Страница 1 от 2
Въпрос за късите светлини Авенсис 2 фейслифт
Публикувано на: 05 Дек 2011 10:38
от scorpion
Колеги !
Предполагам, че и някой от вас забравя да си включи светлините през деня през задължителния за това период.
Конкретния въпрос е: имам датчик за автоматично включване на светлините за тъмнина и мрак. Почти не ползвам тази екстра. Възможно ли е да се излъже датчика така, че фаровете да са постоянно включени при позицията автоматично, и разбира се при загасяне на двигателя да се гасят. Датчика е почти до този за дъжд, т.е отвън се вижда като точка. Пробвал съм при включени автоматични светлини да го закрия и съм установил, че е именно това. Или пък има някакво софтуерно решение ?!?
П'С: Колата е все още гаранционна и едва ли ще монтирам някакви допълнителни джажди, освен ако не е в ТМ.
Поздрави !
Публикувано на: 05 Дек 2011 10:42
от lederman
И аз си мислех за тази магария biggrin.gif .
мисля като начало да пробвам с парченце черен изолирбанд на датчика или малко лак за нокти (ако чистачката сваля лепенката)
не е софтуерно решение ама е супер просто и лесно за премахване лятото ....
Публикувано на: 05 Дек 2011 10:46
от iceman1234
Да, идейно е. Едно кърче от черно фолио или PVC лента. А за чистачките, просто на мръсна кола - виж дали чистеното от чистачките минава през там.
Публикувано на: 05 Дек 2011 10:48
от lederman
каня се да погледна, ама .... laugh.gif
Публикувано на: 06 Дек 2011 11:01
от scorpion
Мисля, че с изолирбанда не е решение. Чистачката минава от там за да почисти и сензора за дъжд
А лак за нокти
Вариант е да се отвори капачето на държача на огледалото и там да се бае нещо

...
На сузикото на един приятел внос от САЩ при запалване на автомобила се палят и фаровете, като няма опция за изключване. Обаче вечерно време трябва ти да си запалиш осветлението на таблото

, което пък е тъпо. Фаровете светят, а таблото не.
И така. Засега май опция няма

Публикувано на: 06 Дек 2011 11:32
от lederman
Лепенката не държи (така се и очакваше) biggrin.gif
След малко като ходя да обядвам, ще купя четен лак за нокти.
Мисля да боядисам сензора съвсем тъничко и предполагам, че ще е трайно.
Това за осветлението не ми стана много ясно, но ми се струва, че при Авенсисите няма проблем ? таблото си е осветено и фаровете работят

Публикувано на: 06 Дек 2011 12:08
от Владислав
Датчика може да се излъже, но не мисля че ще стане с черен лак по челното стъкло.Трябва да се разглоби капачето под огледалото за обратно виждане, и да се затъмни оттам.Но там е малко свинска история-датчика за AUTO-функцията за чистачките има някакво желеобразно вещество, и трябва да се внимава с него.Освен това ще влезе въздух, и ще имаш малък мехур между датчика и стъкото, ама това е само визуално неприятно.
Ползвай ламинирано листче с надпис "Пусни светлините", закачено на таблото.Виждал съм го на няколко коли-сигурно действа.
Публикувано на: 06 Дек 2011 13:34
от lederman
Наклепах го

