрави (щото ако са не ти трябва смяна) ? Провери кабелака около ТПС-а да няма протрито някъде и от него да идва проблема ?
Да бех го изрквил на AutoX ,и аз не можах да повервам.

Както и да е ,1 час говорихме със Алтзов по телефона снощи и стигаме до извода че може да има 3-ти алгоритам за FuelCut: ЕКУ-то очаква минимален Дросел при дадени обороти (има таблици) ,и просто моите проценти са прекалено ниски (проблем със TPS) - слава богу може да се настрои малко и да видим дали е от това.
Изображение

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 28 Сеп 2006 21:11

LordDigital написа:
jamie написа:
понеже съшност съм бил изкривил педала на газта
Mamma mia !
Добре де, пробва ли да калибрираш ТПС ? Има процедура за измерване на ТПС-а също - провери ли по нея дали са здрави (щото ако са не ти трябва смяна) ? Провери кабелака около ТПС-а да няма протрито някъде и от него да идва проблема ?
Да бех го изрквил на AutoX ,и аз не можах да повервам.

Както и да е ,1 час говорихме със Алтзов по телефона снощи и стигаме до извода че може да има 3-ти алгоритам за FuelCut: ЕКУ-то очаква минимален Дросел при дадени обороти (има таблици) ,и просто моите проценти са прекалено ниски (проблем със TPS) - слава богу може да се настрои малко и да видим дали е от това.
явно не сте чели редовно форума - няколко пъти съм писал за този проблем - последния път преди два дена smile.gif цялата работа идва от стопера на ТПС-а - винтчето, което го спира в затворено положение когато пуснеш газта. ЕКУ-то има тестови режим за fuel cut - даваш накъсо две клемите на ТПС-а - тези, които дават синал отворен/затворен тротъл - така те винаги да показват "затворен". после подаваш малко газ и между 1500-2500 еку-то прави fuel cut - това е тестови режим и се получава само при достатъчно загрят двигател. при неправилно регулиране на стопера на ТПС-а(твърде голям ход до сигнал "отворен" тротъл), загрят двигател и подадена съвсем малко газ ЕКУ-то си мисли че е в тестовия режим и реже горивото. празния ход на дросела има някакви максимални стойности, след това ТПС трябва да подаде сигнал "отворен". Ако винтчето е неправилно регулирано празния ход на ТПС-а е твърде голям - ти го натискаш, той все още подава сигнал "затворен".

Предполагам че е това, поне симптомите които описваш са същите, които имах и аз преди да си регулирам въпросното стопер винтче. когато калибрираш ТПС-а, вземи мултицет и премери на какво разстояние от стопера подава сигнал "отворен" - после виж какви са допуските за твоя мотор
status: за БАН

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 29 Сеп 2006 07:29

maggkrabar написа:

явно не сте чели редовно форума - няколко пъти съм писал за този проблем - последния път преди два дена smile.gif цялата работа идва от стопера на ТПС-а - винтчето, което го спира в затворено положение когато пуснеш газта. ЕКУ-то има тестови режим за fuel cut - даваш накъсо две клемите на ТПС-а - тези, които дават синал отворен/затворен тротъл - така те винаги да показват "затворен". после подаваш малко газ и между 1500-2500 еку-то прави fuel cut - това е тестови режим и се получава само при достатъчно загрят двигател. при неправилно регулиране на стопера на ТПС-а(твърде голям ход до сигнал "отворен" тротъл), загрят двигател и подадена съвсем малко газ ЕКУ-то си мисли че е в тестовия режим и реже горивото. празния ход на дросела има някакви максимални стойности, след това ТПС трябва да подаде сигнал "отворен". Ако винтчето е неправилно регулирано празния ход на ТПС-а е твърде голям - ти го натискаш, той все още подава сигнал "затворен".

