Страница 1 от 3
Къси светлини на Авенсис
Публикувано на: 23 Сеп 2006 01:49
от slowtraveler
Драги колеги,
Във връзка с новия закон, задължаващ водачите да се движат в България с къси светлини цяла зима възникна въпроса:
Може ли при Авенсис Т22 да се направи така, че късите светлини да се запалват автоматично със запалването на автомобила.
Ясно е че по принцип може, но въпроса е дали може да стане с обикновенно превключване на бушон или някое неагресивно действие (да не се режат и връзват кабели).
Ако някой има пълна ел.схема на този Авенсис - ще е от полза да се намери разумно решение на въпроса.
Също ако има схема на автомобил, предназначен за северните страни - може да помогне....
Така че очаквам конструктивни предложения за модификацията - ако някой му дойде нещо на акъла - да свирка

Публикувано на: 24 Сеп 2006 19:02
от slowtraveler
Каква стана тя - никой да не знае как се връзват тея фарове???
Според мен Тойота не може да няма някаква подготовка за този случай.
Сигурно се слага някое реле или се премества някое перо от куплунг на друго място или се слага някой заглушка в някой куплунг...
Навярно досега в БГ се е срещал обратния вариант - някой който си е взел автомобил от северна Европа и е искал да изключи това принудително включване на фаровете.
Не мога да повярвам, че съм първия, дето го мисли този проблем
П.С.американците също сигурно са срещали DRL (Daytime running lights)
Публикувано на: 25 Сеп 2006 00:33
от alex_varna
От кога трябва да се кара на къси и през деня?
Публикувано на: 25 Сеп 2006 09:02
от slowtraveler
Извадка от ЗДП:
Раздел XVII
Използване на светлините
Чл. 70. ал. (3) (изм. доп. ДВ бр. 61/2006 г.) Моторните превозни средства през периодите:
1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини;
2. от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.
....
Публикувано на: 25 Сеп 2006 22:31
от tntony
Ако някой има схема също и за Corolla може да исмисля нещо но най вероятно ще трябва да се сложи допълнително реле
Публикувано на: 25 Сеп 2006 22:45
от slowtraveler
Абе най-тъпия вариянт е :
Сваляш пластмасите около волана.
Намираш кабела Ignition, където идва плюса когато дадеш на контакт.
С него управляваш едно реле с два контакта, което да подава + към двата кабела, където се появава сигнала за габаритите и късите светлини от ключа за включване на волана.
Ама моята идея беше ако са изкарани тези същите кабели някъде в кутията на бушоните или кутията за релетата дали Тойота не са предвидили там място за реле точно за тази цел (щото има свободни места)...
Публикувано на: 25 Сеп 2006 23:18
от ilko ivanov
Да ама при това положение светлините няма да изгасват в момента на палене,което не е мн.добре за батерията.Може да се вземе управление от лампата на динамото<за зареждане> или от лампата за маслото.
Публикувано на: 25 Сеп 2006 23:53
от juri_galev
А аз се питам наложително ли е това като завътриш ключа и веднага да ти светнат фаровете дане би дам сакат да си завъртим на къси

Публикувано на: 26 Сеп 2006 18:26
от slowtraveler
За да се избегне светенето на фара като върти стартера сигнала може да се вземе от запалката - там изчезва напрежението като е на START.
2 juri: ами не е наложително ами задължително.
И няма проблем да си включваш фаровете ръчно, но зависи колко си караш колата. Най мразим да мислим в колата
Ако може колата да си прави всичко сама и да не ме занимава с такива глупости работата ще е супер...
Иначе тя си пищи и не може да я забравиш на светлини, но може да забравиш да ги включиш...
Публикувано на: 26 Сеп 2006 23:38
от tntony
Въпроса няма да се реши толкова просто колкото си мислех в началото защото първо трябва да се направи проверка къде е по-високо напрежението при акомулатора или при алтернатора (да ли е запалена колата)
Желателно е да се сложи една закъснителна верига за около 30-60 секунди с цел след като си запалил да сватнат фаровете, а не в момента когато въртиш ключа да запалиш
Публикувано на: 27 Сеп 2006 18:04
от slowtraveler
tntony, никой не го прави толкова сложно.
Дадеш ли на контакт фаровете светват. Угасват само като върти стартера, ама този сигнал по принцип си го има в ключа (там е вързана и запалката)....
За изпълнението е ясно, но пак повтарям - мен проблема ми беше повече с конкретния harness... дали всичките тези кабели ги няма изкарани някъде на удобно място, където да включа куплунг с устройството)...
Публикувано на: 27 Сеп 2006 22:19
от Xeku
Просто идея! Има аларми, които ти заключват колата като потеглиш и вдигнеш над 5 км/ч, добре е да се проучи на какъв принцип действат и един подобен датчик да се върже с фаровете

Публикувано на: 27 Сеп 2006 22:28
от tntony
slowtraveler японците обичат да правят нещата малко по засукани и са задължителни един куп проверки преди нещо да стане и най - вероятно може да има искарана такава букса някъде но самото устройство да го няма . А ако го има японците обичат на интегралните схеми да си напишат toyota 2350 например и ти незнаш нищо за нея нито я има в каталозите и незнаш с какво да я замениш
Публикувано на: 28 Сеп 2006 18:25
от slowtraveler
Яснооо....
Ще си караме колата с ръчно управление biggrin.gif
Публикувано на: 28 Сеп 2006 18:33
от bgngd
Малко инфо от други. Въпроса е актуален и който може да помага.
.........как отключить постоянно горящие фары ближнего света (финский вариант), Тойота Авесис 1999г.в. VIN SB153ABN00E033840. - Отговор..На Вашем автомобиле установлено интегрированное реле.В дилерской сети провести работы по отключению дневного освещения невозможно.
lower beam - къси светлини