остава да изсъхне и утре сутринта ще знам дали става с лак
Ако не стане ще съм прецакан с 1.50 лв. biggrin.gif
Публикувано на: 06 Дек 2011 14:17
от slowtraveler
Или прецакан с чистачки
Колата ми често е в зона където се боядисва наоколо, и редовно сменям чистачки заради 'боядисано' предно стъкло (тази година две смени - април месец и преди седмица)...
Предполагам, че и при теб ще съсипе чистачката в зоната, която преминава през лака.
Защо не пробваш друг вариант - при положение ON след изгасване на автомобила не ти ли гаснат фаровете?
На нисана на жената така съм решил проблема - положение ON и да не се пипа копчето (ако след изгасване на колата ключа се премести от ON->OFF->ON фаровете остават светнати).
Публикувано на: 06 Дек 2011 14:28
от lederman
Не гаснат, а и почва да свири на умряло biggrin.gif
За прецакването на перото си го помислих и затова се постарах да нанеса възможно най-тънък слой. Друго облекчаващо обстоятелство е, че е в края на перото (по-лек натиск въпреки стремежа за равномерност) и е над сензора за дъжд (дори и да се прецака няма да бърка другата функция)....
Ама за играчката и прецакването на перото не е проблем biggrin.gif
Сега ми е интересно дали лака ще е траен ???
Боядисаното петно стана много добре, направих го с диаметър колкото 20 стотинки за да засенчи максимално датчика, без да засягам датчика за дъжд. Предполагам че светлина ще прониква (заради разстоянието от повърхността на стъклото до датчика) но само емпирично мога да разбера дали ще сработи. Лака който купих изглежда доста плътен ... и много добре се разля. Ръбчетата на петното изглеждат доста обли ...
То ще си покаже biggrin.gif сега ще си поиграя с глупости и накрая, ако не стане така, ще разбера дали не може да се коригира от ECU-то

или ще сложа един DLR

и толкоз

Публикувано на: 06 Дек 2011 15:20
от zi_zi_top
Владислав написа:...
Ползвай ламинирано листче с надпис "Пусни светлините", закачено на таблото.Виждал съм го на няколко коли-сигурно действа.
Аз ползвам тази система DRL и е перфектна, да не говорим, че е без пари!

Публикувано на: 30 Дек 2011 10:34
от lederman
Експеримента с лака и лепенките е напълно неуспешен. biggrin.gif
причината според мен е дебелината на стъклото. Поради сложната форма на стъклото явно играе роля на световод и "събира" достатъчно светлина за да задейства датчика. Затъмняването над сензора не върши работа. За да сработи трябва да се затъмни под стъклото, директно на датчика но аз не бих разлепял.
Явно ще се действа електрически

.
Публикувано на: 30 Дек 2011 12:00
от moloko
Колеги,
не мога да разбера какъв ви е проблема с включването на фаровете. Крушки ли пестите , акулатор ли , или пък пазите самите фарове. Те фаровете са за това - да светят . Аз нямам такъв проблем защото карам на влючени къси дори и в сезоните в които не са задължителни особенно извън града. По-лесно те виждат и ти ги виждаш по - лесно. Струва ми се , че безопасното движение по пътищата струва много повече от крушки, фарове, акумулатори и др.
Весела Нова година на всички.
Публикувано на: 30 Дек 2011 12:45
от Владислав
Колега, прав си...Донякъде.На някои модели автомобили стоповете и габаритите са на една крушка с две жички.Ако караш зад такъв автомобил задействането на стоповете през деня не би ти направило голямо впечатление, ако са пуснати и фаровете.Освен това бях чел някакво изследване, което показваше че когато всяко превозно средство е с включено осветление, водачът обръща пъти по-малко внимание на участниците в движението, които са без осветление-пешеходци, каруци, велосипедисти и т.н.Съвсем отделна тема е колко много енергия се хаби, и колко повече са замърсяванията.А друг въпрос е, че ако не можеш да видиш автобус през деня, то дали той е с пуснати фарове, или не вече няма никакво значение.Истината е да се кара внимателно и съсредоточено.И когато се качваш в автомобила да не си мислиш как ще свършиш нещо след като си пристигнал, а да мислиш как ще пътуваш до дестинацията си.
Публикувано на: 30 Дек 2011 13:16
от scorpion
moloko написа:Колеги,
не мога да разбера какъв ви е проблема с включването на фаровете. Крушки ли пестите , акулатор ли , или пък пазите самите фарове. Те фаровете са за това - да светят . Аз нямам такъв проблем защото карам на влючени къси дори и в сезоните в които не са задължителни особенно извън града. По-лесно те виждат и ти ги виждаш по - лесно. Струва ми се , че безопасното движение по пътищата струва много повече от крушки, фарове, акумулатори и др.
Весела Нова година на всички.
Весела нова година !
Темата всъщност е как да направим така, че при запалване на автомобила фаровете да се включват автоматично

.
и търсим вариант с екстрата, която задейства фаровете при смрачаване, влизане в тунел и т.н.
Иначе съм за включените фарове !