Страница 1 от 1

Диагностика на Avensis D4D 2000 (1CD-FTV engine)

Публикувано на: 02 Дек 2011 01:42
от stamen.dimitrov
Здравейте,

Наскоро се присъединих към хората, притежаващи японски автомобили и мога да кажа, че съм повече от доволен. За жалост вече два пъти ми се случи автомобила да гасне от нищо и да не иска да пали(просто си карам и загасва). С рестартиране на бордовия компютър се оправя работата(свалям един от всичките предпазители, който се намира под капака).
Та след тези горепосочени проблеми реших, че няма да е лошо да и направя диагностика. За жалост след такова загасяне трудно мога да я заведа до някъде, та реших да си купя кабели за диагностика. Покупката ми беше от ebay и е следната: http://www.ebay.com/itm/330604630571?ss ... 220wt_1185
Емулатор от usb към serial port и емулатор на EOBD доколкото разбрах и прочетох. Та всичко ток, няколко програми се свързват към ELM327 емулатора, разпознават го, но като го свържа с колата, не разпознава ECU-то...
Стигнах до извода, че колата не ползва същия протокол, който поддържат тези "кабели". Та седнах да чета в manual-a на Toyota, за съответния двигател и след много четене стигнах до извода, че всъщност го поддържат или поне по документи...
Прочетох и доста теми тук и забелязах, че един колега е стигнал долу горе до същия извод за този двигател, но не разбрах дали е достигнал до някакво решение на проблема...
Та въпроса ми е мога ли сам да си правя диагностика като ми се наложи(а и не само) по сравнително евтин начин, сам с лаптоп(компютър), защото освен проблемите ми е и интересно какво се случва с колата в даден момент? :)

Поздрави,
Стамен

Публикувано на: 02 Дек 2011 09:18
от мехаННика
Да,можеш.Като вземеш тези 12 паунда и прибавиш шипинга и изгубеното време,излиза че сравнително евтино е да отидеш в един сервиз с оригинален тестер и да ти разчетат евентуални грешки.

.

Публикувано на: 02 Дек 2011 13:31
от ORI0N
За моя Авенсис бях купил подобен кабел , но не става също. До колкото чето и аз, кабела или по-точно модела на кабела требва да е "Mongoose" (май така се пишеше). Само той притежава стандарта, който отваря Тойотите Лексуси. Цената му в нета беше от порядъка на 300$. Сега и аз се чудя какво да си правя моя кабел- нестава за японките.

Публикувано на: 02 Дек 2011 17:02
от moloko
Колега, аз също преди половин година си купих такъв кабел и също като теб установих по-късно ,че не може да се свърже с ECUто на автомобила. Чак след това разбрах , че този стандарт на връзка може да се ползва за бензинови коли от 96 та насам и за дизели след 2003 . Така че за нас с по-старичките дизелаци - по- скъпия вариант или някакви самоделки .

Иди при някои познат в сервиз с възможност за диагностика и не се кахъри.
А моя кабел го подарих на познат с Пежо 205 от 2005 и там няма никанви проблеми с диагностиката през този кабел.

Публикувано на: 02 Дек 2011 17:07
от moloko
.....

Публикувано на: 02 Дек 2011 19:07
от Me4oKyX
А като сметнеш, че един четец, който може и да трие грешките, е няма и 100 долара, а те ми искат по 40-80лв за тази процедура, направо си излиза на сметка..... А за Пловдив и регион, спокойно мога да предложа тази услуга за четене и триене на грешките, за без пари, може и за една кока кола .... Не че нещо, ама не може от всичко да се правят по МНОГО пари ..... липсва логиката.... :thumbsup:

ЧЕТЕНЕ И ТРИЕНЕ на грешки - БЕЗ ПАРИ - звънкайте или пишете на ЛС :thumbsup:

Публикувано на: 03 Дек 2011 08:50
от ORI0N
Ето това http://www.ebay.co.uk/itm/Mongoose-MFC- ... 4cf653eb69
става за нашите коли, само че не е в $.

Публикувано на: 06 Дек 2011 17:39
от stamen.dimitrov
Благодаря за отговорите.

Като гостувам някъде из Пловдив определено ще се обадя Me4oKyX за диагностиката и ще черпя разбира се :)
А тези кабели, които ми останаха ще ги подаря на някого очевидно, щом няма шанс да ми вършат работа...