Предполагам че е това, поне симптомите които описваш са същите, които имах и аз преди да си регулирам въпросното стопер винтче. когато калибрираш ТПС-а, вземи мултицет и премери на какво разстояние от стопера подава сигнал "отворен" - после виж какви са допуските за твоя мотор
LordDigital написа:
...Днеска във къщи разкочихме пак компютъра ,извадих пробни жици от всичките входове от TPS-a. Мерихме гледахме ,пробвах да изключвам напълно IDL жицата ,но пак прекъсвания. Карах доста и стигам полека лека до извода ,че ЕКУ-то по-умно отколкото го описавт във букравря ,защото при откачен IDL сигнал ПАК Прави FuelCuts които са описани по букварите (спиране на гориво след спиране на газ ,със възтановяване на гориво при 1200 оборота)
И аз си го помислих същото ,схемтата за настойката я имам тука - мисля че беше 0.2мм да има над 2КОма и 0.75 да е безкраиност.
Изображение

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 29 Сеп 2006 07:35

Posledni UpDAtes.

Dokato chakah shibanite m$ protokoli da migrirat postite na ExChange-to (bavni sa da im eba az maikite) ,no imah vreme da se vyrna vyv kysti i ... Svalih Drosela ,navyrteh qko naprede TPS-a i razbirase kolata sa upravi.

Predi 20min veche dyrtiq seriozno sa zahvana da pomaga sys ideqta da mi spesti pak $100 ,svalih mu TPS-a ,razglobi go na malki parchenca ,byrsa ,kaliblira ,i sled 1 chas vika - gotovo. Slozih go ,naglasih vsicki luftove kakto gi pishe po bukvarq (TPS-a e zayvrtqn pocti nai-nazade) ,pokazaniata sa mu po-visoki sys okolo 50% i razbirase za sega nqma nikakvi problemi.

Testvah kolata 20min iz kvartala ,no mislq che nai-stresirastiq test e vyv momenta (Dadoh q na K-A-N-U da hodi da si vyrsi nekvi raboti) ,da vidim dali cha uspee da q nakara da prekysva :thumbsup:
Изображение

del_sol_fen
Мнения: 533
Регистриран на: 23 Яну 2005 01:08
Местоположение: Chicago, US of A

Мнение от del_sol_fen » 29 Сеп 2006 08:04

aideeeeeeeeeeee otidi..... sega sha vzeme da prodade golfa utre i posle s koi shte se bazikame??? abe sando, ne gi mislish tez raboti ......
-------------------------------------------------
"...coming up on the Clock Channel ..... Six O'Clock..."

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 29 Сеп 2006 08:06

del_sol_fen написа:aideeeeeeeeeeee otidi..... sega sha vzeme da prodade golfa utre i posle s koi shte se bazikame??? abe sando, ne gi mislish tez raboti ......
Mda be da se eba kyv sym typ... predi malko ustanovih che i Paketata sa vozil vytre ,smetai kaaakvo ubezdavane sha mu udari :thumbsup:
Изображение

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 29 Сеп 2006 10:50

sega sled kat bashta ti go razbazika TPS-a, kakvi stoinosti ti dava na zetronixa za ne natisnat pedal i za pedal do lamarinata? btw, shte slagash li nov TPS ili s tozi shte karash za sega?
->

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 29 Сеп 2006 22:16

половин милиметър кви проблеми може да създаде... важното е, че теста е ОК smile.gif тези малките милимунди създават най-много главоболия - трудно се откриват
status: за БАН

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 30 Сеп 2006 00:50

ALTEZZA написа:sega sled kat bashta ti go razbazika TPS-a, kakvi stoinosti ti dava na zetronixa za ne natisnat pedal i za pedal do lamarinata? btw, shte slagash li nov TPS ili s tozi shte karash za sega?
Stoinostite sa sys 30 do 50% po-visoki ot predi. Dneska otkazah novia TPS i ... mislq che dyrtio pak mi spesti 100 kanta cool.gif
Изображение

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 15 Ное 2006 04:38

Забраил съм да сложа процедурата за проверка и нагласяне.

А днеска ми требеше за Кресидата на Владо и не можах да я намеря бързо.

Ето и и линка:

http://www.cygnusx1.net/Supra/Library/T ... I&Page=100

Да живеи cygnusx1.net!!!
Изображение

Аватар
Xeku
Мнения: 1396
Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Xeku » 15 Ное 2006 05:00

И на мен ми е много любим сайт! cool.gif Има инфо и за МК2! wink.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 59 госта